راهنمای کامل و کاربردی شستشوی رومیزی ترمه

ترمه یکی از سنتی ترین انواع طرح های ایرانی برای رومیزی است. اگر به خانۀ ایرانی ها دقت داشته باشید همه حداقل یک ست معمولی از این رومیزی های ترمه را در خانه های خود دارند. جنس رومیزی های ترمه عموما از ابریشیم مصنوعی ساخته شده است به خاطر همین، نوع شستشو و اتو کردن آن خود می تواند عاملی تاثیر گذار در نگهداری سالم آن به  حساب بیاید. اما با چه روش هایی می تواند به بهترین شکل ممکن یک رومیزی ترمه را شستشو داد؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد بهترین روش برای شستشوی رومیزی های ترمه با شما صحبت کنیم.

به هیچ عنوان رومیزی را در لباسشویی و با سایر لباس ها شستشو ندهید

اولین و مهم ترین نکته ای که بعد از خرید رومیزی شیک باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان برای شستشو این پارچه ها را آن در لباسشویی نندازید!

حتما برای شما هم پیش آمده که برای شستشو و نظافت منزل خود کلیه رومیزی ها و کالای خواب خود را بخواهید در لباسشویی بشورید، این راه ساده ترین روش برای نظافت است اما واقعیت این است که شستشوی لباس در لباسشویی باعث می شود که به بافت و رنگ حساس ترمه ها آسیب جدی وارد شود.

راهنمای کامل و کاربردی شستشوی رومیزی ترمه

از چنگ زدن و چلاندن رومیزی ترمه خودداری کنید

حالا که خط قرمز شستشوی ترمه ها را با شستشو در لباسشویی عنوان کردیم، بهتر است شستشوی دستی را به عنوان ساده ترین روش برای شستن رومیزی ها در نظر بگیریم اما واقعیت این است که روش شستشوی دستی رومیزی ها با سایر البسه ها کاملا متفاوت است. می پرسید چرا؟

پاسخ روشن است، اگر شما برای شستشوی یک مانتوی معمولی به خوبی آن را چلانده و چنگ می زنید، نباید این روش را برای شستشوی ترمه ها تکرار کنید چرا که چلاندن و چنگ زدن ترمه نه تنها باعث پاکیزگی رومیزی های ترمه نمی شود بلکه به سرعت به بافت و رنگ آن آسیب جدی وارد می کند.

از شوینده های قوی برای تمیز کردن ترمه استفاده نکنید

یکی دیگر از روش های ساده ای که برای تمیز کردن و شستشوی ترمه باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان از محلول شوینده های قوی برای شستشوی دستی ترمه ها استفاده نکنید. استفاده از محلول های قوی باعث می شود که بافت ابریشیم مصنوعی از بین رود و شکل و ظاهر نهایی رومیزی به صورت کلی تغییر کند. پس اگر شما هم دوست دارید تا پس از شستن ترمه شکل و ظاهر آن را تغییر ندهید، پیشنهاد می کنیم تا از شوینده های ملایمی مانند صابون یا مایع های شستشو استفاده کنید.

راهنمای کامل و کاربردی شستشوی رومیزی ترمه

برای خشک کردن رومیزی آن را در مقابل آفتاب قرار ندهید

بسیاری از افراد روش شستشوی مناسبی برای تمیز کردن رو میزی های سنتی خود در نظر می گیرند اما با انتخاب روش غلط خشک کردن رومیزی، زحمات خود را از بین می برند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد برای خشک کردن ترمه ها، آن ها را روی طناب و در مقابل آفتاب قرار می دهند. این روش علاوه بر اینکه باعث می شود خطوط طناب رخت روی رومیزی بیفتد باعث می شود تا اشعه نور خورشید روی رنگ آن تاثیر بگذارد و رنگش را خراب کند.

بهترین روش برای خشک کردن رومیزی ترمه پس از شستشو چیست؟

با توجه به حساسیت جنس پارچه های ترمه و کالاهای حساسی مثل حوله تن پوش، بهتر است تا پس از شستشو آن را در محلی با نور طبیعی روز و بدون نور آفتاب قرار دهید. البته توجه داشته باشید برای جلوگیری از ایجاد خطوط اضافی ناشی از خشک شدن روی طناب رخت نیز می توانید از تا کردن آن بپرهیزید و رومیزی را به صورت کاملا صاف روی جا رختی خود قرار دهید.

راهنمای کامل و کاربردی شستشوی رومیزی ترمه

آیا اتو کردن به ترمه آسیب می رساند؟

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید نحوه اتو کردن ترمه است. اگر شما برای اتو کردن ترمه از حرارت مستقیم استفاده کنید، خطر آسیب رساندن به پارچه چند برابر می شود. به همین منظور پیشنهاد می کنیم تا برای اتو کردن رومیزی حتما حرارت اتو را ملایم کرده و سپس به واسطه یک پارچه نخی که روی رومیزی قرار می دهد، از حرارت غیر مستقیم برای اتو کردن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از یک پارچه نخی علاوه بر اینکه از ایجاد حرارت مستقیم روی ترمه جلوگیری می کند، مانع از برق افتادن پارچه پس از اتو می شود. به همین راحتی شما می توانید رومیزی خود را شستشو داده و مجددا از آن به عنوان رومیزی ناهار خوری استفاده کنید.

بهترین جنس ترمه را بخرید و از آن به خوبی نگهداری کنید

در این مقاله شما را با بهترین روش شستشو و اتو کردن ترمه آشنا کردیم. اما بهتر است به عنوان نکته تکمیلی این مورد را هم اضافه کنیم که راه حل های موجود تنها برای اجناس و رومیزی هایی به کار می آید که جنس پارچه ترمه مناسبی دارند. ترمه های بی کیفیت و ارزان قیمت علاوه بر اینکه بعد از یکبار شستشو نما و ظاهر خود را از دست می دهند، هدر رفت هزینه به حساب می آیند چرا که شما هزینه ای را برای خرید ترمه ارزان در نظر گرفته اید اما پس از یکبار شستشو آن هم به روش درست، دیگر نتوانسته اید از آن استفاده کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا برای خرید انواع رومیزی و کالای خواب و حمام مورد نظر خود حتما از یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم (صفائی)، یکی از قدیمی ترین برندهای در حوزه انواع رومیزی، ترمه و کالای خواب و حمام است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این فروشگاه با آدرس safahome.com با دنیایی از تنوع رومیزی های ترمه با کیفیت آشنا شوید و سفارش خود را به راحتی از طریق وبسایت ثبت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟