نکات طلایی خرید بهترین سیستم روشنایی

نکات طلایی خرید بهترین سیستم روشنایی

همواره سیستم های روشنایی و نورپردازی، چه برای محیط های داخلی و چه محیط های خارجی، از اهمیت زیادی برخودار هستند. چرا که امروزه از لامپ ها و چراغ ها نه تنها برای ایجاد نور و روشنایی، بلکه به عنوان المان هایی جهت زیباتر کردن محیط استفاده می کنند. به همین خاطر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بهبود سبک های معماری، از نور و رنگ های مختلف، به منظور بهبود دکوراسیون انواع محیط ها استفاده می شود. از همین رو سیستم های روشنایی و المان های مختلفی جهت انجام این امور به کار می روند. همچنین تنوع این محصولات در بازار امروزی، بر اساس کاربردهای مختلف بسیار زیاد است. که در ادامه قصد داریم تا با معرفی برخی از این محصولات، شما را در تهیه سیستم روشنایی و سبک نورپردازی مورد نظرتان بر اساس محیط و نوع کاربری دلخواهتان بیشتر آشنا کنیم.

پروژکتور، بهترین منبع نوری برای روشنایی محیط های خارجی

یکی از بهترین محصولاتی که برای روشنایی محیط های خارجی، همراه با نور بسیار مناسب مورد استفاده قرار می گیرد، انواع نورافکن ال ای دی می باشد. این محصول با تکیه بر نوع طراحی مستحکم و بکارگیری متریال مناسب که عمدتا از جنس آلومینیوم هستند، به خوبی قادر به روشنایی محیط های خارجی می باشد. استفاده از آی پی مناسب، که سبب عایق شدن پروژکتورها در برابر رطوبت و هرگونه گرد و غبار شده، استفاده از توان های متغیر، توان نوردهی بالا، تنوع در رنگ نور، استفاده از پایه های یو شده استاندارد، شیشه های سکوریت شده و … بخشی از ویژگی های اصلی این محصول به حساب می آیند. که می توان از آن برای روشنایی محیط های مختلف، محوطه ها بزرگ، پارک ها و سایر بخش ها استفاده کرد. همچنین به دلیل تنوع در رنگ نور آن، در کنار روشنایی، قابلیت نورپردازی نیز دارد.

روشنایی خیابان ها با کمک چراغ های خیابانی

نکات طلایی خرید بهترین سیستم روشنایی

همیشه روشنایی و میزان نور استاندارد در جاده و خیابان ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به گونه ای که قوانین و استانداردهای مشخص و متعددی برای آن وضع شده است. از میزان نور چراغ، ارتفاع پایه بر حسب نوع چراغ، فاصله تیرهای چراغ برق از یکدیگر، رنگ نور، زاویه تابش و … که همگی عواملی مهم در نصب و راه اندازی سیستم روشنایی جاده بودند. از همین رو انتخاب یک چراغ خیابانی استاندارد و با کیفیت، یکی دیگر از المان های نوری بسیار مهمی است که علاوه بر کاربردهای فراوان، در جاده ها و مسیرهای شهری، بزرگراه ها و … بسیار ضروری است. همان طور که اشاره کردیم، در کنار آیتم هایی که در انتخاب نوع چراغ بسیار مهم هستند، عواملی همچون درجه حفاظتی، استفاده یا عدم استفاده از دستک، انتخاب دما رنگ و نوع ماژول و … دیگر عوامل مهم در این امر می باشند.

مهم ترین المان نورپردازی، با زاویه تابش خاص

یکی دیگر از نکاتی که در نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است، زاویه تابش است. چرا که این امر تاثیر زیادی در نمایش یک سوژه یا بخشی از یک خانه دارد. به طور مثال اگر به یک دیوار از زاویه پایین نوری تابیده شود، سبب افزایش ظاهری ارتفاع آن می شود. به همین خاطر استفاده از این تکنیک در برخی از امور می تواند کاربردی و بسیار جالب باشد. از همین رو با پیشرفت تکنولوژی و ساخت چراغ ها و منابع نوری متعدد، یکی از محصولاتی که تاثیر بسیار زیادی در نورپردازی سطح خیابان ها و پیاده رو ها، نورپردازی زمین های پارک، نورپردازی مجسمه ها و … دارد، چراغ دفنی است. این محصول که با نام چراغ های زمینی نیز شناخته می شود، همان طور که از اسم آن مشخص است، در زمین قرار می گیرد. تا با تابش از کف سبب نمایش بهتر سوژه ها شود.

از جمله مهم ترین نکاتی که در زمان تهیه این محصول باید به آن توجه نمایید، ابتدا کیفیت ساخت و سپس جنس آن است. تا از متریال محکم و مناسبی در ساخت آن استفاده شده باشد. چرا که با توجه به محل قرارگیری این محصولات و احتمال برخورد اجسام و یا ضربه به آن، باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. دومین نکته به دلیل قرارگیری در معرض مستقیم باران، گرد و خاک و ریزگردها و هر آنچه که ممکن است بر روی زمین بیفتد، باید عایق بسیار مناسبی نیز باشد. از همین رو باید در هنگام خرید از محصولی با آی پی بالا و مناسب بهره ببرید. چراغ های زمینی با تکیه بر تنوع رنگی بالا تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی محیط داشته و امروزه از انواع آن ها حتی در نورپردازی استخرها و یا حوضچه ها نیز استفاده می شود.

خرید انواع سیستم های روشنایی داخلی و خارجی

نکات طلایی خرید بهترین سیستم روشنایی

همان طور که اشاره کردیم، تنوع سیستم های داخلی و خارجی و نحوه اجرا و نصب آن ها بسیار متنوع است. به گونه ای که در کنار موارد پر کاربرد ذکر شده، می توان از انواع ریسه ها، هالوژن ها، وال واشر، چراغ های سوله ای و کارگاهی، انواع المان های نوری شهری و … نام برد. که هر کدام کاربردهای بسیاری داشته و بسیار کارآمد هستند. اما چند نکته در زمان خرید انواع این منابع نوری با اهمیت هستند.

ابتدا باید به کیفیت ساخت و خدمات ارائه شده از سمت شرکت مورد نظر توجه نمایید. رزومه، پروژه های کار شده، تنوع محصولی، گارانتی، تجربه، مهارت و… همگی آیتم ها و فاکتورهای مهمی هستند که برای تهیه و راه اندازی یک سیستم روشنایی باید از شرکت مورد نظر خود انتظار داشته باشید. از همین رو مجموعه روشنایی سیزال با سال ها تجربه و تخصص در این زمینه، ارائه دهنده انواع سیستم های روشنایی خارجی و داخلی می باشد. که تمامی محصولات کاربردی ذکر شده همراه با گارانتی، و بالاترین کیفیت عرضه می شوند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق آدرس وبسایت این مجموعه به نشانی www.sizallighting.com مراجعه کرده و انواع محصولات روشنایی را مشاهده نمایید. همچنین با تماس با این مجموعه می توانید مشاوره های تخصصی و کاربردی، جهت راه اندازی انواع سیستم های روشنایی، از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟