نحوه تمیز کردن فرش با دست

تمیز کردن فرش نه تنها بر زیبایی خانه بلکه بر سلامت شما تاثیر می گذارد. گرد و خاک، باکتری و آلرژن ها در صورت تمیز نشدن توی فرش می مانند. آلودگی فرش بیشتر به خاطر کودکان، حیوانات و عوامل دیگر است. برای تمیز کردن فرش راه های مختلفی وجود دارد. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت قالیشویی را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک قالیشویی در تهران باشید می‌توانید درخواست قالیشویی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه تمیز کردن فرش با دست

برای تمیز کردن گرد و خاک و آلودگی فرش به برس نیاز دارید. دندانه های برش می توانند آلودگی های لای الیاف را تمیز کنند. می توانید هرهفته این کار را انجام دهید.

اگر در خانه بخارشو ندارید اشکالی ندارد چون می توانید از مواد مختلف استفاده کنید. کمی جوش شیرین را روی فرش بپاشید تا گرد و خاک را جذب کند. بگذارید نیم ساعت بماند و بعد جوش شیرین را جاروبرقی کنید تا فرش رویت شود. می توانید هفته ای یک بار از جوش شیرین استفاده کنید. قسمت های پررفت و آمد را دو بار در هفته تمیز کنید.

اگر جوش شیرین موثر نشد از آب لیمو استفاده کنید. چون این ماده هم آلودگی ها را از بین ببرد. پس آن را روی لکه ریخته و بگذارید دو ساعت بماند. بعد با اسفنج آن را تمیز کنید و بگذارید فرش خشک شود. می توانید بخارشو اجاره کنید یا بخرید.

نحوه تمیز کردن فرش با دست

آمونیاک لکه ها را تمیز می کند. پس 10 میلی لیتر آمونیاک را با یک قاشق چایخوری پودر شوینده و 500 میلی لیتر آب مخلوط کنید. این ماده را روی لکه ریخته و با برس به آرامی بمالید. بعد با دستمال خشک کنید. با این حال در رابطه با لکه باید با توجه به نوع لکه آن را تمیز کنید.

یکی از رایج ترین لکه ها لکه چای و قهوه است. دستمالی را به سرکه سفید آغشته رده و لکه را مالیده، بگذارید یک شب بماند با آب و محلول شوینده تمیز کنید.

لکه های خون و موم باید با آب تمیز شوند. یا می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. بهتر است از آب گرم استفاده کنید چون آب داغ مشکل را بیشتر می کند.

نحوه تمیز کردن فرش با دست

دوبار در سال فرش را بشویید. در این صورت لکه ها ماندگار نمی شوند. شستشوی هفته ای یک بار هم مناسب است.

دو قاشق غذاخوری آمونیاک، آب لیمو یا سرکه سفید را با یک لیتر آب مخلوط کرده و با مسواک کهنه یا برس روی فرش بمالید.

کمی زحمت به خرج داده و فرش را تمیز کنید. بعد با دستمال تمیز کرده و بگذارید خشک شود. پس از استفاده از آمونیاک حتما در و پنجره ها را باز کنید. یا می توانید از یک متخصص در شستشوی فرش کمک بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟