طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

دکوراسیون منازل

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

چیدمان دکوراسیون منازل یکی از مواردی است که در انرژی جریان یافته در محیط منزل و حس و حال افراد آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت. اگر چیدمان دکوراسیون منزل طوری باشد که با آرامش و هارمونی توام باشد، فضای خیلی بهتری در خانه به وجود می آید و این روی روند زندگی و برخورد افراد هم تأثیرگذار خواهد بود زیرا تمام افرادی که در طول روز با تنش های مختلفی در بیرون از خانه مواجه هستند یک فضایی برای بازگردانی این انرژی از دست رفته می خواهند و برای کسب آرامش چشم امیدشان به خانه است و به فضا و حس و حال آن نگاه می‌کنند و دوست دارند در این فضا به آرامشی که انتظار دارند برسند.

وسایلی که در خانه وجود دارد و همچنین نحوه چیدمان آن تأثیر زیادی در این حس و حال خواهد گذاشت و به همین خاطر است که امروزه خیلی به قضیه چیدمان دکوراسیون منزل و قسمت‌های مختلفی که در منزل وجود دارد اهمیت داده می شود.

 طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیونی که در اتاق خواب شما حکمفرماست تاثیر زیادی در آرامش آن خواهد داشت زیرا شما یک سوم از شبانه روز را به صورت میانگین در اتاق خواب سپری می کنید و فضایی که در آن حکم فرمااست تاثیر زیادی در آرامش شما و وضعیت سلامت شما خواهد داشت. پس بهتر است توجه زیادی به دکوراسیون اتاق خواب شود و در انتخاب وسایلی که برای این قسمت از خانه می خرید باید توجه زیادی داشته باشید.

سرویس خواب و تمام لوازم جانبی آن ها، فرش، پرده و همه یوسایل اتاق خواب در این زیبایی و آرامش تاثیر گذار است. حتی رنگی که در و دیوار ها و سقف و وسایل دارند نیز مهم است.

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

 

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه یکی دیگر از آن بحث هایی است که همیشه داغ است. مخصوصاً که خانم های خانه دار به این قسمت از فضای خانه توجه زیادی دارند و تمایل دارند که آشپزخانه ای داشته باشند که در عین حال که تمام وسایل مورد نیاز در جلوی دست آنها حضور دارد، زیبایی آن حفظ شده است و منظم است و وقت گذراندن در این محیط برای آن ها لذت بخش خواهد بود.

دکوراسیون فضای آشپزخانه از این جهت حائز اهمیت است که خصوصا در خانه های امروزی که معمولا آشپزخانه‌ها اپن هستند تمام فضای آشپزخانه از قسمت پذیرایی هم قابل مشاهده است و چیدمان منظم این قسمت تأثیر زیادی در فضای کلی خانه خواهد گذاشت و نظم آن در نظم همه ی خانه پخش می شود.

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

 

 دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن شما مهمترین بخشی است که باید به آن دقت کنید. زیرا مهمان ها و همه افرادی که وارد خانه شما می شوند بیشترین وقت خود را در قسمت پذیرایی و نشیمن خانه می گذرانند، پس بهتر است به انتخاب وسایلی که در این قسمت قرار دارد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اولین کاری که برای چیدمان دکوراسیون منزل انجام می دهید این است که یک سبک مشخصی برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید و بعد متناسب با آن سبک وسایل خانه را خریداری کنید.

به طور مثال اگر سبک مدرن را برای دکوراسیون منزل خود استفاده کردید باید همه قسمت های خانه از این سبک پیروی کنند و وسایل خریداری کنید که به این سبک بخورند.

بعنوان مثال شما نمی توانید برای خانه ای که سبک مدرن دارد از مبل های کلاسیک یا حتی استیل استفاده کنید و یا از پرده های پر زرق و برق یا مخملی که سنگ دوزی شده هستند و یا فرش های دستبافت ایرانی که پر نقش و نگار هستند و رنگ های خیره کننده دارند استفاده کنید. پس توجه داشته باشید که از چه وسایلی در دکوراسیون خانه خود استفاده می‌کنید و باید نهایت دقت را در انتخاب وسایل به خرج دهید.

علاوه بر شکل وسایل، رنگ آنها و سبکی که دارند نیز در این دکوراسیون تاثیرگذار است. به طور مثال فرش ها و پرده ها باید هماهنگی قابل ملاحظه ای با مبل ها و سبک کلی خانه داشته باشند و شما نمی توانید هر وسیله ای که به چشم تان زیبا آمد را خریداری کنید و در خانه قرار دهید زیرا قرار است از یک سبک مشخص پیروی کنید.

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

 

دکوراسیون داخلی

هنگامی که تصمیم گرفتید چیدمان وسایل منزل خود را انجام دهید سعی کنید ابتدا به هر قسمت از فضایی که میخواهید چیدمان آن را انجام دهید از یک فاصله دورتر یک دید کلی داشته باشید و در ذهن خود تجسم کنید وسایلی که دارید و قرار است در این محیط قرار بگیرد کجا باشد بهتر است و حتما در تصور ذهنی خود هم جایگاه در و پنجره که در اتاق ممکن است وجود داشته باشد را در نظر بگیرید. با این کار نیاز نیست مدام وسایل را جابجا کنید تا جایگاه بهتر آن را پیدا کنید. چیدمان صحیح دکوراسیون منزل شما می توانید تاثیر چند برابری در زیبایی آن داشته باشد و در کنار تمام این ها، نور پردازی زیبا این جذابیت را چند برابر می کند.

 

دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون خانه های ایرانی معمولا با بیشتر قسمت های مختلف دنیا متفاوت است که علت اصلی آن فرهنگ مردم است و ریشه در گذشته ی آن ها و هنرهای دستی آن ها دارد. به طور مثال فرش ها عضو لاینفک دکوراسیون خانه های ایرانی می باشد که خیلی از ایرانی ها دوست دارند فرش ها کل کف خانه را در بر بگیرد. در صورتیکه فرش خاصی را خریداری کردید، باید پرده ها و مبلمان هماهنگی لازم را با آن داشته باشند.

 

کابینت آشپزخانه

وقتی که صحبت از دکوراسیون آشپزخانه می شود بیشترین وسیله‌ای که در آشپزخانه چشمگیر است و جزو اصلی ترین قسمت های آشپزخانه هست کابینت ها هستند. کابینت ها امروزه تنوع بسیار زیادی دارند و شما با هر سلیقه و بودجه ای که پا به بازار بگذارید می توانید با طیف وسیعی از مدل ها مواجه شوید که باید از بین آنها کابینتی که با هدف و سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب کنید.

حتی اگر شما برای خانه خود سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده باشید کابینت هایی در بازار وجود دارد که دقیقا از این سبک پیروی می کنند و می توانند برای شما یک آشپزخانه کلاسیک و سلطنتی را رقم بزنند و در صورتی که سبک مدرن را هم برای آشپزخانه خود انتخاب کرده باشید می توانید مدل های متنوع کابینت را برای آن را در بازار مشاهده کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که علاوه بر طرح کابینت ها، رنگ آنها هم تاثیر زیادی در خانه شما خواهد داشت. اگر در خانه های کوچک با متراژ پایین امروزی ساکن هستید بهتر است کابینت های رنگ روشن را انتخاب کنید که باعث بزرگتر نشان دادن فضای خانه شما می شوند. به طور کلی رنگ های روشن باعث بزرگ نشان داده شدن فضا می شوند.

کابینت های آشپزخانه جزو آن دسته از وسایلی هستند که برای سال ها در خانه شما خواهند ماند و قرار نیست به این زودی تعویض شوند پس بهتر است برای خرید آنها هزینه بیشتری را صرف کنید و جنس‌های بهتری خریداری کنید تا مدت زمان بیشتری برای شما کار کنند چون قرار است مطابق با این کابینت ها، بیشتر وسیله ها را هماهنگ با آنها خریداری کنید و نمی توانید هر سال آنها را عوض کنید پس در خرید آن باید دقت زیادی به خرج دهید.

طراحی دکوراسیون منزل، داخلی، آشپزخانه و اتاق خواب + عکس

مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند و بتوانند در خرید خود هوشمندانه عمل کنند و خرید بهتری را تجربه کنند

3.5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون و طراحی داخلی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3.5/5 - (2 امتیاز)