نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب افراد با هم متفاوت است. دیزاین یک اتاق دخترانه چگونه باید باشد؟ در دکوراسیون یک اتاق دخترانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اتاق خواب باید جایی باشد که شما در آن احساس شادی و آرامش کنید. دکوراسیون هر اتاقی خوابی بسته به اینکه چه کسی از آن استفاده می‌کند، می‌تواند متفاوت باشد. چیدمان اتاق خواب دخترانه می‌تواند بر اساس سلیقه شما باشد، اما بهتر است نکاتی را در چیدمان آن رعایت کنید. تا هم در آن‌جا احساس خوبی داشته باشید، هم اینکه اتاق شما بازتاب کاملی از شما و روحیاتتان باشد.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

از طرف دیگر طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای دختران نوجوان و جوان دشوارتر از اتاق خواب یک کودک است. چون نظر و سلیقه فرد هم در دیزاین اتاق دخیل می‌شود . در این نوشته سعی داریم شما را با نکاتی اشنا کنیم که در دیزاین یک اتاق خواب دخترانه شیک، مهم و کاربردی است. پس خلاقیت خود را فعال کنید و با ما همراه باشید.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

1-دکور دیوارها و کف

-قبل از شروع هر کاری، در مورد رنگ‌بندی و سبک کلی اتاق تصمیم بگیرید و یک سبک و رنگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید پالت رنگی که برای اتاق انتخاب می‌کنید، علاوه بر اینکه باید زیبا و هیجان‌انگیز باشد، باید به خواب خوب شما نیز کمک کند.

مثلا رنگ‌های نرم و پاستلی و گل‌دار، اتاق شما را زنانه می‌کند. رنگ بنفش یا سرمه‌ای به همراه سفید یا کرم اتاق را آرام می‌کند. استفاده از رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری، فضایی مدرن ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید برای داشتن اتاقی گرم، دیوارها و مبلمان خود را صورتی روشن یا نارنجی کنید.

-سبک اتاق خواب خود را تغییر دهید. اولین کار برای تغییر فضا، رنگ‌آمیزی جدید است. در انتخاب رنگ دقت کنید. مثلا رنگ‌های خیلی روشن زیبا هستند اما ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شوند. علاوه بر رنگ و لعاب، احساس آرامش را به فضای اتاق منتقل کنید. مثلا انتخاب رنگ آبی دریایی.

اگر برای اتاق خود رنگ‌های روشن را انتخاب کردید، با انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان خود، فضا را متعادل کنید. اگر خیلی اهل ریسک نیستید، می‌توانید فقط یک دیوار از اتاق را رنگ کنید. جهت کسب اطلاعات کامل در مورد رنگ دیوار اتاق خواب پیشنهاد می‌کنیم مطلب نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس شخصیت را از مجله اینپین مطالعه کنید.

-برای جلوگیری از خستگی رنگ دیوارها، یک قاب، عکس یا پوستر روی آن آویزان کنید. سعی کنید از عکس‌ها یا قاب‌های متفاوت با رنگ دیوار استفاده کنید، مثلا عکس یا پوستر گروه‌های موسیقی یا بازیگران مورد علاقه!

حواستان باشد خیلی دیوار را شلوغ نکنید. برای یک فضای کوچک یک یا دو قاب کافی است. برای اینکه یک پوستر یا عکس شیک‌تر به نظر برسد، می‌توانید به جای چسباندن روی دیوار، آن را قاب کنید و به دیوار آویزان کنید.

– برای اینکه فضای دیوار اتاق خود را شخصی‌سازی کنید، عکس‌های خود، دوستان و خانواده خود را روی یک تابلو بچسبانید و به دیوار آویزان کنید. یا اینکه می‌توانید برای آویزان کردن عکس‌ها یا یادداشت‌ها از تخته سیاه یا تخته‌های مگنتی استفاده کنید، بدون اینکه به دیوار اتاق آسیب بزنید.

– یک قالیچه نرم بگیرد و چند بالش روی آن بگذارید و یک گوشه دنج ایجاد کنید. اغلب اتاق‌های نوجوانان اندازه کافی برای گذاشتن صندلی راحتی را ندارد.

–  یک آینه به اتاق خود اضافه کنید تا بزرگتر به نظر برسد. آویزان کردن یا نصب کردن یک آینه تمام قد در یک اتاق دخترانه لازم است. همچنین می‌توانید برای جلوه بیشتر اتاق و بررسی راحت‌تر آرایش، یک آیینه دیگر در اتاق قرار دهید. آینه قدی را می‌توانید پشت درب کمد یا بالای تخت خود قرار دهید.

– چراغ‌های رشته‌ای به دیوار یا سقف آویزان کنید. هم در نور اتاق تاثیر دارد، هم فضا را هیجان‌انگیز می‌کند.

-از دیوار خود برای نصب قفسه و شلف استفاده کنید. از این فضا برای گذاشتن، عکس‌ها، کتاب و وسایل تزئینی می‌توان استفاده کرد. اگر دوست داشتید آن‌ها را بالای تخت خود آویزان کنید تا کاربرد بیشتری برایتان داشته باشد و در حالت خوابیده دستتان به آن برسد.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

2-چیدمان تخت

-فضای خواب مهم‌ترین قسمت از اتاق خواب است. شما می‌توانید محدوده‌ی تخت‌خواب رو با سبکی متفاوت کار کنید تا از سایر قسمت‌های اتاق جدا شود. قرار دادن قفسه در کنار تخت‌خواب یا استفاده از تخت‌هایی که دارای کشوهای نگهداری هستند، از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب دخترانه است. می‌دانید که دختران وسایل ریز و درشت زیادی دارند که باید آن‌ها را جای دهند.

-تخت‌خواب شما مرکز اتاق شماست، بنابراین انتخاب رنگ و سبک مناسب، بسیار مهم است. مثلا اگر دیوارهای شما روشن است، از رنگ‌های تیره برای چیدن تخت خود استفاده کنید و با بالش و پتوی رنگی به آن رنگ بپاشید.

-تخت خود را در جای درست بگذارید. بهتر است که بالای سر شما به سمت دیوار باشد. می‌توانید تخت خود را کنار پنجره بگذارید و از نور طبیعی استفاده کنید و در شب ستاره‌ها را بشمارید.

-از رنگ‌های مختلف بالش روی تخت خود استفاده کنید. به دنبال بالش‌های زیبا و راحت باشید که با رنگ دیوارهای اتاق مطابقت داشته باشد. سعی کنید از بالش‌هایی با اشکال و اندازه‌های متنوع و مختلف استفاده کنید.

-یک سایبان با پارچه برای تخت خود درست کنید. اگر دوست دارید آرامش بیشتری در خواب داشته باشید و یا فضای تخت را از فضای اتاق جدا کنید، می‌توانید پرده یا سایبان نصب کنید.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

3- دکوراسیون مبلمان

-یک میز کوچک در اتاق خود قرار دهید. از این میز جهت انجام تکالیف و کارهای خود می‌توانید استفده کنید. روی میز وسایل کاربردی مثل چراغ مطالعه، دفترچه یا ساعت قرار دهید.

– یک سطل زباله کوچک در اتاق خود قرار دهید. این سطل فقط برای زباله‌ها کوچک شما مثل کاغذ یا دستمال است. یادتان باشد مثلا مواد غذایی در آن نیندازید که اتاقتان بو بگیرد!

– لوازم آرایش خود را سازمان دهید. می‌توانید از یک میز آرایش استفاده کنید یا اگر جا ندارید، یک تخته مگنتی تهیه کنید و وسایل خود را روی آن بچسبانید. همچنین می‌توانید از قفسه‌های روی دیوار هم برای چیدن لوازم خود استفاده کنید.

-یک دراور کوچک در اتاق داشته باشید. از این دراور برای گذاشتن لباس‌های خود استفاده کنید. رنگ آن را مطابق با رنگ اتاق انتخاب کنید یا خودتان با سلیقه خودتان آن را رنگ‌آمیزی کنید. در صورتی که اتاق خوابتان بزرگ است، حتما یک کمد برای قرار دادن لباس‌ها، کیف و کفش خود مهیا کنید.

-سعی کنید برای کارها و منظورهای خاص، اتاق را ناحیه‌بندی کنید. یک نیمکت دنج و راحت کنار پنجره جای خوبی برای مطالعه کردن است. جعبه‌های بزرگ داخل قفسه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها را در یک مکان جمع می‌کنند. یک میز کوچک در وسط اتاق می‌تواند برای چای خوردن با دوستان یا مطالعه کردن و انجام پروژه‌های درسی جای خوبی باشد.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

مدل اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه کلاسیک

1-دیوارها را صورتی کنید. رنگ صورتی انواع مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود، صورتی کمرنگ یا پررنگ را انتخاب کنید.

2-چند تکه مبلمان دخترانه تهیه کنید. با رنگ صورتی اتاق، مبلمان سفید یا چوب طبیعی مناسب است. مثلا یک میز با آینه و صندلی.

3-اتاق خواب خود را با لوازم دخترانه تزئین کنید. خصوصا لوازم سفید یا صورتی. سعی کنید از تخت‌های کلاسیک و طرحدار استفاده کنید. روتختی هم می‌توانید صورتی انتخاب کنید. تخت دخترانه بهتر از پر بالش باشد، بالش‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع.

یا یک فرش بزرگ انتخاب کنید یا دو فرش کوچک که یکی زیر تختخواب و دیگری زیر میز و صندلی شما قرار بگیرد. از دیگر وسایل لازم در یک اتاق دخترانه، عکس‌ها و یادگاری‌هاست که بهتر است آن‌ها را روی یک قاب نصب کنید و به دیوار آویزان کنید. پوستر هم برای دیوار اتاق دخترانه مناسب است. فقط سعی کنید خیلی دیوار را شلوغ نکنید.

لامپ‌های رومیزی هم با نور گرم صورتی برای اتاق مناسب است. راستی حتما به پنجره‌ها پرده آویزان کنید. رنگ پرده‌ها هم می‌تواند تم صورتی داشته باشد. در این سبک برای اینکه جلوه خاصی به اتاق خوابتان بدهید، کهنه و نو را با هم ترکیب کنید. مثلا استفاده از روتختی قدیم و ترکیب آن با طرح چاپی روی بالش‌ها که با هم تضاد دارند.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

اتاق خواب دخترانه پیچیده

1-در این نوع اتاق خواب بهتر است دیوار خود را با رنگ‌هایی مثل سبز، آبی یا بنفش بپوشانید.

2-سعی کنید مبلمان خود را از رنگ‌های ظریف انتخاب کنید و با انتخاب یک کمد لباس روشن به زیبایی دخترانه اتاق خود اضافه کنید.

3-طرح دیوار خود را با ظاهری دخترانه در عین حال مدرن انتخاب کنید. مثلا طرح‌های گل و برگ.

4- برای ملافه از طرح‌های مدرن استفاده کنید که با رنگ مبلمان شما همخوانی داشته باشد. بالش‌‌های تک‌رنگ را فراموش نکنید.

5-لامپ‌های کم نور با نور سبک برای این اتاق خواب مناسب است. لامپ‌ها یا دیواری باشد یا رومیزی.

6-به پنجره اتاق خود پرده‌هایی با رنگ خنثی آویزان کنید که رنگ آن با ملافه تخت مطابقت داشته باشد.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

اتاق خواب به سبک بوهمی

1-دیوارهای اتاق خود را روشن کنید. رنگ‌های جسورانه مثل فیروزه‌ای، نارنجی یا قرمز برای دیوار انتخاب کنید. کاغذ دیواری طرح‌دار هم انتخاب مناسبی است.

2-مبلمان قابل بازیافت به اتاق خود اضافه کنید. مبلمانی که منحصر به فرد بودن را می‌رساند. مثلا یک میز مدرسه قدیمی.

3-از ترکیب الگوها و رنگ‌ها نترسید. سعی کنید رنگ‌ها و بافت‌های ناسازگار رو در انتخاب رختخواب، فرش و پرده اعمال کنید. مثلا لحاف‌های طرحدار را با بالش‌های پررنگ یا طرحدار گرافیکی ترکیب کنید.

نکات کاربردی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

در کل هنگام دیزاین اتاق خواب خود به یاد داشته باشید که اتاق خواب شما، جهان شخصی شماست، بنابراین باید متناسب با شما و شخصیت شما باشد. اگر دختر هستید و دخترانگی را دوست دارید، اتاق خواب شما باید این موضوع را منعکس کند. بیشتر از رنگ‌ها استفاده کنید، سعی کنید محیط را کاربردی بچینید، که هم احساس آرامش کنید و هم کارهای شخصیتان را در آن انجام دهید. در اینجا سعی کردیم نکاتی کاربردی در مورد نحوه تبدیل اتاق خواب به یک پناهگاه دخترانه را برای شما شرح دهیم. امیدواریم برای دکوراسیون اتاق خود به کار ببرید.

مجله اینپین: منبع

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)