چه تعداد کتاب کنکور برای هر درسی لازم است؟

برای هر درسی یک یا دو منبع کافی است زیرا تعداد زیاد منابع کمک درسی و کنکوری داوطلب را سردرگم می کند.

اگر برای هر درسی چند منبع در اختیار داشته باشید استرس این که آیا آن منابع را می توانید بخوانید یا نه همیشه با شماست. بعضی افراد تا می بینند یک نفر رتبه خوب کسب کرده است به دنبال مشاور و کتاب آن ها می روند و تهیه می کنند در حالی که وقت نمی کنند بخوانند و کتاب ها روی هم انبار می شود.

اگر برای هردرسی چند منبع بخرید تا پایان سال نمی توانید همه آن ها را کامل بخوانید پس بهتر است به جای آن که چند کتاب را نصفه بخوانید یک کتاب را چندین بار بخوانید.

چه تعداد کتاب کنکور برای هر درسی لازم است؟

برخی نیز تا از دیگران می شنوند فلان کتاب خوب است آن را تهیه می کنند و تا نصفه می خوانند و کتاب را کنار می گذارند پس تعداد زیاد منابع کمک درسی فقط باعث سردرگمی شما خواهد شد، منبع اصلی شما کتاب درسی است و یک یا دو منبع کمک درسی برای شما کافی می باشد‌.

برای تست زدن هر درسی سوال ها کنکوری سال ها قبل منبع اصلی به شمار می رود، در آخر اگر وقت اضافی داشتید به سراغ تست ها تالیفی بروید. در بعضی کتاب ها تستی، تست ها مهم اولویت بندی شده اند که فقط داوطلبان آن دسته از تست ها را پاسخ دهند.

به دلیل اینکه حجم مطالب  سال آخر زیاد است داوطلبان باید سوال ها کنکور سال ها اخیر را حتما مطالعه کنند.

پس سعی کنید یک منبع را از اول تا آخر برسانید و کامل بخوانید زیرا که منبع ها زیاد موجب می شود تا شما نتوانید آن ها را تمام کنید و دچار استرس خواهید شد.

چه تعداد کتاب کنکور برای هر درسی لازم است؟

درست استفاده کردن از منابع کمک درسی:

نکته مهم بعدی نحوه استفاده از منابع است. بیش تر افراد با منابع خیلی ضعیفی نیز توانسته اند بهترین نتیجه را کسب کنند زیرا که از داشته ها خود بهترین استفاده را کرده‌اند.

پس بهتر است به جای این که زمان خود را برای جستجو کردن در سایت ها برای پیدا کردن منابع خوب تلف کنید بیشتر مطالعه کنید و از منابعی که در اختیار دارید بهترین استفاده را داشته باشید.

این نکته را نیز درنظر بگیرید که حتما نیاز نیست کتاب هایی که بقیه به شما پیشنهاد می دهند را تهیه کنید زیاد حساسیت به خرج ندهید زیرا کتاب هایی که در بازار موجود است محتوا آن ها شبیه هم هستند، از داشته ها خود استفاده کنید.

بیشتر رتبه ها تک رقمی و ۵ رقمی نیز منابع یکسانی داشته اند ولی آن ها خوب مطالعه کرده اند و برنامه ریزی هم داشته اند.

مطالعه روزانه :

به این نکته باید توجه داشته باشید که هر روز چند ساعت مطالعه کنید ؟ چه اندازه درس ها اختصاصی بخوانید ؟

درس زیست مهم ترین و سرنوشت ساز ترین درس کنکور برای  داوطلبان رشته تجربی محسوب می شود.

زیرا که تعداد ۵۰ تست با ضریب ۱۲در کنکور که ۳۰ تا ۴۰ درصد از کنکور را تشکیل می دهد از این درس است. پس این قضیه را جدی بگیرید و بر درس زیست شناسی تمرکز بیش تری داشته باشید.

چه تعداد کتاب کنکور برای هر درسی لازم است؟

کتاب کنکور

داوطلبان بعد از خواندن کتاب ها درسی حال باید به سراغ کتاب ها کنکور و تستی بروند زیرا که با مطالعه این دسته از کتاب ها با سوال ها کنکوری آشنا می شوند و برای کنکور سراسری آماده تر خواهند شد.

به منابع کمک درسی خود شک نکنید :

زمانی که منابع کمک درسی که مطمئن هستید خوب است تهیه کردید و مطالعه کردید دیگر سراغ منابع دیگری نروید.

منابع کمک درسی خود را کامل بخوانید و مرور کنید.

بعضی داوطلبان چند روز مانده به کنکور می گویند که شنیده ایم فلان انتشارات خوب است و موجب می شود رتبه ما یک رقمی شود لطفا به این تبلیغات گوش ندهید و فقط بر کتاب ها درسی و کمک درسی که در اختیار دارید تمرکز کنید.

قرار نیست هر منبعی که دیگران به شما معرفی می کنند را تهیه کنید زیرا که موجب اتلاف وقت شما خواهد شد.

پس از اول سراغ منابع خوب بروید و متناسب با شرایط خود کتاب بخرید که حجم کتاب نیز از نظر زمانی مناسب با زمان مطالعه شما باشد.

در پایان…

برای موفقیت در کنکور تلاش مداوم ، مطالعه زیاد و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و سعی کنید از منابع خوب کمک بگیرید و یک منبع را انتخاب کنید و سراغ منابع گوناگون نروید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)