سافت باکس های کروماکی لند ناجی عکاسان در نورپردازی

اگر به تازگی با عبارت سافت‌باکس آشنا شده اید و هنوز به صورت کامل به این ابزار پرکاربرد و مهم در صنعت عکاسی و فیلمبرداری آشنایی کامل ندارید، مطمئنا یکی از سوالاتی که برای شما نیست پیش می آید این است که این ابزار چگونه کار میکند؟ سافت باکس ها معمولاً دارای یک لایه فویل آلومینیومی می باشندکه با استفاده از آن اشعه های نور و امواج نوری را تقویت می‌کنند و سرانجام نورا با بیشترین قدرت ممکن در فضا منتشر می‌کنند و شما با خرید سافت باکس از کروماکی لند که معتبر ترین سایت در زمینه فروش سافت باکس می باشد می توانید کیفیت عکس ها و فیلم های خود را چندین برابر کنید.

در واقع در واقع فایل آلومینیومی که در درون ساختار قرار دارد، نقش بازتابنده نورا ایفا می کند. از سوی دیگر در بخش جلویی سافت باکس ها، یک پنل دیفیوزر تعبیه شده است که می‌تواند تمامی اشعه های نور موجود در در محیط عکاسی و فیلمبرداری را کاملاً پراکنده کرده و نور سخته خارج شده از منبع نور را به نور نرم نور یکنواخت تر تبدیل کند.

دیفیوزر ها علاوه بر اینکه موجب علاوه بر اینکه موجب نرم تر شدن و یکنواخت تر شدن اسلحه های نور خارج شده از لامپ یا هر منبع نور دیگری می شوند، می توانند موجب شوند که سایه‌های تیز و تند ایجاد شده بر روی لبه های سوژه مورد نظر یا چهره مدل تبدیل به سایه های بسیار نرم می شود و این موضوع باعث می شود که کیفیت و شفافیت تصاویر خروجی افزایش پیدا کند. در نتیجه عکاسان با استفاده از این ابزار این ابزار و پرکاربرد و مهم در نورپردازی عکاسی قادر هستند تصاویر داینامیک تریرا برای ما ثبت کنند.

سافت باکس ها چند نوع هستند؟

اگر کمی فضای استودیو های عکاسی و آتلیه های عروسی را مشاهده کرده باشید، قطعا دیده‌اید که سافت باکس هایی با اشکال و ساختار های بیرونی متفاوتی در آنجا قرار دارد و احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است که” واقعاً سافت باکس ها چند نوع هستند ? ” به صورت کلی این ابزار پرکاربرد نورپردازی دارای مدل ها و انواع متفاوتی و تولیدکنندگان این ابزار سافت باکس هایی با شکل های متنوع و مختلف طراحی و تولید کرده د و آن را وارد بازار می‌کنند.  اما محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های سافت باکس های موجود در بازار، سافت باکس های مربع شکل یا سافت باکس های هشت ضلعی هستند. کدام یک از این دو نوع سافت باکس بر دیگری برتری دارد؟ عکاسان حرفه ای از کدام مدل سافت باکس بیشتر استفاده می کنند؟

سافت باکس های کروماکی لند ناجی عکاسان در نورپردازی

استفاده از هر کدام از این سافت باکس ها بستگی به شرایط، نحوه کاربرد، سبک عکاسی و هم چنین سلیقه عکاس دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید که نور تابیده شده به سوژه کاملا طبیعی و واقعی به نظر برسد، بهترین گزینه برای شما استفاده از سافت باکس های هشت ضلعی است. سافت باکس های هشت ضلعی یا حتی سافت باکس های چند ضلعی به دلیل ساختار و شکل چند وجهی که دارند، می توانند به صورت طبیعی تری نور را منتشر کنند. ممکن است این سوال پیش بیاید که سافت باکس های مربعی شکل در کجا استفاده می شود؟

اکثرا سافت باکس های مربعی در عکاسی پرتره یا اصطلاحا عکاسی از چهره مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین اگر مدیر سایت فروشگاهی هستید یا صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی هستید و قصد عکاسی از محصولاتتان و تولید محتوا و سپس انتشار آن در فضای اینترنت یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام و دیگر سایت های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات را دارید، مناسب ترین پیشنهاد به شما برای نورپردازی عکس‌هایتان، استفاده از سافت باکس های مربعی شکل است.

در چه سبکی از عکاسی ها نیاز به خرید سافت باکس است؟

حال که با کاربرد و چگونگی عملکرد ابزار اساسی و مهم آشنا شدید؛ در این قسمت قصد داریم که چند نمونه از مکان هایی که برای گرفتن عکس حتماً باید اقدام به خرید سافت باکس کنید را به شما معرفی کنیم؛ علاوه بر این شما در ادامه خواهید فهمید که مناسب ترین و بهترین مدل آن برای هر کدام چیست. در نتیجه اگر قصد خریداری سافت باکس دارید توصیه می‌کنیم که این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را شفاف کنیم باید بگوییم که استفاده از سافت باکس ها در ار سبک از عکاسی، مهم و اساسی است و نمی توان گفت که در فلان سبک از سافت باکس استفاده نمی شود.سافت باکس ها در روش ها و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند . از جمله فضاهایی که میتوان از جوای نرم کننده نور یا اصطلاحاً همان سافت باکس ها بهره برد می‌توان به عکاسی در فضای آزاد( فضای بیرونی )، عکاسی در فضاهای سربسته ( محیط درونی )، فیلمبرداری و ساخت محتواهای ویدئویی، عکاسی از چهره یا عکاسی پرتره، عکاسی مدلینگ، عکاسی های تبلیغاتی و عکاسی استیج و غیره اشاره کرد.

آیا عکاسان مبتدی نیز می توانند از سافت باکس استفاده کنند؟

پاسخ در یک کلمه ” بله ” است؛ زیرا استفاده از سافت باکس ها در مقایسه با دیگر تجهیزات نو برداری و نوردهی در هنگام عکاسی یا فیلم برداری، بسیار راحت تر و آسان تر است و در زمان کمتری می توان با نحوه کارایی و کارکرد آن ها آشنا شد. این در حالی است که اگر فرد مبتدی به خارج از دیگر تجهیزات نوردهی برای عکاسی استفاده کند، باید روزها و ماه ها زمان صرف یادگیری و حرفه ای شدن در استفاده از آن کند. در نتیجه افرادی که به تازگی وارد صنعت عکاسی شدند می توانند به راحتی از این ابزار فوق العاده بهره ببرند و تصاویر و عکس های با کیفیت تری را ثبت کنند.

نحوه استفاده از سافت باکس در عکاسی

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد در حال حاضر بیشترین کاربرد سافت باکسیا جعبه های نرم کننده نور در صنعت عکاسی به ویژه عکاسی های پرتره یا عکاسی چهره، عکاسی های استودیویی، عکاسی فشن،عکاسی از محصولات مواد غذایی می باشد. عکاسان حرفه‌ای با توجه به روش ها و تکنیک های متنوع عکاسی می توانند تغییرات شگفت انگیزی را در تصاویر خروجی ایجاد کنند و احساس جذاب بودن را به عکس‌ها ببخشند.به طور مثال شما می توانید کمی از زمین بگیرید و پس از قرار گرفتن در ارتفاع بالاتر به صورت مستقیم از سوژه مورد نظرتان عکاسی کنید؛ این امر باعث می شود که سوژه غرق در سایه شود و سایه های نرمی بر روی آن ایجاد شود.

همچنین می توانید سافت باکس راجع به نرم کننده نور را در ارتفاعات بالا و حدوداً با دو متر از سوژه مورد نظر قرار دهید و با استفاده از این تکنیک ساده، افکت بسیار زیبای غروب آفتاب را مجدداً طراحی و بازسازی کنید. در ضمن لازم است که در یک وجه از سوژه منبع نور قرار دهید و و آن را با سرعت کمی به سوژه مورد نظر نزدیک کنید؛ شما با این کار توانستید که یک طرف جوجه را روشن و سمت دیگر آن را کاملاً تاریک نمایید. نکته حائز اهمیت در این سبک از عکاسی آن است که باید یک مثلث روشن به وجود آید. این صفحه از عکاسی هنوز که هنوز است توسط حرفه ای ترین عکاسان و کارشناسان تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد؛ در واقع شما با رعایت این اصول می‌توانید محبوب ترین پترن‌های (الگو) نور کلاسیک را به وجود آورید.

سافت باکس های کروماکی لند ناجی عکاسان در نورپردازی

نتیجه گیری کلی

در این مقاله که از سایت کروماکی لند برگفته شده بود بیشتر با سافت باکس ها یا اصطلاحا جعبه های نرم کننده نور آشنا شدید؛ اکنون شما با نحوه کار کردن با سافت باکس آشنا هستید و می توانید به راحتی و صرف زمان بسیار کمی به یک فرد حرفه ای در استفاده از سافت باکس ها تبدیل شوید. اگر به تازگی قصد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را دارید، پیشنهاد می کنیم از یکی از تجهیزات نورپردازی مانند رینگ لایت ها یا سافت باکس ها و… برای افزایش کیفیت و شفافیت محتواهای خودتان بهره ببرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟