راه اندازی و بهره برداری ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری تجاری

بی‌شک می‌توان گفت مدیریت بهره ‌برداری مجتمع تجاری اداری مسکونی یکی از موضوعاتی است که پیش از ساخت یک پروژه تجاری، اداری و یا مسکونی باید به آن فکر کرد و زیر‌ساخت‌هایی را فراهم نمود تا پس از اتمام ساخت پروژه، مدیران و صاحبان با اشکالاتی در بهره‌ برداری و همچنین فروش و راه ‌اندازی هر یک از بخش‌های مجموعه مواجه نشوند. گروه سرمایه‌ گذاری و فنی مهندسی طاها به مدیریت دکتر امین نعیم آبادی یکی از شرکت‌های طراح و فعال در این زمینه است که توانسته با بکارگیری روش‌های هوشمندانه به سرمایه‌گذاران کمک نماید تا بتوانند از بخش‌های مختلف یک پروژه نهایت استفاده را ببرند. ما در این مطلب سعی داریم به راهکارهایی بپردازیم که می‌تواند به کارفرمایان جهت رسیدن به اهدافشان از ساخت پروژه‌های مختلف کمک نمایند.

راه اندازی و بهره برداری ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری تجاری

مدیریت راه ‌اندازی و بهره‌ برداری یک مجتمع به چه معناست؟

رشد شهرها و گسترش فرهنگ شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و همچنین مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ سبب شده است تا ساختار زندگی شهرنشینی نسبت به گذشته با تغییرات خاص و بزرگی روبه‌رو شود. شما هم با ما موافقید که در همین چند سال اخیر تعداد زیادی برج‌های مسکونی و همچنین مجتمع‌های تجاری و اداری در شهرهای بزرگ ساخته شده و سبب شده تا برندها و فروشگاه‌های مختلف بتوانند در کنار یکدیگر به فعالیت پرداخته و خدمات مختلف در این مجموعه‌ها به مشتریان ارائه گردد.

اما این تنها بخشی از موضوع اصلی است؛ زیرا ساخت پروژه‌های مختلف یک سوی داستان و بحث مدیریت بهره ‌برداری مجتمع تجاری اداری مسکونی سوی دیگر این داستان و البته مهم‌ترین بخش آن به شمار می‌آید. پیش از ساخت باید به فکر فراهم آوردن شرایط و ویژگی‌هایی بود تا پس از اتمام پروژه با برندسازی بتوان واحدهای هر مجتمع مسکونی و یا اداری و تجاری را به مشتریان واگذار نمود؛ زیرا اگر در این بخش به درستی عمل نشود، نمی‌تواند بازگشت سرمایه و سود لازم را برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. ما در ادامه به نکاتی که می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشند اشاره خواهیم کرد.

راه اندازی و بهره برداری ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری تجاری

راه ‌اندازی و بهره ‌برداری از یک پروژه نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

بسته به این نکته که پروژه در حال ساخت مجتمع تجاری اداری مسکونی به شمار می‌آید و یا تنها یکی از انواع کاربری برای آن در نظر گرفته شده است، می‌تواند در بحث مدیریت بهره‌برداری تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال در ایران شما کمتر پروژه‌ای را می‌بینید که هر سه کاربری را داشته باشد و این نوع پروژه‌ها بیشتر در کشورهای اروپایی و امریکا دیده می‌شوند؛ اما در ایران پروژه‌هایی که مسکونی تجاری و یا اداری تجاری باشند بسیار زیاد ساخته شده است. اما به هر شکل نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانند به موضوع بهره‌برداری بهینه از یک پروژه و بازگشت سود و سرمایه کمک نمایند.

  • موقعیت قرارگیری پروژه

توجه به این موضوع اولین قدم در راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از یک مجتمع تجاری اداری مسکونی به شمار می‌آید؛ زیرا مدیران باید این امر را در نظر داشته باشند که جمعیت یک منطقه، موقعیت قرارگیری پروژه در آن و همچنین میزان تردد عمومی و دسترسی مشتریان به یک پروژه می‌تواند در این امر مهم باشد.

  • منطقه‌بندی مرکز تجاری

عموما مشتریان مراکز اداری و تجاری به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1. خریداران با هدف مشخص 2. خریداران بی‌انگیزه؛ به عنوان مثال خریداری که می‌داند با هدف خرید چه محصولی وارد مرکز تجاری شده و یا نیازمند به دریافت خدمات از کدام بخش اداری است، زودتر می‌تواند مرکز مورد نظر را یافته و به هدف خود دست یابد. در مقابل آن‌ها خریداران بی‌انگیزه هستند که تنها با هدف گذراندن وقت و یا بازدید به این مراکز مراجعه می‌کنند. در بحث مدیریت بهره ‌برداری این نکته اهمیت دارد که کارفرما و سازنده مجتمع مسکونی اداری تجاری بتواند شرایطی را مهیا نماید تا از هر دو نوع مشتری سود ببرد و افزایش درآمد داشته باشد.

راه اندازی و بهره برداری ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری تجاری

  • خدمات و امکانات

موضوع این قسمت یعنی ارائه خدمات و امکانات باکیفیت می‌تواند بخش قبلی را تکمیل نماید؛ زیرا زمانی کارفرما موفق می‌شود مشتری را برای چند ساعت در یک پروژه نگهدارد و یا از یک مشتری بی‌هدف یک مشتری هدفمند بسازد که بتواند خدمات و امکانات خوبی را ارائه نماید.

  • تبلیغات و بازاریابی

بخش دیگری از مدیریت بهره‌ برداری بحث تبلیغات پروژه و مجتمع مسکونی اداری و تجاری است. همان‌طور که واقفید پس از ساخت و راه ‌اندازی یک پروژه، نوبت به فروش واحدهای آن می‌رسد و می‌دانید که تبلیغات درست و صحیح با استفاده از برندسازی تا چه اندازه بر این امر می‌تواند تاثیر داشته باشد. بهره بردن از بازدیدکنندگان سرشناس مانند ورزشکاران شناخته شده و بازیگران، برگزاری مراسم فرهنگی، ملی و مذهبی و همچنین برگزاری مسابقات و قرعه کشی میان مشتریان مرکز تجاری از راه‌هایی است که می‌تواند به جذب مشتری بیشتر برای خرید، اجاره واحدها و همچنین جذب مشتریان برای دریافت خدمات و … کمک نماید.

بنابراین با توجه به نکاتی که در بالا ذکر کردیم تنها وجود برندهای معروف در یک مجتمع تجاری نمی‌تواند باعث موفقیت آن شود؛ زیرا مدیریت راه ‌اندازی و بهره ‌برداری، نیازمند دانش و مهارتی است که جای خالی آن در بیشتر مراکز بزرگ تجاری ایران دیده می‌شود. به همین دلیل بارها مجتمع مسکونی اداری تجاری بسیاری را دیده‌اید که با توجه به سرمایه‌ای که برای ساخت آن صرف شده، نتوانسته آن طور که باید به موفقیت دست یابد.

خدمات مدیریت بهره ‌برداری طی چه مراحلی ارائه می‌شود؟

پیش‌تر اشاره کردیم که بحث مدیریت بهره‌ برداری نباید به زمان اتمام پروژه موکول گردد و لازم است پیش از شروع مراحل ساخت تمامی نکات لازم برای دستیابی به موفقیت یک پروژه در نظر گرفته شود که این موارد شامل ساخت یک ساختمان ایمن با بکارگیری بهترین و بروزترین تجهیزات و تاسیسات ایمنی و همچنین استفاده از بهترین متریال‌های روز دنیا و طراحی و استفاده از سبک‌های خاص، لوکس و نوآورانه می‌شود تا بتواند مشتریان بیشتری را به خود جذب نماید. در نهایت نیز لازم است شرایطی در نظر گرفته شود تا ارائه خدمات به مشتریان با گارانتی و وارانتی در سطوح گوناگون کیفی انجام پذیرد. بنابراین لازم است تمامی این اتفاقات در طی مراحل زیر صورت گیرد.

  • قبل از شروع ساخت
  • در حین اجرا و در حال اتمام
  • پایان عملیات و آماده بهره‌ برداری
  • در حال بهره‌ برداری

چه افرادی به دریافت خدمات مدیریتی نیازمندند؟

تمامی افراد و کسانی که در زمینه ساخت و پروژه‌های مختلف فعالیت دارند نیازمند دریافت خدمات مختلف مدیریتی هستند تا بتوانند از همان آغاز ساخت پروژه نکات لازم را رعایت نمایند تا بتوانند پس از اتمام ساخت مجتمع مسکونی اداری تجاری به سود بیشتری دست یابند. این افراد شامل:

  • مالکان و سرمایه گذاران املاک و مستغلات
  • شرکت‌های ساختمانی و انبوه سازان
  • سازندگان شهرک‌های ویلایی لوکس و خاص
  • طراحان ساختمان‌ها و برج‌های فاخر مسکونی، اداری

راه اندازی و بهره برداری ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری تجاری

گروه سرمایه ‌گذاری و فنی مهندسی طاها

چنانچه شما به عنوان طراح، سازنده و یا سرمایه‌گذار ساخت مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی فعالیت دارید، نیاز است تا پیش از شروع مراحل ساخت، از همین حالا به فکر زمانی باشید که پروژه تمام شده و زمان بهره‌ برداری فرا می‌رسد. مدیریت بهره ‌برداری مجتمع تجاری اداری مسکونی، ارائه خدماتی است که به سازندگان و کارفرمایان کمک می‌کند بتوانند از پروژه‌ای که ساخته می‌شود نهایت استفاده را برده و به سودآوری بیشتر دست یابند. گروه سرمایه ‌گذاری و فنی مهندسی طاها یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه بوده که با مدیریت دکتر امین نعیم آبادی و به همراهی یک تیم متخصص، قادر است خدمات بهینه و به‌صرفه‌ای را جهت مدیریت بهره‌ برداری به مشتریان ارائه نماید. برای اطلاع از خدمات این مجموعه می‌توانید به وبسایت https://pst.co.ir/ مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟