راهنمای خرید و نصب توالت فرنگی

راهنمای خرید و نصب توالت فرنگی

همه ما، از هر قشری، از توالت استفاده می کنیم. این یک وجه اشتراک بین همه انسان‌هاست. طیف گسترده ای از توالت های مختلف ساده محلی تا توالت های طلای جامد 24 عیار متعلق به یک جواهر ساز در هنگ کنگ وجود دارد. حتی در توالت های خانگی استاندارد، لیست ویژگی های موجود همیشه در حال تغییر و بهتر شدن است. درهای آرام بند، اندازه‌های مختلف، قیمت ها و موارد دیگر همگی در توالت های مدرن متفاوت هستند. آیا به دنبال خرید یک توالت جدید هستید؟ خرید ساده ای به نظر می رسد، اما نکات مهمی وجود دارد که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید. این مقاله یک راهنمای خرید است که به شما کمک می کند توالت فرنگی که برای خانه شما مناسب است را انتخاب کنید.

راهنمای خرید توالت فرنگی

اندازه توالت فرنگی:

مهم ترین قدم در خرید توالت فرنگی جدید، اطمینان از مناسب بودن آن برای فضای سرویس بهداشتی است. برای پیدا کردن اندازه مناسب یک متر نواری بردارید و این اندازه های مهم را یادداشت کنید:

ارتفاع توالت فرنگی: از کف تا بالای صندلی توالت خود را اندازه بگیرید. سپس از کف تا بالای مخزن توالت خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که توالت جدید شما می تواند در همان فضا قرار بگیرد.

عمق توالت: از جلوی لبه توالت تا پشت توالت را اندازه بگیرید. توصیه می کنیم حداقل 60 سانتی متر فضای جلوی توالت داشته باشید. این تضمین می کند که شما همچنان فضای زیادی برای حرکت در جلوی توالت خود خواهید داشت.

عرض توالت فرنگی: از لبه چپ تا لبه سمت راست مخزن یا صندلی توالت( هر کدام که پهن تر است) را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که در فضای شما جا می شود. بدون توجه به جایی که توالت شما در کجا قرار می گیرد، باید حداقل 80 سانتی متر فضا برای توالت شما وجود داشته باشد.

قیمت توالت فرنگی:

در حال حاضر قیمت توالت فرنگی های موجود در بازار با توجه به ظاهر، کارایی، رنگ و… متفاوت هستند. شما باید براساس سلیقه، بودجه و  آن چه که از یک توالت فرنگی می خواهید، قیمت‌ها را در بازار مقایسه کنید.

راهنمای خرید و نصب توالت فرنگی

سیستم تخلیه توالت فرنگی:

چهار مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی در بازار وجود دارد. هر کدام از آن ها معایب و مزایایی دارند.

1 ـ سیستم تخلیه ریزشی: در این سیستم منافذی در قسمت بالای کاسه وجود دارد که آب از لبه های آن وارد توالت می شود و آب از طریق همین منافذ به قسمت پایین خارج می شود. از مزایای آن احتمال گرفتگی با دستمال کاغذی و… وجود ندارد با خروجی 9 سانتی متر است. از معایب آن، صدای تخلیه و مصرف آب زیاد است.

2 ـ سیستم تخلیه گردابی: آب وارد قسمت نشیمنگاه توالت و سپس وارد کاسه توالت فرنگی می شود که به صورت چرخشی و گردابی تخلیه می شود. از مزایای آن می توان به، بی صدا بودن تخلیه اشاره کرد. در این سیستم هم خروجی 9 سانتی متر است و احتمال گرفتگی وجود ندارد. معایب این سیستم طولانی بودن زمان تخلیه و مصرف آب زیاد است.

3 ـ سیستم تخلیه واترجت: این سیستم شبیه به مدل گردابی است که 65 درصد از آب به صورت گردابی و 35 درصد به صورت شوتینگ ریم جت( شوتینگ توالت سبکی جدید در تخلیه توالت فرنگی است که آب کمتر اما با فشار بیشتری تخلیه می شود) وارد کاسه توالت می شود. در این سیستم از دو مدل سیستم تخلیه استفاده شده تا آب با قدرت بیشتری خارج شود. مزایای آن، مصرف آب کمتر، تخلیه با صدای کم است. از معایب آن، مخزن خروجی 6 سانتی متر است و احتمال گرفتگی وجود دارد.

4 ـ سیستم تخلیه توربوجت: کارکرد این سیستم شبیه به واترجت است با این تفاوت که در این سیستم شوتینگ در کف توالت فرنگی قرار دارد و در بالای کاسه توالت هم دو سیستم شوتینگ دیگر وجود دارد. یعنی در این سیستم سه شوتینگ وجود دارد که باعث شده تخلیه در زمان کم و با سرعت زیادی انجام گیرید. از مزایای آن، مصرف کم آب و زمان تخلیه در 5 ثانیه است.

امکانات:

مانند بسیاری از وسایل خانگی، می توانید توالت هایی با امکانات خاص را با هزینه اضافی پیدا کنید.به عنوان مثال، مدل هایی با فلاشینگ بدون لمس وجود دارد که در آن شما به سادگی دست خود را تکان می دهید تا فلاش را فعال کنید. سایر امکانات پشرفته عبارتند از صندلی های گرم شونده، چراغ های شبانه، خود تمیز شوندگی و … .

انواع نصب توالت فرنگی

در سایت build.com می خوانیم: در مورد نصب توالت شما سه گزینه اصلی دارید:

1 ـ توالت های روی زمین: اکثر توالت هایی که به آن ها نگاه می کنید احتمالا روی زمین نصب می شوند. این بدان معنی است که در هنگام نصب مستقیما به کف متصل می شود. این مدل‌ها به خوبی کار می کنند و اکثر مردم از این نحوه نصب راضی هستند.

2 ـ توالت های دیواری: توالت های دیواری چندان رایج نیستند، اما به دلیل ظاهر تمیز و مدرنی که دارند، محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. این مدل‌ها به جای این که روی زمین نصب شوند، به دیوار متصل می شوند و از زمین فاصله دارند. با توجه به نحوه نصب، این نوع توالت ها فضای کمتری را اشغال می کنند و بسیاری از افراد از نظر زیبایی آن ها را ترجیح می دهند.

راهنمای خرید و نصب توالت فرنگی

3 ـ توالت های مستقل: این نوع مانند توالت های روی زمین قرار می‌گیرند، اما لازم نیست به زمین متصل شوند. این کار نصب را کمی ساده تر می کند و می تواند تمیز کردن آن ها را نیز آسان تر کند. متاسفانه این مدل توالت فرنگی زیاد رایج نیست، بنابراین تنوع مدل را در این دسته پیدا نخواهید کرد.

کلام آخر

همه ما اهمیت آب را درک می کنیم. توالت ها منبع اصلی مصرف آب برای یک خانه معمولی هستند. در واقع، توالت ها تقریبا 30 درصد از مصرف متوسط آب داخل خانه را به خود اختصاص می‌دهند. با تعویض توالت های قدیمی و ناکارآمد در خانه، یک خانواده متوسط می تواند آب مصرفی توالت ها خود را 20 تا 60 درصد کاهش دهد که می تواند تا 13000 لیتر در مصرف آب در هر سال صرفه جویی کند. با این وجود می توانیم با خرید توالت های مناسب هم از امکانات و زیبایی ظاهری بیشتر استفاده کنیم و هم در مصرف آب و کاهش هزینه ها صرفه جویی کنیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟