هزینه ساخت استخر چهار فصل

هزینه ساخت استخر چهار فصل

داشتن استخر شخصی چهار فصل در ویلا یا باغ از لوکس ترین و جذابترین رویاهای بسیاری از افراد است. استخر چهارفصلی که بتوانید در سردترین یا گرم ترین فصول سال از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با هزینه ساخت استخر چهار فصل و عوامل تاثیرگذار بر تعرفه و قیمت نهایی ساخت چنین استخرهایی آشنا کنیم؛ پس در صورتی که قصد ساخت استخر چهار فصل را دارید پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید!

ویژگی‌های استخر چهار فصل

  • سرپوشیده بودن استخر
  • مجهز به گرمکن و سردکن آب استخر
  • قرار داشتن استخر در محیط بسته (Indoor)

هزینه ساخت استخر چهار فصل

استخرهای مختلفی در باغ و ویلاهای شخصی ساخته میشود که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارند. عوامل مختلفی وجود دارند که در هزینه تمام شده ساخت استخر چهار فصل تاثیرگذارند!

انواع استخر در ویلا و باغ شخصی

  • استخر بتنی
  • استخر شیشه‌ای
  • استخر پیش ساخته فایبرگلاس
  • استخر پیش ساخته وینیل

عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر بتنی

استخرهای بتنی، متداول ترین نوع از استخرهای خانگی است که در بسیاری از پروژه های استخری اجرا میشود، در این نوع از استخرها ابعاد و شکل استخر یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده استخر دارد. هر چه استخر در ابعاد بزرگتری طراحی و ساخته شود، متریال و مصالح بیشتری در ساخت آن نیاز است و به همین منظور نیاز به هزینه بیشتری برای ساخت دارد.

البته این عامل در انواع دیگر استخر هم مشترک است اما در استخرهای بتنی و شیشه ای، تاثیرگذار تر است. سیستم های تصفیه، گرمایش، ساخت دیواره‌ها و سقف برای استخر میتواند هزینه ساخت استخر را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه ساخت استخر چهار فصل

استخرهای پیش ساخته

انواع دیگری از استخر وجود دارد که از پیش ساخته شده اند و آماده نصب هستند؛ استخر پیش ساخته فایبرگلاس و وینیل! در این نوع از استخرهای خانگی، کاسه استخر از قبل آماده شده است و پس از مراحل آماده سازی کف استخر، در محل مورد نظر نصب میشود. البته استخرهای وینیل که به صورت روکش هستند و بستر استخر را می‌پوشانند.

استخرهای پیش ساخته، ابعاد محدودتری نسبت به استخرهای بتنی یا شیشه ای دارد! در استخرهای فایبرگلاس، کاسه استخر از قبل آماده شده است، پس ابعاد نقش کمتری در هزینه ساخت استخر چهار فصل از نوع فایبرگلاس دارد. در این نوع از استخرها امکاناتی مانند سیستم‌های تصفیه، نورپردازی و گرمایش استخر (بعد از ابعاد) مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعرفه ساختن استخر شخصی هستند.

هزینه ساخت استخر پیش ساخته از نوع فایبرگلاس چیزی حدود 170 تا 210 میلیون تومان است.

استخرهای شیشه‌ای

هزینه ساخت استخر چهار فصل

لوکس ترین، زیباترین و گران‌قیمت‌ترین نوع استخر، مربوط به استخرهای شیشه ای است؛ استخرهایی شفاف با مقاومت بسیار بالا! این نوع از استخرها، دارای لایه‌های شیشه روی هم قرار گرفته است که بسیار سنگین و مقاوم‌اند.

اگر قصد دارید از این نوع از استخرها برای باغ یا ویلای شخصی خود استفاده کنید، احتمالا باید بودجه حداقلی 500 میلیون تومان را برای این موضوع کنار بگذارید. البته اگر لازم باشد فضایی را برای استخر در نظر بگیرید و استخر را در سالن مخصوصی تعبیه کنید، این هزینه میتواند تا چند برابر افزایش پیدا کند!

 

مراحل ساخت استخر چهار فصل

استخرهای به اصطلاح چهار فصل که میتوان از آنها در فصول مختلف با آب و هوای متفاوت استفاده کرد، مراحل مختلفی دارد که به مهمترین آنها را در این بخش بررسی خواهیم کرد:

  1. طراحی، خط کشی و نقشه کشی استخر
  2. گودبرداری و خاک برداری
  3. تراز کردن کف (بستر) استخر
  4. بتن ریزی کف و دیواره های استخر (استخر بتنی)
  5. آرماتوربندی (استخر بتنی)
  6. قرار دادن کاسه استخر (استخر فایبرگلاس)
  7. لوله کشی و سیم کشی استخر
  8. آب بندی
  9. نصب و راه اندازی تجهیزات موتورخانه

 

پیمانکاران زیادی در این زمینه مشغول به اجرا و ساختن استخر در مناطق مختلف کشور هستند که میتوانید با کمک این پیمانکاران هر طرح استخری که در رویای خود دارید، در باغ یا ویلای خود بسازید!

گروه مهندسین استخرچی یکی از برجسته ترین تیم های پیمانکاری در ایران است که بیش از یک دهه در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. شما میتوانید برای مشاوره رایگان یا سفارش ساخت استخر به وبسایت استخرچی مراجعه کنید و یا نام استخرچی را در گوگل جستجو کنید.

ساخت استخر چهار فصل با سقف متحرک

گاها برای کاهش هزینه ساخت استخر چهار فصل از سقف های متحرک کاذب استفاده میشود، استخر سقف های متحرک میتواند در جلوگیری از آلوده شدن آب استخر، گرم ماندن آن و استفاده استخر در فصل زمستان که خطر یخ زدن آب وجود دارد و یا در روزهای گرم آفتابی تابستان موثر باشد.

روکش استخر؛ ارزان ترین راه برای ساخت استخر چهار فصل

بوسیله روکش های مختلف میتوان از آلوده شدن آب استخر و ریختن شاخ و برگ یا گرد و خاک زیاد در استخر، جلوگیری کرد. این راه حل، ارزان ترین راهکار برای ساخت استخرهای چهار فصل است. البته این روکش ها، به خوبی درست کردن یک محیط ایزوله و بسته نیست اما میتواند تاثیر زیادی در نگهداری استخر داشته باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟