آشنایی با شیلنگ ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی + بهترین مدل شیلنگ در این حوزه

آیا بهترین مدل شیلنگ مورد استفاده در ساختمان سازی را می‌شناسید؟ امروزه شیلنگ‌های بسیاری در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند که هریک ویژگی‌های خاص خود را داشته و متخصصان بنا به نیاز ساختمان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هریک از این شیلنگ‌ها با داشتن کیفیت اید‌ه‌آل و کاربرد‌های جذاب می‌توانند گوشه‌ای از نیاز‌های ساختمان را برطرف کنند. اگر قصد خرید شیلنگ برای ساختمان را دارید، لازم است در ابتدا بهترین مدل شیلنگ در این زمینه را بشناسید؛ زیرا شناخت ویژگی‌های یک محصول می‌تواند خرید مطمئن و لذت بخشی را برای شما رقم بزند.

شیلنگ تراز؛ رایج‌ترین ابزار در ترازیابی

در ساختمان سازی یکی از موضوعات مهم تراز کردن کلیه سطوح است. استفاده از شیلنگ تراز به عنوان بهترین مدل شیلنگ در این حوزه بسیار رایج است. شیلنگ تراز به ابزاری لوله مانند و شفاف گفته می‌شود که از قطری حدود ۲ الی ۱۰ میلی متر و طول ۵ الی ۲۰ متر برخوردار است.

مناسب بودن قیمت شیلنگ تراز باعث شده که این نوع شلنگ به یکی از پرکاربردترین ابزار ساختمانی تبدیل شود.

آشنایی با شیلنگ ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی + بهترین مدل شیلنگ در این حوزه

جهت تعیین تراز دو سطح مختلف در داخل این شیلنگ‌ها آب ریخته می‌شود و به دلیل شفاف بودن می‌توان آب داخل شیلنگ را مشاهده کرد.

کاربرد‌های شیلنگ تراز

این شیلنگ‌ها بر اساس یکی از قوانین فیزیک به نام قانون توریچلی کار می‌کند. از مهم‌ترین کاربرد‌های شیلنگ تراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هم سطح کردن کلید‌ها و برق ساختمان
  • عملیات نصب و ترازیابی سقف‌های کاذب
  • نصب کابینت
  • نصب و اجرای چهارچوب
  • تنظیمات مربوط به اجرای بیس پلیت ستون‌ها و سازه‌ها

نکات مهم در استفاده از شیلنگ تراز

اگر در بین بهترین مدل شیلنگ ساختمان سازی قصد دارید از شیلنگ‌های تراز استفاده کنید، باید بدانید بهتر است قطر داخلی آن از ۷ میلی متر بیشتر نباشد. همچنین دقت کنید هیچ نوع حباب هوایی در آب داخل شیلنگ وجود نداشته باشد؛ زیرا موجب بروز خطا می‌شود.

علاوه بر این از جابه‌جا کردن ناگهانی شیلنگ و حرکات شدید در هنگام ترازیابی خودداری کنید و حتماً از شیلنگ‌هایی با شفافیت بالا استفاده کنید تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود. نکته مهم دیگر این است که بهتر است از این وسیله در شرایط مساعد جوی استفاده کنید؛ زیرا برای استفاده در آب و هوای بارانی، طوفانی و سرد مناسب نیست.

شیلنگ حصیری؛ بهترین انتخاب برای شرایط سخت

در این بخش از معرفی بهترین مدل شیلنگ در حوزه ساختمان لازم است شما را با شیلنگ حصیری استیل آشنا کنیم. این شیلنگ‌ها برای مقابله با شرایط سخت صنعتی و محیط‌های خشن طراحی شده‌اند و از یک لایه حصیر بافته‌شده با الیاف فولادی برخوردار هستند.

این موضوع سبب می‌شود شیلنگ‌های حصیری بسیار قوی بوده و در برابر خوردگی، سایش و تماس با مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان دهند. علاوه بر این شیلنگ حصیری خواص حرارتی بالایی داشته و می‌توانید از آن در دما‌های بسیار پایین یا بسیار بالا استفاده کنید.

کاربرد‌های شیلنگ حصیری

به طور کلی این شیلنگ‌ها اغلب در صنایع شیمیایی، معدن، ساختمان و نفت و گاز و البته تأسیسات ساختمانی به کار برده می‌شوند. اگر بخواهیم دقیق‌تر درمورد کاربرد شیلنگ حصیری بگوییم باید بدانید که نوعی شیلنگ محافظ برای لوله‌هایی است که با فشار زیاد و دما‌های بالا سروکار دارند.

برای مثال در صنایع نفت و گاز از شیلنگ حصیری برای حمل و انتقال مایعاتی نظیر نفت و گاز طبیعی استفاده می‌شود. در صنایع پتروشیمی‌ نیز این نوع شیلنگ به منظور انتقال مواد شیمیایی به کار گرفته می‌شود. جالب است بدانید این شیلنگ‌ها حتی در صنعت خودروسازی نیز کاربرد داشته و برای انتقال روغن و سوخت به موتور خودرو استفاده می‌شوند.

آشنایی با شیلنگ ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی + بهترین مدل شیلنگ در این حوزه

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های شیلنگ حصیری این است که این شیلنگ‌ها به عنوان شیلنگ توالت مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع برخی شیلنگ‌های حصیری وظیفه اتصال انواع تأسیسات ساختمانی به لوله کشی آب ساختمان را بر عهده دارند و می‌توانید به وضوح آن‌ها را در خانه خود مشاهده کنید.

شیلنگ پکیج؛ نیاز اصلی هر ساختمان

شیلنگ پکیج یکی دیگر از انواع شیلنگ است که به عنوان بهترین مدل شیلنگ در ساختمان سازی از آن یاد می‌شود. این شیلنگ‌ها از نقش مهمی در سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع ساختمان‌ها برخوردار هستند. شما با انتخاب و نصب صحیح و نگهداری منظم از شیلنگ‌های پکیج می‌توانید از عملکرد بهینه سیستم‌های خود لذت ببرید.

این شیلنگ‌ها در برابر فشار بالای آب و دما از مقاومت بالایی برخوردار هستند. متریال به‌کاررفته در طراحی این شیلنگ‌ها بسیار باکیفیت بوده و می‌تواند در برابر عوامل محیطی گوناگون بسیار عالی عمل کند. معمولاً این شیلنگ‌ها به صورت دو لایه تولید می‌شوند تا از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب به بافت آن‌ها جلوگیری شود.

در اغلب موارد برای لایه داخلی این شیلنگ‌ها از پلاستیک‌های منعطف و مقاوم استفاده می‌شود. لایه خارجی این محصول نیز متشکل از آلومینیوم بوده که مقاومت زیادی به شیلنگ پکیج می‌دهد. در ساختار شیلنگ پکیج از مقداری الیاف ریز بافتی استیل نیز استفاده می‌شود که تا اندازه زیادی انعطاف پذیری و مقاومت آن را افزایش می‌دهند.

مهم‌ترین ویژگی‌های شیلنگ پکیج

درمورد خصوصیات شیلنگ پکیج لازم است بدانید این شیلنگ‌ها قادر هستند فشار آب تا حدود ۲ بار را نیز تحمل کنند و به دلیل آستانه تحمل فشار بالای آن‌ها، به این محصولات شیلنگ فشار قوی نیز گفته می‌شود. این شیلنگ‌ها می‌توانند در محدوده دمایی منفی ۲۵ الی مثبت ۱۰۰ درجه سانتی گراد مقاومت مطلوبی از خود نشان دهند.

نصب شیلنگ‌های پکیج سریع و آسان بوده و به علت انعطاف پذیری بالا می‌توانند به راحتی انحنا‌های مختلف را دنبال کنند. طراحی شیلنگ‌های پکیج به گونه‌ای است که خطر نشتی را به حداقل ممکن رسانده و ایمنی سیستم را تأمین می‌کند.

توجه داشته باشید شیلنگ‌های پکیج به بررسی و تعویض منظم نیاز دارند تا از عملکرد بهینه آن‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین دقت داشته باشید که نصب و اتصال شیلنگ‌های پکیج حتماً توسط کارشناس ماهر انجام شود.

انواع شیلنگ پکیج

شایان ذکر است شیلنگ‌های پکیج در سایز‌های ۲۰ سانتی متر الی ۶۰ سانتی متر در بازار وجود دارند و بنا به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. شیلنگ پکیج علاوه بر سایز‌های متعدد انواع مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

  • شیلنگ یکسر مهره: از این نوع شیلنگ‌ها به منظور اتصال آب لوله کشی به شیرآلات در منازل استفاده می‌شود. این شیلنگ‌های پکیج در محیط‌هایی همچون سرویس بهداشتی کاربرد دارند.
  • شیلنگ دو سر مهره: شیلنگ‌های دو سر مهره وظیفه دارند آب لوله کشی ساختمان را به پکیج‌های دیواری، شوفاژ‌ها و آب گرمکن‌ها متصل کنند. این محصولات در شرایط مختلف مقاومت بسیار خوبی خواهند داشت.

آشنایی با شیلنگ ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی + بهترین مدل شیلنگ در این حوزه

باکیفیت‌ترین انواع شیلنگ را از تهران شیلنگ بخواهید

مجموعه تهران شیلنگ از اولین و برترین شرکت‌های تولید کننده شیلنگ در ایران شناخته می‌شود که با استفاده از تجربیات نیم قرن فعالیت خود در این حوزه توانسته است علاوه بر تأمین نیاز هم‌وطنانمان، در زمینه صادرات شیلنگ به کشور‌های همسایه نیز سهم ویژه‌ای داشته باشد.

قیمت شیلنگ خرطومی‌ در تولیدی تهران شیلنگ نازل ترین قیمت را در بازار دارد، همچنین شما می‌توانید انواع شیلنگ گازی، شیلنگ کشاورزی، شیلنگ فنردار، شیلنگ باد نخ دار و… را با بالاترین کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید. تمامی‌ محصولات تهران شیلنگ با استفاده از جدیدترین امکانات روز دنیا و متریال مرغوب طراحی و تولید شده و از گارانتی اصالت و کیفیت برخوردار هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟