چطور انگیزه درس و کار در منزل را افزایش دهیم؟

در دوران پاندمی کرونا که مدارس و دفاتر کار  تعطیل شد و مجبور شدیم در خانه درس بخوانیم و کار کنیم، رصتی برای تمرین آموزش از راه دور و دورکاری فراهم شد. خیلی ها در منازلشان امکانات لازم را نداشتند. تخته ای برای نوشتنف میزی برای کار کردن و صندلی برای نشستن. همین نبودن امکانات سبب شد تا انگیزه دانش اموزان و کارمندان برای درس و کار از منزل به شدت کاهش پیدا کند. در اینجا می خواهیم با وسایلی ساده انگیزه را برای درس خواندن و کار کردن بالا ببریم.

دورکاری و آموزش انلاین و مجازی کم کم به یک عادت تبدیل می شود و ممکن است در آینده نه به خاطر کرونا که به علت سایر شرایطی که پیش می آید بخواهیم همچنان در کنار کارهای حضوری و حضور در کلاس های درس، به صورت مجازی و از راه دور هم اموزش ها و کارها را دنبال کنیم. پس با هم این مقاله را می خوانیم.

چطور انگیزه درس و کار در منزل را افزایش دهیم؟

برای خودتان یک وایت برد بخرید

حس کلاس و دفتر کار را به خانه بیاورید. یک وایت برد با اندازه مناسب می تواند روی دیوار اتاقتان نصب شود و حس واقعی حضور در کلاس و دفتر را به شما متتقل کند. روی وایت برد برنامه ها و یادداشت های کاریتان را بنویسید، تمرینات را حل کنید.پس یک وایت برد خوب و با کیفیت بخرید.

اگریک وایت برد مغناطیسی داشته باشید می توانید با استفاده از مگنت، یادداشت ها و عکس های مرتبط با درس و کارتان را روی آن بچسبانید. مثل معلم که نقشه ایران را روی تابلو می گذاشت، صفحات جزوه یا برگه نمونه سوالات امتحانی را بچسبانید رو تابلو و شروع کنید به نوشتن و حل کردن.

با گوشی هوشمندتان یک عکس از یادداشت های روی تخته بگیرید و ذخیره داشته باشید. حتی می توانید آن را در شبکه های اجتماعی با دوستان و همکاران و همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید و از آموزش با کیفیت لذت ببرید.

روی وایت برد، با رنگ های مختلف بنویسید

وقتی نوشته هایتان را روی وایت برد رنگی می کنید و هر نکته را با یک رنگ می نویسید مثل معلم کلاس هستید. حس خوبی است که خودتان به خودتان آموزش دهید. وقتی کارهایتان را لیست می کنید مهم ها را ماژیک وایت برد قرمز، سبز، آبی یا مشکی بنویسید. رنگی بودن نوشته های روی وایت برد باعث می شود روی نکات و کارهای مهم با یک نگاه متمرکز شوید.

می توانید وایت برد را با ماژیک وایت برد قرمز بخش بندی کنید. با رنگ سبز عناوین هر بخش را بنویسد و هر کار را با رنگ آبی بنویسید و اگر انجام شد، با ماژیک وایت برد مشکی یک تیک کنارش بزنید. اگر ماژیک وایت بردتان دارای نوک محکم و خوبی باشد که نوک آسیب نبیند، می توانید عنوان یادداشت ها را هم با همان ماژیک روی کاغذ بنویسید و کاغذ را با استفاده از مگنت روی وایت برد نگهدارید.

چطور انگیزه درس و کار در منزل را افزایش دهیم؟

هرچه کیفیت ماژیک بهتر باشدريال، هم بهتر خوانده می شود و هم راحت تر پاک می شود. خریدن یک پک چهاررنگ ماژیک هم پیشنهاد خوبی است. وقتی می خواهید وایت برد بخرید، ماژیک وایت برد هم بخرید

از میز و صندلی مناسب استفاده کنید

نشستن طولانی مدت روی زمین و انجام تکالیف، مطالعه کتاب و یا انجام کارها شما را خسته می کند. از طرف دیگر وقتی روی صندلی و پشت یک میز بنشینید، به مغز فرمان می دهید که با متمرکز شود و در محیط درس و کار هستید. به نظرم شبیه روز های مدرسه رفتن، یا شبیه روزهایی که با لباس کار در دفترتان حاضر می شدید، لباس مناسب بپوشید و در ساعت های مشخصی در اتاقتان به درس و کار بپردازید.

اگر فضای اتاقتان کوچک است و صندلی گذاشتن در آن دست و پا گیر است پیشنهاد می کنم از یک صندلی تاشو قابل حمل استفاده کنید که بتوانید آن را جمع کنید و گوشه ای بگذارید.

چطور انگیزه درس و کار در منزل را افزایش دهیم؟

سخن آخر

وقتی مدرسه ها به خانه آمده اند، وقتی دفتر کارمان را به اتاقمان منتقل کرده ایم باید شرایط و فضا را کمی تغییر بدهیم. با کارهای ساده ای می توان محیط اتاق را شبیه کلاس و دفتر کار چیدمان کرد و از درس خواندن و کار کردن در خانه لذت بیشتری برد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟