ساندویچ پانل آلوزینک(Aluzinc Sandwich panel)

دلیل نام گذاری ساندویچ پانل آلوزینک، ورق آلوزینک (Aluzinc) بکار رفته در آن است که از ترکیب سه آلیاژ آلومینیوم، روی و سیلیکون تشکیل شده است. مقدار استفاده شده از آلیاژ آلومینیوم، روی و سیلیکون در این پنل به ترتیب 55% ، 43.4% و 1% است. ترکیب این دو آلیاژ سبب شده تا مقاومت ورق آلوزینک دربرابر اکسیده شدن و زنگ زدن بالا برود بدین ترتیب از ساندویچ پانل آلوزینک در مکان‌هایی که میزان اسیدیته بالا و فضا متراکم است بیشترین استفاده را می‌کنند و به دلیل توانایی در ساخت اشکال گوناگون آن کاربرد زیادی در صنایع شهرسازی و عمران داشته باشد.

ساندویچ پانل آلوزینک(Aluzinc Sandwich panel)

ضخامت ساندویچ پانل‌های آلوزینک عموما بین 5 تا 25 سانتی متر است و عرضی در حدود 1.07 متر دارند. همچنین طول این پنل‌ها با توجه به درخواست و سفارش مشتریان می‌تواند متفاوت باشد. ساندویچ پانل آلوزینک می‌تواند در مدل‌های مختلفی مانند دو رو ورق، یک رو ورق یک رو کاغذ، یک رو ورق یک رو نایلون، دو رو فویل و یک رو ورق یک رو فویل تولید شوند.

از ساندویچ پانل آلوزینک در ساخت انواع مختلفی از ساندویچ پنل‌ها مانند ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پنل سردخانه‌ای و.. استفاده می‌کنند. از مهمترین دلایل محبوبیت این نوع پنل ساندویچی نسبت به ساندویچ پانل گالوانیزه لایه‌ای بودن آن است که سبب جلوگیری از زنگ زدگی ‌می‌شود.

به دلیل نحوه تولید و رنگ آمیزی ورق‌های آلوزینک که بصورت لایه‌ای است و در کوره صورت می‌پذیرد رنگ روی ورق‌های آلوزینک حتی با خراش دادن دچار خراشیدگی نمی‌شود.

نوع فوم استفاده شده در ساندویچ پانل آلوزینک

در تولید پنل آلوزینک اغلب از فوم پلی اورتان(پلی یورتان) استفاده می‌کنند. فوم پلی اورتان از ترکیب شدن پلی یول و پلی ایزوسیانات تشکیل می‌شود. این ترکیب قوی بوده و باعث می‌شود تا دربرابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد. استفاده از فوم پلی یورتان در تولید ساندویچ پانل آلوزینک به صورت عایق موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود.

پنل‌های آلوزینک که از فوم پلی یورتان ساخته می‌شوند عایق خوب سرما، گرما و صدا هستند. فوم پلی اورتان بسیار سبک است و دوام و عمر پنل‌های آلوزینک را بالا برده و به سبب آن، عمر سازه بالا می‌رود.

ساندویچ پانل آلوزینک(Aluzinc Sandwich panel)

مزایای ساندویچ پانل آلوزینک

  • وزن متناسب
  • ضدزنگ بودن این پانل به دلیل پوشش آلیاژ روی
  • از خواص ورق آلوزینک، انعکاس نورخورشید و گرما است
  • استفاده از آلومینیوم سبب انعطاف پذیری بالای این پنل‌ها شده که می‌توان ساندویچ پانل آلوزینک را در اشکال مختلفی تولید نمود
  • عمر بالاتر نسبت به ورق گالوانیزه
  • نصب آسان و سریع

معایب ساندویچ پانل آلوزینک

با توجه به مزایایی که ورق‌های آلوزینک نسبت به ورق گالوانیزه دارند باعث می‌شود تا ساندویچ پانل‌های آلوزینک از نظر قیمتی، به مقدار قابل توجه‌ای بیشتر از ساندویچ پانل گالوانیزه باشد.

استفاده از پنل‌های ساندویچی آلوزینک در مکان‌هایی که خاصیت اسیدیته کمی دارند و یا خاصیت قلیایی آن زیاد است توصیه نمی‌شود چرا که در این صورت امکان زنگ زدگی آن بالا می‌رود.

درصورت قرارگیری این ورق‌های آلوزینک درمجاورت فلزهایی مانند سرب و مس ورق آلوزینک دچار خوردگی می‌شود.

تفاوت ساندویچ پانل آلوزینک و گالوانیزه

با توجه به شباهت‌هایی که این دو ساندویچ پانل با یکدیگر دارند و بسیاری دچار به اشتباه افتادن در انتخاب می‌شوند باید بدانید ورق آلوزینک با ترکیب روی و آلومینیوم است ولی ورق گالوانیزه با ترکیب شدن روی با آهن تولید می‌شود که آلیاژ آلومینیوم در ترکیب تولید ورق آلوزینک سبب تقاوت‌های زیادی از جمله مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و…. شده است که پیش تر به آن‌ها پرداخته‌ایم.

کاربرد ساندویچ پانل آلوزینک

  • ویلا
  • انواع کانکس
  • جایگاه سوخت
  • روزنامه فروشی
  • سالن ورزشی
  • استخر
  • رستوران

روش نصب ساندویچ پانل آلوزینک

نصب این پنل مانند نصب سایر ساندویچ پانل‌ها است و تفاوت عمده در نصب آن‌ها دیواری یا سقفی بودن ساندویچ پانل است. به صورت خلاصه به نحوه نصب ساندویچ پانل آلوزینک می‌پردازیم.

در نصب ساندویچ پانل سقفی باید پانل را بر روی سقف قرار داده و سپس با استفاده از ابزارآلات تخصصی ، پیچ، واشر و فلاشینگ‌ها توسط نیروهای زبده اقدام به نصب کنید.

در نصب ساندویچ پانل‌های دیواری باید به نحوه قرارگیری آن‌ها نسبت به فاصله بین ستون‌ها، عرض آن و همچنین ارتفاع پانل توجه کرد و با استفاده از پیچ، مهره و واشر پانل‌ها را به یکدیگر متصل کرد تا کاملا آب بندی شود.

از مهم ترین نکاتی که باید در نصب ساندویچ پانل‌ها توجه کنید نصاب‌های کارآزموده است تا بتوانند به بهترین شکل نصب پنل‌ها را انجام دهند. شما می‌توانید با انتخاب نیروهای زبده شرکت ماموت برای انجام کارهای نصب ساندویچ پانل‌هایتان بهترین بهره را ببرید.

قیمت ساندویچ پانل آلوزینک

همانطور که می‌دانید قیمت محصولات شرکت ماموت و تمامی محصولات داخل بازار بسته به انتخاب مشتریان در ابعاد، رنگ بندی و ضخامت ورق و یا فوم داخل پنل‌ها، نوع فوم و یا نوع ورق می‌تواند متغیر باشد و این امر در قیمت گذاری ساندویچ پانل‌های آلوزینک نیز حائز اهمیت است.

برای اطلاعات بیشتر از این محصول با مشاوران ما 44030122-021تماس حاصل فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟