چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

بوهای بد و ناخوشایند به دلایل متعددی در خانه ایجاد می شوند که در صورت استشمام می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اگر همچین بوهایی در خانه شما وجود دارد بهتر است هر چه سریعتر به شناسایی علت و حذف این بوهای ناخوشایند باشید. 

ابندا از آشپزخانه شروع می کنیم و سراغ اولین جایی که می رویم یخچال است. یخچال به دلیل نگهداری مواد غذایی مختلف می تواند بوهای مختلفی بخود بگیرد و در صورت گذشتن کم زمان مواد غذایی تازه مانند میوه های بوی نامطبوعی به خود میگیرند برای از بین بردن بوی یخچال بهترین چاره استفاده از جوش شیرین و قرار دادن مقداری از آن در داخل یخچال است. البته بهترین راه برای جلوگیری از بد بو شدن یخچال وارسی مرتب و هفنگی بخچال است تا مواد غذایی فاسد را شناسایی و دور بریزید. 

گاهی اوقات پیش می آید که شما فراموش می کنید زباله هایتان را به بیرون ببرید و پس از مدتی که این کار را می کنید ممکن است سطل زباله تان همچنان بوی بد را به خود گرفته باشد همین امر سبب پخش شدن بوی بسیار بدی در آشپزخانه و کل خانه می شود برای از بین بردن بوی زباله ناخوشایند کمی سرکه سفید به مناطقی که گمان می کنید بو از آن ها پخش می شود اسپری کنید و سپس آنهارا پاک کنید. سپس سطل زباله را به محیط باز ببرید و با مواد شوینده کاملا بشویید و برای چند ساعت بگذارید در فضای باز بماند تا بو کاملا برطرف شود. توجه داشته باشید که ماهی یک بار حداقل سطل زباله را بشویید و سعی کنید از کیسه های کوچک تر استفاده کنید تا زود به زود مواد فاسد را به بیرون منتقل کنید.

چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

بوی بد دیگر که در همه جای خانه رسوخ می کند بوی سیگار است برای دفع بوی سیگار که در الیاف فرش و مبلمان شما نفوذ کرده مقداری جوش شیرین روی این سطوح بپاشید و بگذارید برای مدتی طولانی بماند سپس محیط را با جاروبرقی تمیز کنید اگر بو همچنان بو پابرجا بود چاره ایی ندارید جز استفاده از شامپو فرش در کل خانه.

چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

اما مورد بعدی بوی قهوه است. قهوه زمانی که تازه دم است بسیار خوش بو است اما همینکه مدتی از آن می گذرد و داخل قوری باقی می ماند بوی بدی پیدا می کند و باعث لک شدن قوری شما می شود برای از بین بردن بو بد و لک قوری از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید و بعداز کمی حرارت دادن به قوری آنرا بشویید.

برای از بین بردن بوهای بد درون کشوها باز هم می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ابتدا لباس های خود را خارج کنید سپس درون کشو مقداری جوش شیرین بپاشید و بگذارید برای چند ساعت بماند و سپس داخل آنرا تمیز کنید. می توانید داخل کشوهای خود از بوگیر هم استفاده کنید و آنرا همراه با لباس های خود درون کشو قرار بدهید.

چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
از بین بردن بوی بد قهوه ، بوی بد در کشو های لباس ، بوی بد سیگار در خانه ، جوش شیرین ، چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم ، حدف بوی بد از داخل یخچال ، حدف بوی بد از سطل زباله ، دفع بوی زباله ، دفع بوی سیگار از منزل ، راهنمایی از بین بردن بوی بد آشپزخانه ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)