معرفی انواع غذا سازها

در طول تاریخ، بشر برای آسان کردن آشپزی از انواع وسایل و ابزار های مختلف استفاده می کرده است و در حال حاضر انواع و اقسام دستگاه ها و کالای مختلف غذا ساز توسط تولید کنندگان کشورهای مختلف از برندهای معروف جهانی و محلی تولید و به بازار عرضه می شود این غذا سازها کارهای مختلفی برای ما در آشپزخانه انجام می دهند و به نوعی آشپزها را در تدارک مواد اولیه غذا مانند پوره کردن و غیره کمک می کنند. این دستگاه ها و کالاها انواع مختلفی دارند و هر کدام بنا به نوع و هدف ساخت می تواند یک یا چند کار را برای ما انجاه دهند مانند خرد کردن یا پوره کردن مواد غذایی اولیه.
ما میتوانیم این کالا ها را به دسته های گوناگونی تقسیم کنیم ما در اینجا با معرفی چند نوع از این کالاها می پردازیم.

قبل از پرداختن به انواع غذا سازها به این نکته اشاره می کنیم که انواع این وسایل را می توانید با استفاده از مزیت خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر . که در سطح نت بصورت آنلاین به عرضه این کالاها می پردازند مانند فروشگاه اینترنتی فروشکالا که می توانید اقدام به خرید اینترنتی غذا ساز بکنید. در این فروش گاه ها صد ها مدل غذا ساز از ده ها برند داخلی و خارجی با تمام مشخصات معرفی و عرضه می شود ضمن اینکه با حوصله و بدون هرگونه مزاحمت می توانید تک تک این کالاها را بررسی و بایک دیگر مقایسه کنید و با آگاهی کامل دست به انتخاب و خرید بزنید و کالای مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید و در صورت درخواست قیمت آنرا همانجا به مامور پست پرداخت کنید.

معرفی انواع غذا سازها

انواع غذاسازهای چند کاره
این نوع غذا سازها می توانند با قطعات مختلف مانند انواع تیقه ها وغیره کارهای مختلفی را برای ما در تدارکات اولیه آشپزی انجام دهند مانند یک غذا ساز 20 کاره می تواند ما را در 20 زمینه با تعویض قطعات کمک کند.
غذاسازها چند کاره ممکن است وظایف زیر را برایمان انجام دهند:
– خرد کردن مواد غذایی سفت
– خرد کردن انواع سبزی ها برای غذاهایی مانن کوکوسبزی و غیره
– ورق کردن سیب زمینی برای چیپس
– ساخت انواع سس ها برای غذاهای مختلف
– پوره کردن مواد غذایی اولیه مختلف
خلال کردن اواع آجیل و سیب زمینی
آبمیوه گیری
وغیره

غذا ساز تک کاره چرخ گوشت:
از غذاسازهای تک کاره ایی که در بسیاری از منازل و تمام مغازه های قصابی یافت می شود و به کمک این غذاساز براحتی می توانیم مقدار زیادی گوشت را در مدت زمان بسیار کم چرخ کنیم ضمن اینکه از تمیز بودن و بهداشتی بودن گوش و نحوه چرخ کردن گوشتمان مطمئن هستیم.

غذاساز تک کاره خردکن:
این غذا ساز انواع مواد اولیه سفت و سخت را برایمان به قطعات ریز به اندازه ایی که مایل باشیم در می آورد مانندد خرد کردن حبه های قهوه، کندم و بسیاری مواد اولیه غذایی دیگر که با اندازه اولیه آنها ممکن است برایمان کارایی مورد نظر را نداشته باشن.

معرفی انواع غذا سازها

غذاساز تک کاره آسیاب:
این غذا ساز وظیفه پودر کردن و آسیاب کردن انواع مواد غذایی سفت و سخت مانند آسیاب کردن دانه های گندم یا برنج و تبدیل آنها به آرد و یا آسیاب کردن انواع ادویه جات و تیدیل آنها به پودر مانند آسیاب کردن زردچوبه و دارچینی.
غذاساز تک کاره سبزی خردکن:
این نوع از غذا سازها وظیفه خرد کردن انواع سبزی ها برای انواع و اقسام غذا ها به اندازه مورد نیاز را در آشپزخاه بعهده دارد و باعث شده از ساعت ها کار برای خرد کردن چند کیلو سبزی این کار را به مقدار بیشتری فقط در عرض چند دقیقه انجام دهد.

انواع غذا سازهای نوشیدنی ساز:
تصفیه آب خانگی
درست است تصفیه آب خانگی مورد نیاز برای نوشیدن را آماده می کند اما در آشپزخانه و برای تهیه بسیاری از غذاهای تولید شده توسط آشپزها این آب تصقیه شده کاربرد زیادی دارد زیرا هم بر روی بهداشت و سلامتی افراد تاثیر گذار است و هم بر روی طعم و مزه غذای پخته شده.

چای سازها:
اسپرسوسازها:
قهوه سازها:
آبمیوه گیریها:
زود پزها:
آرام پزها:
ماکروویو:

معرفی انواع غذا سازها

و بسیاری کالاها و دستگاه های دیگر که به ما در امرتهیه مواد غذایی کمک می کنند اکثر این کالا ها در زمان های گذشته بصورت دستی و با نیروی کار انسانی کار می کردند. مانند چرخ گوشت یا آبمیوه گیرها و یا زودپزها اما امروزه همین غذا سازها با استفاده از نیروی برق هم کار را سریعتر و هم باکیفیت تر و با زحمت بسیار کم و کمیت بسیار بالاتر انجام می دهند

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟