چگونه بهترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

با توجه به تنوع بسیار بالای هود در بازار ایرانی واقعاً این سؤال ایجاد می‌شود که هود آشپزخانه چی بخریم ؟ در این باره باید گفت که دکوراسیون آشپزخانه، انتظارات شما از میزان کشش هود، صدای آن و قدرت موتور آن تعیین می‌شود. در ادامه تلاش داریم راهنمای کاملی درباره نحوه خرید هود آشپزخانه ارائه دهیم:

معرفی انواع هود آشپزخانه

مهم‌ترین وجه تمایز بین انواع هود آشپزخانه در ظاهر آن است. پس برای خرید هود آشپزخانه باید سبک دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت‌ها را در نظر داشته باشید. از این نظر هودها به مدل‌های زیر تقسیم می‌شوند:

چگونه بهترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

  • هود مخفی: این مدل به صورت کامل در کابینت جایگذاری می‌شود و از بیرون هیچ نمایی ندارد.
  • زیر کابینتی: این مدل از قدیمی‌ترین انواع خود آشپزخانه است و مقداری از پنل آن از کابینت خارج می‌شود.
  • شومینه‌ای: این مدل جذاب به هیچ عنوان داخل کابینت نیست و نیازی به آن ندارد. بسیار زیبا طراحی شده است و شکل کلی آن شبیه به یک قیف است.
  • مورب: این مدل خود با اجاق‌گاز شما زاویه 45 درجه ایجاد می‌کند و بسیار زیبا است. نیازی به کابینت ندارد.
  • تلسکوپی: این مدل خود شباهت زیادی به مدل هود مخفی دارد با این تفاوت که پنل متحرک آن به شکل ریل قابل باز و بسته شدن است.
  • جزیره‌ای: این مدل برای آشپزخانه‌هایی نصب می‌شود که اجاق‌گاز آن در وسط آشپزخانه طراحی شده است. عملاً نیاز به کابینت ندارد و به سقف متصل شده و تقریباً آویزان می‌شود.

پرفروش‌ترین هودهای ایرانی

هودهای ایرانی قابلیت بسیار بالایی دارند و با مدل‌های خارجی رقابت تنگاتنگی دارند. تقریباً تمام آنچه که یک مصرف‌کننده ایرانی از یک هود انتظار دارد در مدل‌های ایرانی تعبیه شده است. آمار دقیقی از پرفروش‌ترین هود آشپزخانه  در ایران در دست نیست. از این جهت نمی‌توان بهترین هود آشپزخانه ایرانی را به صورت مشخص معرفی کنیم. به نظر می‌رسد بهترین برای شما آن مدلی است که برای آشپزخانه شما مناسب باشد و نیاز شما را برآورده نماید. اگر برای قسمت هود از کابینت استفاده شده قابلیت نصب مدل شومینه‌ای و مورب وجود ندارد. با این حال اگر به زیبایی آشپزخانه خود با هود حساب باز کرده‌اید باید از این دو مدل استفاده نمایید.

ضرورت هود آشپزخانه و مزایای استفاده از هود

اگر از زیبایی چهره آشپزخانه بگذریم به واقع هود آشپزخانه با خارج کردن گرما و بخار غذا از داخل آشپزخانه به تهویه مناسب هوا کمک می‌کند. بخار هوا و چربی‌های محلول در آن به مرور روی کابینت‌ها رسوب کرده و تمیز کردن آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. از این رو وجود هود در آشپزخانه به یک امر ضروری تبدیل شده است، مخصوصاً در آشپزخانه‌هایی که در تهویه مناسبی در آن‌ها وجود ندارد و اگر راحت‌تر صحبت کنیم آشپزخانه پنجره ندارد. خرید هود استیل البرز و روشن کردن آن در زمان پخت غذا در آشپزخانه‌های کوچک ضروری‌تر نیز هست چرا که در محیط‌های کوچک گرما و بخار هوا آسیب بیشتری به تجهیزات داخل آشپزخانه وارد می‌کند. از آنجایی که قیمت هود آشپزخانه چندان بالا نیست خرید یک مدل کاربردی و زیبا به تمیزی بیشتر آشپزخانه کمک کرده و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر خواهد کرد.

چگونه بهترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه

دانستن چند نکته قبل از خرید هود آشپزخانه در انتخاب بهتر و اصولی‌تر کمک می‌کند از این رو چند نکته مهم و کاربردی در این باره را بررسی خواهیم کرد:

قبل از نصب کابینت مدل آن را انتخاب کنید:

بهتر است خرید هود آشپزخانه را قبل از طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه انجام دهید، به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده به این فکر کنید که هود توکار بهتر است یا روکار ؟ در این مواقع طراح کابینت با توجه به ابعاد هود خریداری شده و فضای مناسب برای آن را طراحی می‌کند.

در انتخاب هود به سبک دکوراسیون داخلی توجه کنید:

برای این انتخاب بهتر است که به سبک دکوراسیون خانه نگاهی بی اندازید. اگر سبک طراحی داخلی منزل شما مدرن است هودهای روکار گزینه‌های بسیار زیبایی برای منزل شما ارائه داده است. اما منازلی که به سبک کلاسیک دیزاین شده‌اند بهت است از مدل‌های توکار و مخفی استفاده کنند. این محصول نشان مدرنیته است و در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کلاسیک بهتر است مخفی بوده و دیده نشود.

ابعاد آشپزخانه را در نظر داشته باشید:

در آشپزخانه‌های بزرگ این امکان وجود دارد که شما بر اساس علایق خود بهترین هود را انتخاب کنید. اما اگر آشپزخانه شما کوچک است باید در انتخاب ابعاد هود وسواس بیشتری داشته باشید. با اینکه هود به تمیزی و تهویه آشپزخانه می‌انجامد اما نباید فضای زیادی اشغال کند. پس هودهای کوچک و هود های مورب و مخفی با قدرت مکش بالا گزینه‌های بهتری برای خرید به شمار می‌آیند.

قدرت موتور را بررسی کنید:

وظیفه هود تهویه هوای آشپزخانه و خروج گرما و بخارات از آنجا است. این کار به کمک موتور و فن‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل باید بسته به میزان پخت غذایی که در طول روز انجام می‌دهید، وجود و یا عدم وجود تهویه دیگر نظیر پنجره، ابعاد آشپزخانه مدلی با قدرت موتور مشخص را انتخاب کنید. اگر شاغل هستید و تنها یک وعده غذایی در خانه می‌پزید هود انتخابی شما با هود انتخاب شده توسط یک خانواده پر جمعیت که روزانه چند وعده غذا می‌پزند متفاوت خواهد بود. دلیل ندارد که برای امکانات و قدرت موتور بالا هزینه اضافه پرداخت کنید. پس با یک نیازسنجی معقول می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه بهترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

امکانات و آپشن‌ها مقایسه کنید:

هودها اغلب دستگاه‌های ساده‌ای هستند و تفاوت آن‌ها در قدرت موتور، صدای ایجاد شده، نورپردازی،  سرعت فن و قابلیت تنظیم قدرت موتور است. اگر تمام این امکانات در یک محصول گنجانده شود، هزینه خرید آن افزایش خواهد یافت اما کارایی آن نیز افزایش می‌یابد. پس بهتر است مدل‌های با تمام آپشن‌ها را خریداری کنید.

به صورت آنلاین خرید کنید

با حضور در فروشگاه‌های و خرید حضوری با انواع مختلف و تنوع بالای محصولات شک خواهید شد. عملاً زمان کمی که فروشنده برای انتخاب شما در نظر دارد و توضیحات ناقص و گاه اغراق‌آمیز آن انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. این در حالی است که با خرید آنلاین انواع هود آشپزخانه از فروشگاه تجهیزات آشپزخانه سپاهان ست sepahanset.com می‌توانید ساعت‌ها فکر کنید، محصولات را مقایسه کنید و با دید باز و خاطری آسوده بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟