بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

بهترین دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیونی است که شما وقتی وارد اتاق خواب می شوید احساس آرامش و انرژی مثبت از تمام فضای اتاق به شما منتقل شود. اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای است زیرا هر انسان یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می برد و این زیبایی تاثیر زیادی بر روی آرامش او دارد و این آرامش وقتی به وجود می آید که شما بتوانید بهترین چیدمان دکوراسیون را برای اتاق خواب خود طراحی کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

برای یک چیدمان صحیح و اصولی برای اتاق خواب اولین فاکتوری که باید مد نظر بگیرید این است که وقتی برای خرید وسایل مورد نیاز چیدمان دکوراسیون اتاق خواب به بازار و فروشگاه ها می روید دست روی وسایلی بگذارید که دقیقا با سبک انتخابی شما برای اتاق خواب همخوانی داشته باشد، زیرا زیبایی با تناسب و نظم در محیط به وجود می آید و شما با انتخاب وسایلی که با هم تناسب داشته باشند و در یک هارمونی رنگی و سبکی باشند می توانید زیبایی را در محیط به وجود بیاورید.

قدم اول برای این چیدمان، خرید وسایل بوده و شما با نکاتی که گفتیم می توانید بهترین خرید ها را برای منزل خود و اتاق خوابتان انجام دهید و قدم دوم چیدمان صحیح و به جای وسایل در سر جای خود می باشد. اگر هیچ ایده ای برای چیدمان اتاق خواب نداشتید می توانید قوانین فنگ شویی در رابطه با چیدمان دکوراسیون اتاق خواب را مطالعه کنید. قوانین فنگ‌شویی از یک سری قوانین علم های چینی و ژاپنی با توجه به انرژی مثبتی که در فضا جریان دارد، ایده‌هایی برای دکوراسیون می‌دهد و شما میتوانید به راحتی از آن ایده ها برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

اگر طرح هایی در سر دارید و می دانید که چیدمان دکوراسیون اتاق خواب را به چه صورت انجام دهید بهتر است طبق سلیقه خودتان پیش بروید و انقدر جسارت داشته باشید که تمام فانتزی های ذهن خود را و چیزهایی که سلیقه شما می گوید را در اتاق خوابتان پیاده کنید ولی تا جایی که فضای اتاق خواب شما شلوغ و بی نظم نشود و هدف اصلی اتاق خواب که به وجود آوردن آرامش و احساس خوب در شما بوده فراموش نشود.

دکوراسیون اتاق خواب

برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب بهتر است از قرار دادن بزرگ ترین وسایل در جایگاه مناسب شروع کنید و بعد در کنار آنها وسایل کوچک تر را جا بدهید با این روش خیلی راحت تر و زودتر چیدمان دکوراسیون شما به بهترین نحو انجام می شود.

همان طور که می دانید در سرویس خواب ها بزرگ ترین وسیله تخت خواب است که بیشترین جایگاه را از نظر افقی در اتاق خواب شما اشغال می کند و بهتر است بهترین فضایی که می‌خواهید برای گذاشتن تخت قرار دهید را مشخص کنید و وقتی که تخت درون جایگاه مناسبی قرار گرفت می توانید پاتختی ها، کمد، میز توالت و سایر وسایلی که در اتاق خواب جای می‌گیرند را در سر جای خود قرار دهید.

اگر در خانه های کوچک آپارتمانی زندگی می کنید و فضای کافی برای قرار دادن کمد های مختلفی که در سرویس خواب وجود دارد ندارید پیشنهاد می کنیم تخت خواب خود را از آن دسته تختخواب هایی انتخاب کنید که در قسمت زیرین تخت خواب کشو و کمد هایی برای قرار دادن وسایل ضروری جایگذاری شده است و با این کار می توانید صرفه جویی خوبی در فضای اتاق داشته باشید زیرا هرچه فضای اتاق خواب شما خلوت تر باشد جذابیت آن و میزان آرامش و نظمی که دارد بیشتر خواهد بود.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

طراحی و دیزاین اتاق خواب

طراحی اتاق خواب شامل پارامترهای مختلفی است که یکی از آنها رنگ هایی است که برای در و دیوارها و همچنین سقف استفاده می کنید و فرش و پرده ای که در اتاق خواب در کنار سرویس خواب تکمیل کننده دکوراسیون اتاق خواب شما هستند اهمیت زیادی در این طراحی خواهند داشت و بهتر است وسایلی که در اتاق خواب است دقیقاً با وسایل سایر قسمت های خانه در تناسب باشد.

اگر سبک دکوراسیون خانه شما سلطنتی و کلاسیک است می توانید از تخت هایی که منبت کاری و لمسه دوزی دارند در اتاق خواب خود استفاده کنید و این زیبایی را در فضای خانه خود تکمیل تر کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

از تابلوهای هنری و یا تابلوهای عکس یادگاری و شخصی هم در اتاق خواب استفاده کنید و با نورپردازی هوشمندانه بر روی تابلوهای هنری جذابیت فضای اتاق خواب را افزایش دهید و یا می توانید دور آینه ای که برای میز توالت اتاق خواب شما وجود دارد نورپردازی انجام دهید که باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما می شود.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب یکی از فاکتورهایی است که اهمیت خود را وقتی پیدا می کند که شما بخواهید برای پنجره ای که در اتاق خواب خود وجود دارد یک حفاظ انتخاب کنید. اگر از پرده ای استفاده کنید که به راحتی نور از آن عبور می کند ممکن است در ابتدای صبح خیلی خوشایند نباشد و مخصوصاً در افرادی که با نور دچار سردرد می شوند انتخاب پرده ضخیم و تیره می تواند گزینه ای بسیار هوشمندانه باشد و بهتر است حتی پرده ای که برای اتاق خواب وجود دارد با سبک اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. اگر اتاق خواب شما سبک مدرن دارد بهتر است از پرده هایی که والان دار و پر زرق و برق هستند در فضای اتاق خوابتان استفاده نکنید.

 

 بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری برای اتاق خواب می تواند جذابیت این فضا را چندین برابر کند خصوصاً اگر طرحی که برای کاغذ دیواری اتاق خواب انتخاب می کنید تکمیل کننده زیبایی فضای اتاق خواب شما باشد و رنگ آن باعث شود که شما احساس آرامش بیشتری در این محیط داشته باشید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

 یا حتی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار به منظور های خاص استفاده کنید. به طور مثال اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و می خواهید این فضا بزرگ تر جلوه کند می توانید از کاغذ دیواری هایی که با این منظور طراحی شده اند استفاده کنید و یا اگر اتاق خواب شما قناسی دارد با استفاده از کاغذ دیواری های جذاب که در بازار به فروش می رسند می توانید این قناسی ها را بپوشانید و فضا را جذاب تر کنید.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

رنگ اتاق خواب

رنگ ها همیشه تاثیرگذارترین پارامتر ها در هر محیطی بودند که در اتاق پذیرایی و نشیمن و در آشپزخانه و هم در اتاق خواب رنگ ها می توانند تاثیر زیادی در روحیه افراد داشته باشند ولی حتماً به سلیقه افراد و سن و سال و جنسیت آن ها برای تعیین رنگ اتاق خواب دقت کنید. به طور مثال اگر این رنگ اتاق خواب را برای فرزندان خود تعیین می کنید سعی کنید از رنگ هایی که برای آنها جذابیت و هیجان بیشتری دارد استفاده کنید یا اگر برای اتاق خواب نوعروسان رنگی انتخاب می کنید بهتر است رنگ های روشن و چشم نواز انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهد و باعث دلباز تر به نظر رسیدن آن میشود.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

تزیین اتاق خواب

برای تزیین اتاق خواب ها می توانید از گلدان های طبیعی استفاده کنید و همچنین استفاده از تابلوهای هنری و یا پرتره های اعضای خانواده می تواند برای دیوار کوبی ها گزینه ی مناسبی باشد. دیوار پشت تخت هم جای خوبی برای قرار دادن وسایل زیبا و تزیینی شما خواهد بود.

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مدرن و جدید + عکس

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند و در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بهترین چیدمان را داشته باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)