عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای کدام است؟

در بازار فعلی، تعیین قیمت پارتیشن‌های شیشه‌ای تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس و ضخامت شیشه، نوع و کیفیت یراق‌آلات، طراحی و ساختار پارتیشن، استانداردهای ایمنی و همچنین محل نصب و نوع محیط اشاره کرد. در این مقاله به بررسی این عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌پردازیم تا بهترین تصمیمات را در انتخاب و خرید این محصولات بتوانید بگیرید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای کدام است؟

عوامل موثر در قیمت پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای به عنوان جدا کننده‌ی محیط به واحد‌های کوچکتر در محیط‌های اداری، واحد‌های مسکونی و در ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. پارتیشن‌ها ضمن تفکیک فضا عایق صوتی و حرارتی هستند و حریم خصوصی برای افراد ایجاد می‌کنند. پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع متنوعی وجود دارند که ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها متفاوت می‌باشند. همچنین قیمت این جدا کننده‌ها به علت عوامل مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. نوع شیشه، سایز، دو جداره و تک جداره بودن، ارتفاع و متراژ، هزینه‌های تولید و غیره از عوامل مؤثر بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نوع پارتیشن شیشه‌ای

نوع شیشه و نوع پارتیشن یکی از عوامل مؤثر در قیمت گذاری پارتیشن شیشه‌ای است که در صورت گران بودن سبب افزایش قیمت آن خواهد شد. پارتیشن‌ها از شیشه‌هایی مانند سکوریت، لمینت و یا فریم دار ساخته می‌شوند که قیمت هر کدام از آن‌ها متفاوت است. علاوه بر این پارتیشن‌ها از شیشه‌های شفاف، مات، طرح دار و ساده تهیه می‌شوند که نرخ یکسانی ندارند. شیشه‌های شفاف ارزان‌تر از نوع مات و طرح دار می‌باشند. این شیشه‌ها با اینکه فضا را جدا می‌سازند اما به علت در معرض دید بودن داخل فضا حریم خصوصی خوبی ایجاد نمی‌کنند. همچنین انواع مختلفی از پارتیشن های شیشه ای موجود است مانند پارتیشن شیشه ای نیویورکی، پارتیشن شیشه ای منحنی، پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشن شیشه ای دوجداره با لاین نوری و… که تمامی این مدل ها توسط شرکت پارتیشن ساز با بهترین کیفیت تولید و نصب میشوند شما میتوانید از طریق سایت پارتیشن ساز نمونه کار انواع پارتیشن شیشه ای را مشاهده نمایید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای کدام است؟

سایز پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای در سایز‌های متفاوتی برای محیط‌های اداری و مراکز مختلف انتخاب می‌شوند. محیط‌های بزرگ‌تر به پارتیشن‌های بزرگ نیاز دارند که آن‌ها دارای فریم، اجزا و یرق آلات زیادی هستند. بنابراین در مقایسه با انواع پارتیشن‌های کوچکتر گران‌تر می‌باشند.

دو جداره و تک جداره بودن

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع تک جداره و دوجداره ساخته می‌شوند. نوع تک جداره از یک لایه شیشه به دست می‌آید در حالی که پارتیشن دوجداره ضخامت بالایی دارد و از دو لایه شیشه تولید می‌شود. مقدار شیشه‌‌ی استفاده شده در هر متر شیشه‌‌ی دوجداره بیشتر از تک جداره می‌باشد؛ در نتیجه قیمت شیشه‌‌های پارتیشن دوجداره بالاتر است.

ارتفاع و متراژ پارتیشن

پارتیشن‌های شیشه‌ای در متراژ و ارتفاع‌های متفاوتی در محیط‌های مختلف نصب می‌شوند. ارتفاع برخی از آن‌ها تا سقف بالا می‌رود. در محیط‌های کم صدا از پارتیشن‌های نیمه ارتفاع استفاده می‌کنند. علاوه بر اندازه فضای مورد نظر، در انتخاب متراژ فضا مؤثر است. دیوار‌ها و کف پارتیشن‌ها با در نظر گرفتن محیط مورد نظر در متراژ‌های متفاوت نصب می‌شوند. هر چقدر سایز ارتفاع و متراژ پارتیشن بیشتر باشد قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود. در این مورد سادگی پارتیشن و جنس شیشه نیز مؤثر هستند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای کدام است؟

هزینه‌های تولید پارتیشن‌ها

برای تولید پارتیشن‌ها هزینه‌های زیادی برای نیروی کار، مواد اولیه، دستگاه‌های پیشرفته مورد نیاز می‌باشند که در قیمت نهایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. افزایش تورم و اوضاع اقتصادی در بالا بودن هزینه‌های تولید تأثیر دارند و قیمت مواد اولیه‌ی پارتیشن‌ها را بالا می‌برند. شما میتوانید از طریق سایت پارتیشن ساز و در بخش قیمت پارتیشن شیشه ای با محاسبه گر آنلاین از مبلغ حدودی میزان پارتیشن موردنظرتان مطلع شوید. همچنین میتوانید با شماره های موجود در سایت پارتیشن ساز با مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی های کامل در این خصوص را در اختیارتان قرار دهند.

اتصالات و یراق آلات

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع ساده و دارای یراق آلات و نقاط اتصال زیاد تولید می‌شوند که نوع ساده‌‌ی آن‌ها ارزان‌تر می‌باشد. در قیمت‌گذاری پارتیشن‌ها  قطعه‌ها، درب‌ها و اجزاء اضافه شده را به طور جداگانه حساب می‌کنند. قیمت هر کدام آن‌ها بر نرخ نهایی پارتیشن تأثیر دارند.

نصب و راه اندازی

نصب انواع پارتیشن‌ها به طور ساده و یا با روش‌های پیچیده انجام می‌گیرد. برای نصب برخی از آن‌ها از ماشین آلاتی مانند جرثقیل استفاده می‌شود. هر چقدر نصب پارتیشن ساده‌تر باشد قیمت آن کاهش می‌یابد.

نوع فریم پارتیشن

فریم همان چهار چوب شیشه است که دور تا دور شیشه را می‌پوشاند. شیشه‌ها با استفاده از آن‌ها به دیوار و کف نصب می‌شوند. فریم‌ها در انواع تک تکه، دو تکه، یکپارچه، دارای سطح مقطع دایره یا اشکال دیگر وجود دارند که قیمت آن‌ها متفاوت است. فریم‌های دو تکه هر چقدر باریک‌تر باشند افزایش قیمت پیدا می‌کنند. جنس فریم‌ها معمولاً آلومینیوم است و هر چقدر قیمت این فلز بالا باشد در بالا بودن قیمت فریم و پارتیشن نهایی مؤثر خواهد بود.

 عایق صوتی بودن

پارتیشن‌ها دارای عایق صوتی یا بدون آن هستند. برخی از آن‌ها مانند نوع تک جداره عایق صوتی بسیار ضعیفی می‌باشند. برای افزایش قدرت عایق بودن پارتیشن‌ها از لایه‌های بیشتر و حفاظت کننده در ساخت استفاده می‌کنند. پارتیشن‌های عایق بندی شده قیمت بالایی نسبت به انواع ساده و بدون عایق دارند.

فاکتور‌های مهم در افزایش قیمت پارتیشن

عوامل یا فاکتور‌هایی وجود دارند که قیمت پارتیشن شیشه‌ای را کاهش و یا افزایش می‌دهند. متراژ کم پارتیشن، ساده بودن، ارتفاع پایین و شفاف بودن شیشه سبب کاهش قیمت آن می‌شوند.در این بخش شاید این سؤال پیش بیاید که چه فاکتورهایی قیمت پارتیشن شیشه‌ای را افزایش می‌دهند؟ در پاسخ باید گفته شود که علاوه بر هزینه‌های تولید، هزینه‌ی حمل و نقل، افزایش نرخ ارز، سایز و متراژ بالای پارتیشن و بالا بودن تقاضا باعث افزایش قیمت این پارتیشن می‌شوند. نرخ شیشه‌ها با گذشت زمان بالا می‌رود و هر لحظه با تغییر قیمت ارز بروزرسانی می‌شود.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای کدام است؟

نگهداری از پارتیشن شیشه‌ای

پس از نصب و صرف هزینه برای پارتیشن‌ها نحوه نگهداری از آن‌ها اهمیت بالایی دارد. چون مراقبت بهتر از پارتیشن‌ها صرف هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.

  • برای پیشگیری از آسیب دیدن هنگام استفاده از پارتیشن‌ها نباید اجسام تیز و برنده را به آن‌ها نزدیک سازید.
  • شیشه‌ها را با پارچه‌‌ی میکروفایبر پاک کنید تا گرد و خاک نگیرند.
  • برای پاک کردن پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه پاک کن مخصوص استفاده کنید.
  • در نهایت با شیوه‌های صحیح نگهداری از پارتیشن‌ها طول عمر این تجهیزات را افزایش دهید.

سخن پایانی

با توجه به تحلیل عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارتیشن‌های شیشه‌ای که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، مشخص است که انتخاب صحیح جنس شیشه، انتخاب یراق‌آلات با کیفیت، رعایت استانداردهای ایمنی، و توجه به محیط نصب از جمله عواملی هستند که بهبود قیمت و کیفیت پارتیشن‌های شیشه‌ای را تضمین می‌کنند. امیدواریم که این مطالب به خریداران پارتیشن‌های شیشه‌ای کمک کند تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود بگیرند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟