چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

پارتیشن شیشه ای با هدف افزایش بهره وری از فضا، ارتقاء جلوه بصری، حداکثر استفاده از نورپردازی محیط و همچنین بزرگتر نشان دادن فضای کاربری مورد استفاده واقع می شود. بدون شک این محصول با چنین مزایایی بهترین انتخاب برای فضاهایی مثل اداره ها و ارگان ها خواهد بود. ضمنا بدون شلوغ شدن محیط، تمامی کارکنان می توانند حریم شخصی خود را حفظ کنند.

چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

حال در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با بهترین پارتیشن های کاربردی در سازمان ها و محیط های اداری آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید این تجهیزات را دارید و نمی دانید که در حین انتخاب باید به چه ملزوماتی توجه کنید تنها کافیست با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. چرا که قرار است ضمن معرفی انواع پارتیشن شیشه ای، راهنمای جامع و کاملی از نکات حین خرید را نیز با شما به اشتراک بگذاریم.

به طور کلی این تجهیزات می توانند به چند مدل آلومینیومی، شیشه ای و اختصاصی تقسیم شوند. از آنجایی که نمونه های شیشه ای جزو محبوب ترین موارد محسوب می شوند این متن را منحصر به این محصولات اختصاص داده ایم. اجازه دهید پیش از آنکه به شرح انواع این محصولات بپردازیم علت محبوب شدن آنها را عنوان کنیم.

 

پارتیشن شیشه ای اداری بهترین انتخاب برای تفکیک سازی فضا

چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

چند مورد از مزایای پارتیشن های شیشه ای:

  1. کلیدی ترین مزیت انواع پارتیشن شیشه ای هزینه اقتصادی آنها در قیاس با فواید آنهاست.
  2. هنگامی که کارفرما تصمیم به نصب این المان ها بگیرد در ابتدا فضا آماده سازی می گردد. سپس در مدت سه الی چهار روز میتوان پروژه را به اتمام رساند.
  3. این محصولات می توانند عایق صدا نیز باشند لذا آلودگی های صوتی محیط به حداقل خواهد رسید.
  4. از آنجایی که کارمندان می توانند فضای شخصی خود را داشته باشند لذا شاهد افزایش راندمان کاری آنها خواهیم بود.

ملزومات کلیدی در انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای

چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

1- هدفتان را مشخص کنید

در گام نخست مشخص کنید که هدفتان از استفاده این المان ها چیست؟ آیا قرار است از آنها تنها به منظور تفکیک بخش های مختلف ارگان دولتی کمک بگیرید؟ آیا قرار است از آنها به عنوان یک عایق صوتی استفاده کنید؟ و یا قصد افزایش حریم شخصی کارکنان خود را دارید؟

وقتی هدف خود را از انجام این کار مشخص کنید دایره انتخاب شما از بین صدها مدل به ده ها مدل تقلیل پیدا خواهد کرد. این موضوع انتخاب را برای شما آسان تر می کند و در بین سیل عظیم محصولات سردرگم نخواهید شد. به طور مثال هنگامی که قصد افزایش حریم شخصی را داشته باشید می توانید از نمونه های طرح دار کمک بگیرید. اما هنگامی که کاربر تمایل داشته باشد فضا را یک دست و بزرگتر نشان دهد می تواند از پارتیشن شیشه ای فریم لس بهره بگیرد.

2- چگونگی قرارگیری المان

هنگامی که هدف خود را مشخص کرده باشید؛ دومین فاکتوری که در حین انتخاب باید به آن دقت کنید نحوه جایگیری پارتیشن هاست. به طور مثال باید تصمیم بگیرید که فضای هر اتاق چقدر باشد؟ و یا درب ورود در کدام قسمت نصب گردد.

3- انتخاب نوع پارتیشن

در نهایت با توجه به فضای کاربری و نیاز می توانید انواع پارتیشن شیشه ای را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب شما باید بر اساس سایر بخش های فضا صورت پذیرد. به طور مثال اگر محیط واجد نور طبیعی کافی باشد می توانید از انواع نمونه های مات و یا فریم دار استفاده کنید. اما چنانچه بخش زیادی از نور محیط توسط نورپردازی‌ های مصنوعی تامین شود پیشنهاد ما این است که از نمونه های فاقد قاب و تک جداره بهره بگیرید.

آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای اداری

همانطور که در مبحث ملزومات و فاکتورهای کلیدی حین انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای اشاره شد شما باید در گام نهایی نوع پارتیشن را انتخاب کنید. نوع پارتیشن تعبیه شده در فضای اداری بر طبق درخواست کارفرما خواهد بود. اما به طور کلی بهتر است بدانید که برای تعبیه این محصولات می توان از انواع شیشه های سکوریت و یا معمولی کمک گرفت. طبیعتا محصولاتی که با شیشه های معمولی تولید شده باشند از لحاظ هزینه ای ارزان تر خواهند بود؛ اما کلیه محدودیت های شیشه معمولی را نیز به همراه خواهند داشت.

چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

اما هنگامی که شیشه های سکوریت را انتخاب کنید هرچند که هزینه بیشتری پرداخت می کنید اما علاوه بر مقاومت بیشتر، پارتیشن ها در برابر صدا نیز عایق بهتری خواهند بود. اگر کیفیت پارتیشن شیشه ای برای شما مسئله کلیدی است پیشنهاد می کنیم محصولاتی را انتخاب کنید که از سکوریت برای تولید آنها استفاده شده باشد.

1. پارتیشن فریم لس (بدون قاب)

یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای، نمونه های بدون قاب هستند. اصطلاحاً آنها را پارتیشن شیشه ای فریم لس نیز می نامند. این محصولات در حین تعبیه، قاب بندی ضخیمی نخواهند داشت. از مزایای انتخاب این مدل ها می توان به “مینیمال بودن آنها” و “حفظ ظاهری زیبا و یکپارچه” اشاره کرد. به طور کلی پارتیشن های بدون قاب به دو مدل تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند.

  • پارتیشن بدون قاب تک جداره

پارتیشن شیشه ای تک جداره برای متراژ های محدودی که کارفرما تنها قصد تفکیک سازی فضا را داشته باشد بسیار مفید خواهد بود. این محصولات فاقد فریم های آلومینیومی و یا چوبی هستند و ضمن حفظ نور محیط موجب زیباسازی فضا نیز خواهند شد.

  • پارتیشن بدون قاب دوجداره

اگر کاربر تمایل داشته باشد تا علاوه بر تفکیک سازی فضا، سر و صداهای محیط را نیز به حداقل برساند نمونه های دوجداره بهتر خواهند بود. اما به طور کلی هنگامی که کارشناسان مجموعه “دکوراسیون اداری پارتیشن ساز” فضا را ارزیابی کنند می توانند بهترین حالت را به شما پیشنهاد دهند. در این شرایط ضمن برآورده شدن انتظارات شما، هزینه ها نیز به حداقل خواهند رسید.

2. پارتیشن متحرک یا ثابت

پس از آنکه مشخص کردید پارتیشن شیشه ای انتخاب شده از نوع قابدار است و یا بدون قاب؛ همچنین در انتخاب تک جداره و یا دو جداره بودن آن نیز مطمئن شدید حال می توانید به سراغ فاکتور بعدی یعنی نحوه قرارگیری آنها بروید.

این المان ها به دو صورت ثابت و قابل جابجایی تعبیه می شوند. هنگامی که از مدل های متحرک استفاده کنید شانس مدیریت فضا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به عبارتی می توانید پارتیشن را به طور کامل جمع کنید به طوری که مرزی بین اتاق شما و فضای بیرونی نباشد. زمانی هم که نیاز به برگزاری جلسه و گردهمایی داشته باشید با باز کردن پارتیشن میتوانید به راحتی برای خود فضای شخصی ایجاد کنید. همانطور که انتظار می‌ رود انتخاب این پارتیشن می تواند هزینه بیشتری بر دوش شما بیاندازد.

قیمت پارتیشن شیشه ای

چگونه بهترین مدل پارتیشن شیشه ای اداری را انتخاب کنیم؟

قیمت پارتیشن اداری شیشه ای نیز همانند تمام محصولات دیگر متاثر از چند فاکتور کلیدی می باشد. به طور مثال مواردی چون “تک جداره و یا دو جداره بودن”، “همراه با قاب و یا فاقد قاب”، “متراژ محیط”، “متریال استفاده شده” و “دستمزد تیم” جزو موارد مهمی هستند که می توانند در هزینه نهایی تاثیر گذار باشند.

جمع بندی

برای آنکه بتوانید بهترین پارتیشن شیشه ای را انتخاب کنید لازم است تا تمامی نکات کلیدی اشاره شده در طول متن را لحاظ کنید. اما علاوه بر تمامی نکات ذکر شده تیم اجرا کننده نیز نقش کلیدی در کیفیت و طول عمر این المان ها خواهند داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)