چسب قطره ای خوب چه ویژگی هابی دارد و چرا چسب قطره ای این همه پرطرفدار است ؟

چسب ها که غالبا به صورت پلیمر های مایع هستند، پس از خشک شدن سفت می شوند و یک اتصال محکم را در بین سطوح ایجاد می کنند.

به نقل از سایت ابزارلاین، در بین انواع چسب، چسب قطره ای جزو محبوب ترین هاست و ویژگی هایی دارد که باعث کاربرد زیاد آن در خانه ها و محیط های کاری شده اند. این چسب امکان چسباندن بسیاری از سطوح را دارد.

چسب قطره ای به خاطر رنگ شفاف خود، پس از خشک شدن، اثری از خود بر روی سطوح باقی نمی گذارد. به این ترتیب، از آن در ساخت انواع دکوراسیون و اتصال انواع کاغذ و مقوا استفاده می شود.

از ویژگی های دیگر چسب های قطره ای تک جزئی بودن آن است که مانند بعضی از چسب ها از قبیل چسب دوقلو، چسب سنگ و … نیازمند ترکیب اجزا و ساختن چسب نیست. از سوی دیگر، خشک شدن چسب قطره ای نیازمند ماده ای اضافه نیست. فرمول چسب قطره ای به گونه است که فرایند خشک شدن آن کمتر از 15 ثانیه طول می کشد. به علاوه، این چسب در برابر حرارت هم تا حد خوبی دوام می آورد.

استفاده از چسب قطره ای بسیار به صرفه است زیرا همانطور که از نامش بر می آید، تنها یکی دو قطره از آن برای چسباندن سطوح کافی ست.

چسب قطره ای خوب چه ویژگی هابی دارد و چرا چسب قطره ای این همه پرطرفدار است ؟

استفاده از چسب قطره ای

کاربردهای چسب قطره ای علاوه بر کاربری خانگی، شامل مشاغل درمانی و پزشکی، ساخت دکوراسیون و امور تزیینات، امور هنری و آرایشی مانند کاشت ناخن، ساخت کاردستی ها و ماکت های کاغذی و مقوایی برای دانش آموزان، دانشجویان و هنرجویان هنرهای تجسمی، طلاسازی، نقره سازی و ساخت محصولات فلزی تزیینی، تولید لباس و کفش و بسیاری موارد دیگر است.

نکات ایمنی در استفاده از چسب قطره ای

از آنجایی که چسب قطره ای چسبی بسیار قوی است، باید در هنگام استفاده از آن دقت داشته باشیم که به پوست دست و سایر نقاط بدن نچسبد. هر چند که این چسب به طور کلی در فرمول خود دارای ماده‌ی مضری برای پوست افراد نیست، اما کسانی که دچار حساسیت پوستی هستند باید مراقبت بیشتری به عمل آورند. تنفس چسب قطره ای هم ضرر عمده ای برای افراد نخواهد داشت اما بهتر است تا حد امکان بخار این چسب در دستگاه تنفسی بدن وارد نشود.

در صورت چسبیدن چسب قطره ای به پوست دستمان چه کنیم ؟

روش های مختلفی در این زمینه توصیه شده است که به بعضی از آنها اشاره خواهبم نمود. باید توجه داشت که هر چه زودتر اقدام به پاک کردن چسب نماییم، در این کار موفق تر خواهیم بود.

کندن چسب قطره ای خشک شده

در صورتی که پوست شما حساس نیست، می توانید قبل از استفاده از هر هر ماده ای، سعی کنید تا چسب را با ناخن یا با یک وسیله تیز از روی پوست دست بکنید. فقط مراقب باشید که به پوست شما آسیبی وارد نشود.

چسب قطره ای خوب چه ویژگی هابی دارد و چرا چسب قطره ای این همه پرطرفدار است ؟

استفاده از آب گرم و صابون

می توان محلول صابون و آب و یا مایع دستشویی و آب را به محل آغشته شده به چسب مالید و بعد از نرم شدن چسب، آن را پاک کرد و محل را با آب شست.

چسب قطره ای خوب چه ویژگی هابی دارد و چرا چسب قطره ای این همه پرطرفدار است ؟

استفاده از استون

برای پاک کردن چسب از روی پوست می توان از استون هم استفاده نمود. استون را با یک پنبه یا دستمال به محل می مالیم و بعد از یک دقیقه چسب را می زداییم. البته حواستان باشد که به استون حسایت نداشته باشید.

استفاده از تینر

تینر هم مانند استون عمل می کند و جایگزین مناسب استون برای پوست های حساس است.

چسب قطره ای خوب چه ویژگی هابی دارد و چرا چسب قطره ای این همه پرطرفدار است ؟

استفاده از نمک و آب

حتی از ترکیب آب و نمک هم می توان برای پاک کردن چسب قطره ای استفاده نمود. برای این کار با کمک آب و نمک یک خمیر درست می کنیم و بر سطح پوست می مالیم و بعد از مدتی چسب را پاک می کنیم.

استفاده از روغن، کره و وازلین

از انواع مواد چرب و روغنی هم می توان برای پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست دست استفاده کرد. برای این کار اول محل آغشته شده به چسب را مرطوب می کنیم و سپس ماده را به سطح پوست می مالیم و صبر می کنیم تا چسب وا برود و کنده شود.

برای زدودن چسب قطره ای از روی پوست از مواد دیگری مثل آبلیمو هم می توان استفاده نمود.

چسب قطره ای خوب چه ویژگی دارد ؟

برای این که به یک چسب قطره ای بتوانیم چسب قطره ای قوی خوب بگوییم، باید مشخصاتی داشته باشد. از جمله این که سرعت خشک شدن بالایی داشته باشد و قدرت چسبندگی آن بر روی مواد و سطوح مختلف در حد کافی باشد. چسب های تولید برندهای معتبر و باسابقه‌ی بازار معمولا این خواص خوب را در کنار قیمت مناسب دارا هستند.

منبع : ابزار لاین

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟