آشنایی با کابین آسانسور و انواع آن

آشنایی با کابین آسانسور و انواع آن

کابین آسانسور به بیان ساده به اتاقک آسانسور گفته می‌شود. انواع مختلفی از آسانسور برای ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف وجود دارد. هنگام انتخاب آسانسور، اولین قدم توجه به چاهک آسانسور و نمای کلی یک ساختمان است. در قدم بعدی به نحوه استفاده از آن و تعداد افرادی که از آن استفاده خواهند کرد توجه کنید و در مرحله بعدی باید به کابین آن توجه کنید. در این مطلب سعی داریم تا درباره کابین آسانسور، انواع و اجزای تشکیل دهنده آن صحبت کنیم.

کابین آسانسور چیست؟

کابین آسانسور محفظه‌ای است که مسافر، بار یا هر دو را در آن قرار داده و جابجا می‌کنیم و از سه قسمت اصلی کف،دیواره و یوک تشکیل شده است.

مقاومت کابین آسانسور در برابر وزن، مهم‌ترین ویژگی است که باید برای آسانسور درنظر گرفت. در ادامه به انواع کابین آسانسور و اجزای آن خواهیم پرداخت.

با انواع کابین آسانسور آشنا شوید

آشنایی با کابین آسانسور و انواع آن

کابین آسانسور براساس نوع ساختمانی که در آن نصب می‌شود متفاوت است. شرکت‌های آسانسور، انواع کابین و حتی پله برقی را بر اساس جنس و ظرفیت نفرات آن دسته بندی می‌کنند.

بر اساس جنس کابین آسانسور به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • کابین تمام استیل
  • کابین فرمیکا
  • کابین ام دی اف استیل

که هر کدام از این کابین‌ها نیز به صورت ۴ نفره، ۵ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره تقسیم می‌شوند.

کابین آسانسور دارای چه اجزایی است؟

کابین آسانسور دارای اجزای مختلفی از جمله کف آسانسور، سقف آسانسور، دیواره‌ها، کفشک‌ها، یوک یا چارچوب کابین، درب کابین و اتاقک است، که هرکدام را به اختصار توضیح خواهیم داد:

اتاقک: در بخش داخلی آسانسور قرار گرفته و جا به جایی افراد و بار را برعهده دارد.

کف آسانسور: محل ایستادن افراد و یا قرار دادن بار است.

دیواره ها و درب: از برخورد افراد به دیواره چاهک جلوگیری کرده و همچنین ایمنی مسافران را تامین می‌کنند.

یوک کابین: هم در بخش فوقانی و هم زیرین کابین، یوک یا چارچوب قرار دارد که در برگیرنده اتاقک هستند و یوک‌ها توسط سیم بکسل آسانسور وزن را منتقل می‌کنند.

نحوه قیمت گذاری کابین آسانسور

آشنایی با کابین آسانسور و انواع آن

قیمت آسانسور بر اساس نوع، طرح، جنس، ابعاد و مشخصات فنی تعیین می‌شود. کابین آسانسور استیل در میان بقیه کابین‌های آسانسور قیمت بالاتری داشته و در صورت ابعاد بزرگ‌تر قیمت بیشتری خواهد داشت.

آشنایی با آسانسور آرمان

شرکت آسانسور آرمان مانگ، ازشرکت‌های فعال درصنعت آسانسور و پله برقی کشور است. بنیانگذاران شرکت جمعی از کارشناسان، مهندسان و اساتید دانشگاه در رشته‌های مکانیک، برق و الکترونیک با بیش از دو دهه سابقه فعالیتهای علمی و اجرایی می باشند که ایجاد تحولی بنیادی درصنعت آسانسور و پله‌برقی ایران همگام با دانش وفنـاوری روز دنیا هدف مشترک آنها است.

تخصص طراحان ما ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در آسانسورهایی با تزئینات استیل و ام دی اف، و علاوه بر آن فضا سازی و طراحی بیرونی منحصر به فرد در آسانسورهای نما شیشه‌ای (پانورامیک) می باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟