چطور قهوه و شکلات خوب را تشخیص دهیم؟

بیایید با این موضوع شروع کنیم که چرا طعم قهوه و شکلات مهم است. وقتی به یک کافی شاپ معمولی می روید و یک اسپرسو سفارش می دهید، در واقع پول زیادی برای مقدار قهوه ای که می نوشید پرداخت می کنید. اگر این قیمت را می پردازید، منطقی نیست که بهترین قهوه ای را که می توانید بنوشید؟ سوال اینجاست که چطور بهترین و خوشمزه ترین قهوه و شکلات های دنیا را تشخیص دهیم؟

ظرافت های طعم قهوه خوب

مطمئنم بسیاری از شما فکر می کنید که وقتی به یک کافی شاپ می روید، قهوه ای که با دقت از دانه های قهوه برای شما تهیه می شود، از نظر طعم با قهوه های معمولی دیگری که می نوشید تفاوت چندانی ندارد. پس بیایید به قوه چشایی زبان خود کمی تمرین بدهید ؛ پالت خود را گسترش دهید و واقعاً از این دانه های قهوه خوب و شگفت انگیز لذت ببرید .

بینی خود را درگیر کنید

چشیدن فقط به زبان شما مربوط نیست. درک ما از بو و عطر در واقع زمانی رخ می دهد که سیستم حس شیمیایی بدن ما ورودی هایی مانند بویایی و چشایی (بو و طعم) را پردازش می کند و به یک تصمیم مشترک می رسد. به طور خلاصه، برای تشخبص قهوه خوب از بد، قبل از چشیدن، یک دقیقه توقف کرده و فقط آن را بو کنید.

  • هنگام باز کردن بسته بندی، دانه های قهوه را بو کنید.
  • پس از آسیاب کردن، قهوه را یک بار دیگر بو نمایید.
  • قبل از نوشیدن اولین جرعه، فنجان قهوه را کمی به سمت بینی خود متمایل کنید و آن را بو کنید.

چطور قهوه و شکلات خوب را تشخیص دهیم؟

هر یک از این مراحل رایحه‌های کمی متفاوت از خود منتشر می‌کنند ؛ اما این مراحل مغز شما را نسبت به موضوع گرم کرده و به شما کمک می‌کند لذت بیشتری از قهوه ببرید. بنابراین، طعم قهوه شما کارآمدتر خواهد بود. روش هایی وجود دارد که هنگام چشیدن یک فنجان قهوه بتوان قهوه خوب را از بد تشخیص داد. لذا باید به این موارد توجه کنید؛

اسیدیته (Acidity) – این موضوع که در بعضی جاها به آن Brightness نیز گفته می شود، ربطی به اسیدیته اندازه گیری شده با PH ندارد. برای تشخیص قهوه خوب از بد روی طعم هایی مانند مرکبات، زغال اخته، لیمو، توت فرنگی و حتی گوجه فرنگی و هندوانه تمرکز کنید. اگر اینها را مصرف می کنید، پس یک قهوه با اسیدیته بالا می نوشید.

بدن– در بیشتر اوقات، اگرچه روش دم کردن، طعم قهوه در دهان شما را تعیین می کند ؛ اما دانه های مناطق مختلف و روش های برشته شدن نیز عواملی هستند که طعم قهوه شما را بسیار جدی تحت تاثیر قرار می دهند. برای تشخیص قهوه خوب از بد توجه کنید که آیا قهوه شما سنگین و یا خیلی آبکی است؟

شفافیت– مسئله ای است که هنگام قورت دادن قهوه متوجه آن می شوید و در واقع بسیار نادیده گرفته شده است. قهوه قوی در دهان ماندگار است و اغلب به صورت یک طعم اسیدی، تلخ یا دودی قابل حس بوده ؛ اما یک قهوه شفاف و صاف باعث می‌شود تا وقتی از دهان تان عبور می‌کند، کل پالت طعم را به طور طبیعی احساس کنید. این هم یکی از روش های تشخیص قهوه خوب از بد است.

در اصل، طعم و مزه یک امر کاملاً شخصی و سلیقه ای است ؛ اما وقتی شروع به فکر کردن در مورد نوشیدنی‌های خود کردید، طعم قهوه خوب باید به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به کیفیت داشته باشید و این کیفیت شما را در مسیر درست برای چیزی که دوست دارید هدایت می‌کند تا بتوانید برای خرید قهوه خارجی بهتر تصمیم بگیرید.

تشخیص شکلات خوب

شکلات خوب و باکیفیت با دست گرفتن در عرض چند ثانیه شروع به آب شدن می کند ؛ به این دلیل که کره کاکائو در دمای 34 درجه ذوب می شود. برچسب شکلات های خریداری شده باید به خوبی خوانده شود. بسیاری از شکلات هایی که با برچسب طبیعی فروخته می شوند ممکن است حاوی موادی مانند چربی های ترانس، شربت ذرت، شیرین کننده های مصنوعی، پروتئین های سویا، مونوسدیم گلوتامات، مواد نگهدارنده و تثبیت کننده ها باشند که می تواند نامناسب و مضر باشد.

شکلات خوب به وضوح بدون هیچ خرده ای شکسته می شود. شکلات باکیفیت در حین ذوب شدن در دهان طعم چسبناک و چرب به جا نمی گذارد و در این مرحله باید عطرهای موجود در آن آشکار شود. همچنین علاوه بر کره کاکائو در شکلاتی که طعم چربی در دهان ایجاد می کند از روعن نباتی استفاده می گردد. میزان کاکائو در شکلات خوب بین 50 تا 70 درصد است که درصد شکر آن از 30 درصد بیشتر نمی شود. برای خرید شکلات خارجی و ایرانی با بهترین قیمت با ما همراه باشید.

چطور قهوه و شکلات خوب را تشخیص دهیم؟

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟