بازسازی آپارتمان در تهران

بازسازی آپارتمان در تهران

با گسترش جمعیت، آپارتمان‌نشینی نیز افزایش چشمگیری پیدا کردبه‌نحوی‌که امروزه اغلب مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنندازآنجایی‌که عملیات ساخت‌وساز یک ساختمان نیاز به زمان زیادی دارد، اغلب مردم ترجیح می‌دهند اقدام به خرید آپارتمان‌های آماده نمایندبه همین جهت ممکن است پس از گذشت مدتی نیاز به بازسازی و یا حتی در مواقعی نوسازی آپارتمان داشته باشندطی این دو عملیات، مالکین می‌توانند تغییراتی که مدنظر دارند را در ساختمان به وجود آورند.

دلایل بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان با اهداف مختلفی انجام می‌شودبرخی از مهم‌ترین دلایل بازسازی به شرح زیر است:

  1. رفع مشکلات خانه

اصلی‌ترین دلیل بازسازی، رفع مشکلات آپارتمان استممکن است ساکنین و مالکین آپارتمان از وجود یک مشکل در خانه رنج ببرند و اقدام به بازسازی آن نمایند تا مشکل را رفع کنندمشکلاتی همچون لوله‌کشی نادرست، برق‌کشی‌های نامناسب، فرسودگی دیوارها و استاندارد نبودن پله‌ها ازجمله مشکلاتی محسوب می‌شوند که برای رفع آنها نیاز به بازسازی ساختمان خواهید داشت.

  1. افزایش زیبایی محیط

یکی دیگر از دلایل بازسازی، افزایش زیبایی استبرای رسیدن به این هدف، ممکن است بازسازی تنها در یک واحد از آپارتمان انجام شود و یا تغییراتی در کل ساختمان پدید آیدچنانچه تمام مالکین تمایل داشته باشند که فضای آپارتمان زیباتر شود، باید همه آنها نیز در انتخاب طرح جدید ساختمان نقش داشته باشند و بتوانند نظر خود را اعلام کننددر مقابل، اگر این تغییرات تنها در یک واحد از ساختمان انجام شود، نباید به نحوی باشد که آسیبی به نمای کلی آپارتمان وارد کند.

برخی مواقع نیز ممکن است یکی از مالکین، قصد فروش ملک خود را داشته باشددر این حالت برای اینکه بتواند توجه مشتریان را جلب کرده و شانس بیشتری برای فروش داشته باشد، می‌تواند اقدام به بازسازی و افزایش زیبایی واحد خود نماید.

  1. افزایش مقاومت ساختمان

چند صدسال پیش، در ساختمان‌سازی خبری از متریالی مانند آجر و سیمان نبود و در آن زمان تمامی خانه‌ها با خشت و سنگ ساخته می‌شدندبه‌مرور زمان که متریال جدید وارد بازار شدند، تمامی خانه‌ها بازسازی شدند و با این مصالح ساخته شدندهر روزه متریال جدیدی وارد بازار می‌شود که به افزایش مقاومت ساختمان کمک می‌کند.

طبیعی است که به‌مرور زمان تمامی افراد خانه‌های خود را بازسازی می‌کنند تا استحکام کافی داشته باشنداین موضوع در آپارتمان‌ها هم رخ می‌دهدممکن است با گذشت زمان، متریال جدیدی وارد بازار شوند و یا حتی فرسودگی آپارتمان باعث شود که نیاز به بازسازی آن پیدا کنید.

بازسازی آپارتمان در تهران

  1. بازسازی آپارتمان به‌منظور استفاده از لوازم مدرن

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که لوازم مدرن، ممکن است گاهی شامل متریال مدرن نیز شودبه بیان دیگر ممکن است نما یا داخل ساختمان با نوعی آجر یا سنگ تزئین کرده باشید و حال تمایل داشته باشید که از سنگ‌ها و آجرهای جدیدتر برای نما استفاده کنیددر چنین شرایطی مجبور می‌شوید که عملیات بازسازی را شروع کنید.

در برخی مواقع نیز ممکن است برای استفاده از تجهیزات مدرن در خانه خود، نیاز به بازسازی داشته باشیدبه طور شرایطی را در نظر بگیرید که قصد دارید در راه‌پله و لابی آپارتمان، از سیستم‌های سرمایشی استفاده کنید؛ اما جایگاهی مناسب برای آن وجود نداردبدین ترتیب باید اقدام به بازسازی آپارتمان نمایید تا بتوانید از سیستم سرمایشی مناسب استفاده کنید.

  1. تغییر نقشه آپارتمان با بازسازی

برخی ساختمان‌ها نقشه مناسبی ندارند و ممکن است به نحوی طراحی شده باشند که کارایی لازم را نداشته باشندبه طور مثال ممکن است ابعاد تراس‌های یک آپارتمان به حدی کوچک باشد که اصلاً قابل‌استفاده نباشد و آشپزخانه به حدی بزرگ باشد که بخش زیادی از آن بلااستفاده بماند و باعث کوچک ‌شدن دیگر بخش‌های خانه شوددر چنین شرایطی لازم است که با بررسی یک نقشه جدید، به‌طورکلی ساختمان را بازسازی کنید تا بتوانید استفاده بهینه‌تری از فضا داشته باشید.

هزینه بازسازی آپارتمان چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که در هنگام انجام بازسازی آپارتمان به وجود می‌آید این است که هزینه بازسازی چه‌قدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که نمی‌توان هزینه مشخصی را برای بازسازی اعلام کردهمانطور که بررسی کردیم، بازسازی با اهداف مختلفی انجام می‌شود و برای تحقق هر یک از این اهداف، عملیات متفاوتی انجام می‌شودواضح است که هزینه هر یک از این عملیات نیز متفاوت است و در نهایت نیز هزینه بازسازی آپارتمان را تغییر خواهد داد.

همچنین جالب است بدانید که هزینه بازسازی در شهرهای مختلف، متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال بازسازی در تهران هزینه‌های بسیار متفاوتی را با دیگر شهرها دارددلیل این امر نیز تفاوت قیمت مصالح، در شهرهای مختلف استهمچنین هزینه حمل‌ونقل در هر شهر متفاوت استبه همین ترتیب نیز بسیاری هزینه‌های دیگر وجود دارند که وابسته به هر شهر، متغیر هستند و در نهایت باعث تغییر هزینه بازسازی در شهرهای مختلف می‌شوند.

معمولاً پیمانکاران پیش از شروع عملیات بازسازی و زمانی که نقشه دقیق بازسازی مشخص شد، به‌طور تقریبی هزینه‌ای را به شما اعلام می‌کنندسپس اگر شما با آن هزینه موافقت کنید، پیمانکار فعالیت خود را آغاز خواهد کرددر صورت عدم موافقت نیز می‌توانید میزان تغییرات مدنظر خود را کاهش و یا افزایش دهید تا بتوانید به بودجه موردنظر خود برسید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟