طراحی نما در ساختمان های اداری و بازسازی نما اداری

همانطور که همه ما به این موضوع اشراف داریم طراحی و بازسازی نما و حتی طراحی دکوراسیون اداری در ساختمان های اداری و غیر اداری با توجه به کاربری و نوع فعالیتی که در ساختمان انجام میشود صورت میگیرد . علاوه بر این که این مسئله به برند سازی ساختمان و کسب و کار شما کمک میکند ، ارباب رجوع و مخاطبان شما در همان نگاه اول از ساختمان متوجه نوع کار و طراحی دکوراسیون ساختمان شما بشوند . این موضوع که مخاطبان شما از روی نمای ساختمان شما به کاربری آن پی ببرند کار سخت و دشواری نیست البته برای رسیدن به این هدف باید در طراحی و اجرا و بازسازی ساختمان خود به اصول ، قواعد و تناسباتی که برای طراحی نما و خود ساختمان نیاز است توجه داشته باشید .

طراحی نما در ساختمان های اداری و بازسازی نما اداری

شرکت طراحی و اجرای نمای هیرانما با چندین سال سابقه  و انجام بیش از 150 پروژه موفق در زمینه های طراحی و اجرای نما و بازسازی نما و کابینت آشپزخانه میتواند یاری گر شما در پروژتان باشد همچنین شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های سایت ما دیدن فرمایید و با نمونه کارهای ما در سبک های مختلف طراحی و اجرای نما مانند نمای مدرن و نمای کلاسیک بیشتر آشنا شوید . البته افرادی هستند که برای پایین آوردن هزینه های طراحی و اجرای نما از طرح های عمومی برای ساختمان خود استفاده میکنند در این صورت ساختمان شما آن تمایز و خاص بودن را دیگر ندارد و مانند 90 درصد نماهای معمولی شهری میشود که البته باید بدانیم که بیشتر این افراد در انتها هم متوجه میشوند که از نظر هزینه هایی که انجام دادند تفاوت آنچنانی نتوانستند ایجاد کنند .

دقت داشته باشید که طراحی و طرحی که برای بازسازی نمای خود انتخاب میکنید خاص  و یونیک باشد که باعث متمایز شدن ملک شما شود و اگر ساختمانتان اداری باشد به برند سازی کسب و کار شما هم کمک میکند. یک طراح با تجربه و دارای سلیقه میتواند طرح و کانسپت مناسب و خاص شما را برای شما پدید آورد ، در واقع همین کانسپت های اصلی طراحی نمای شما است که مفهوم نمای ساختمان شما را کامل میکنند و به زیبایی و جذابیت ساختمان شما کمک میکنند .

طراحی نما در ساختمان های اداری و بازسازی نما اداری

اگر بخواهیم بیشتر در این مورد صحبت کنیم بهتر است که با چند مثال درک بهتری از طراحی متناسب و با کانسپت دقیق داشته بشیم . برای مثال طراحی و بازسازی نمای یک ساختمان اداری که برای یک شرکت صنعتی میباشد باید بتواند به درستی ذات صنعتی و بروز بودن خود را به بیننده منتقل کند شاید رنگ های خنثی مثل نقره ای در کنار متریال های فلزی و شیشه ای بتوانند به خوبی برای این نوع شرکت و طراحی نمای این ساختمان مناسب باشند . در مثال دیگر اگر ساختمان و نمای آن مربوط به یک شرکت ماشین سازی و خودرو سازی باشد میتوان در طراحی و اجرای نمای آن از المان هایی  استفاده کرد که مفاهیمی از این دست را برای مخاطبان خود تداعی کند و بتواند به خوبی با آنها ارتباط برقرار کند . مجموع تمام این موارد و استفاده از این بخش ها سبک و کانسپت طراحی نما و بازسازی نمای شما را شکل میدهند به همین دلیل است که

همکاری با شرکت های معتبر طراحی و اجرای نمای ساختمانی میتواند به برند سازی و متمایز کردن ساختمان و نمای شما کمک کند .

طراحی نما در ساختمان های اداری و بازسازی نما اداری

در ساختمان ها و نماهای تجاری یکی از راه ها و ایده هایی که برای طراحی میتوانید از آن بهره ببرید استفاده از لوگو و آرم شرکت شما در طراحی نمای ساختمانتان میباشد . البته برای رسیدن به یک فرم متناسب باید تجربه بالایی داشته باشید . متریال ها و ابزار های مختلفی برای رسیدن به طرح مناسب لوگو نمای ساختمان شما وجود دارد . با این وجود میدانیم که ساختمان هایی که تنها برای یک شرکت هستند میتوانند از این ایده استفاده کنند در غیر این صورت این نوع از طراحی ممکن است  به ارزش اقتصادی ملک شما ضرر بزند .

این ایده در شرکت های بزرگ و ساختمان های مرکزی آن ها استفاده میشود . برای مثال شرکت بنز در طراحی نمای ساختمان مرکزی خود از آرم مخصوص این شرکت استفاده کرده است ، البته نمونه های کشوری زیادی هم وجود دارند که از این ایده یعنی استفاده از لوگو و آرم مخصوص شرکت خود در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداریشان استفاده کره اند ولی باید توجه داشته باشید که طراحی بجا و درست برای این ایده بسیار مهم است . به همین دلیل دقت زیادی در این امر داشته باشید .

یکی دیگر از مسائلی که در طراحی نمای شما تعیین کننده میباشد نوع متریال و مصالحی است که برای پوشش نمای اداری خود استفاده میکنید . برای مثال اگر میخواهید از المان ها و نمادهای خاصی در نمای خود استفاده کنید پیشنهاد ورقه های آلمینیومی و کامپوزیتی میتواند گزینه ای مناسب باشد زیرا سرعت بالایی در اجرا دارند و همچنین به دلیل خشک اجرا شدن این نوع از متریال نما به راحتی تعویض میشوند و تعمیرات و نگهداری آن ها ساده است . همچنین ورقه های کامپوزییتی در طرح ها ، ابعاد و فرم های مختلفی وجود دارند که دست طراحی و معمار نمای شما را برای بوجود آوردن یک نمای جذابتر و زیباتر باز میگذارد .

در انتخاب نوع متریال برای ساختمان اداری خود باید به سبک اصلی نمای خود هم دقت داشته باشید و متریال هایی که در این سبک ها تعریف میشوند را برای نمای خود پیشنهاد دهید . متریال ها در طراحی و بازسازی نما نقش بسیار مهمی دارند ، دقت داشته باشید که هرچه تیم طراحی نمای شما حرفه ای تر و خوش ذوق تر باشند انتخاب متریال مناسب برای نمای شما آسان تر میشود .

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با بهترین نمای ساختمان های مسکونی ، آشنایی با نمای چوبی ساختمان های ایران ، آشنایی با نمای رومی ، آشنایی با نمای مدرن کامپوزیتی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟