خرید کف­پوش رولی یا خرید کف­پوش پی ­وی­ سی

خرید کف­پوش در زیبایی محیط­های ساختمانی تأثیر زیادی دارد. کف­پوش محصولی­ دکوراتیو است که برای پوشش کف ساختمان استفاده می­شود. کف­پوش­، پوششی دائمی برای پوشاندن و زیبا کردن کف ساختمان است؛ اما امکان تعویض آن­ها نیز وجود دارد. این محصول انواع مختلفی دارد مانند سرامیک، سنگ، چوب ، پی­ وی­ سی، رولی و …

خرید کف­پوش رولی یا خرید کف­پوش پی ­وی­ سی

مکان مورد استفاده برای انتخاب در خرید کفپوش اهمیت زیادی در تعیین نوع آن دارد. به ­طور مثال، مکانی که در آن رفت‌وآمد زیاد است یک محصول بادوام و سخت نیاز دارد و محلی که رفت‌وآمد کم است نوع انتخابی بیشتر جنبه تزئینی دارد.

کف­پوش رولی

اگر به دنبال خرید کف­پوش برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و رختشوی‌خانه هستید، خرید کف­پوش رولی انتخاب درستی است. کف‌پوش رولی پوششی است که از آن به جای سرامیک، پارکت یا کاشی استفاده‌ می‌شود. کف‌پوش رولی معمولاً در عرض 3 متر و 60 سانتی‌متری عرضه‌ می‌شود اما این امکان وجود دارد که ‌ عرض آن را به دلخواه سفارش داد. این محصول برای نصب در مکان‌های پرتردد و شلوغ مانند آشپزخانه طراحی شده است و برای همه نقاط خانه مورد استفاده قرار می­گیرد. از این کف­پوش­ها فقط در پله‌ها نمی­توان استفاده کرد.

در بازار لوازم دکوراسیون داخلی اغلب برندهای معروف کفپوش رولی نیز عرضه می شود. در بین کشورهای سازنده کفپوش، کیفیت محصولات ساخت آلمان، کره جنوبی و روسیه بالاتر است. این محصول پر فروش توسط تولید کنندگان داخلی هم ساخته شده که همپای رقیبان بین المللی است. هم اکنون نمونه هایی از این کفپوش های پر کاربرد در منازل، باشگاه های ورزشی، مراکز درمانی و بیمارستانی و حتی کارگاه های صنعتی نیز نصب شده است.

کفپوش رولی در طرح‌های متنوعی مانند سنگ، سرامیک، پارکت و کاشی تولید می­شود. برخی از کف‌پوش‌ها طرح و رنگ بسیار واقعی دارند و تشخیص آن­ها از سرامیک و پارکت و … بسیار دشوار است. از این کف­پوش­ها برای پوشش کف مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، سالن‌های سینما، تئاتر و سالن‌های ورزشی نیز استفاده‌ می‌شود.

خرید کف­پوش رولی یا خرید کف­پوش پی ­وی­ سی

 این کف­پوش­ ها برای مکان‌های نام برده تخصصی طراحی شده­ است. برای مثال کف‌پوش‌های مناسب مهدکودک، دارای شکل و طرح بچگانه هستند و فومی در داخل آن­ها نصب می­شود تا نرم باشد. کف‌پوش‌های بیمارستانی را هم آنتی‌باکتریال‌ می‌سازند تا از گسترش بیماری‌ها جلوگیری شود. کف‌پوش سالن‌های سینما را نیز عایق در برابر صدا می­سازند.

نصب کف­پوش رولی

نصب کف‌پوش رولی تجهیزاتی شامل ماله، متر فلزی، دیلم، تراز، چاقو یا کاتر و چسب نیاز دارد. برای نصب لازم است تمام وسایلی که در محیط مورد نظر قرار دارد برداشته شود. درها نیز از لولا جدا شده و قرنیز­ها هم باید کنده شود. برآمدگی‌ها، فرورفتگی‌ها و کف‌پوش‌های کنده شده و پوسیده قبلی باید تعمیر شوند و کف باید تراز باشد. در نهایت باید کف جارو شده و با دستمال مرطوب تمیز شود.  این محصول را می­توان روی سیمان، کف‌پوش رولی قدیمی و دیگر کف‌پوش‌ها نصب کرد.

مساحت مورد نظر باید اندازه­ گیری شده و الگوی گوشه‌ها هم تهیه شود. سپس اقدامات زیر صورت گیرد:

  • ابتدا رول‌ها را در جایی مانند پارکینگ که خشک و تمیز باشد به اندازه دلخواه بریده می­شود.
  • پس از برش، چسب به وسیله ماله به کفی که قرار است کف‌پوش روی آن چسبانده شود، آغشته می­شود.
  1. رول به آرامی روی محلی که چسب کاری شده است قرار داده می­شود.
  2. با یک قالب چوبی، ترجیحاً حوله پیچ شده، روی کف‌پوش را صاف کرده تا حباب یا جایی بدون چسب باقی نماند.
  3. اطراف چهارچوب‌ در‌ها و گوشه‌های دیوار باید با دقت چسبانده شود تا نتیجه کار مطلوب شود.
  4. برای برش زدن کف‌پوش باید از چاقو یا کاتر تیز و تمیز استفاده شود.

مزایا و معایب کف­پوش رولی

مزایای این محصول عبارت است از:

  • قیمت پایین نسبت به سایر کف‌پوش‌ها
  • راحتی در هنگام ایستادن نسبت سایر کف‌پوش‌ها
  • نصب آسان و سریع
  • مقاوم در برابر آب
  • دوام زیاد. شرکت‌های عرضه کننده آن تا 25 سال خدمات پس فروش ارائه‌ می‌کنند و برای مصارف خانگی این مدت مادام‌العمر‌ است.

معایب این محصول شامل موارد زیر است:

  • در برابر گرما و آفتاب، گاز­های سمی تولید می­کند.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارد.
  • ترمیم و بازسازی آن مشکل است.
  • به محیط زیست آسیب می­زند زیرا به ندرت بازیافت شده و تجزیه آن در طبیعت سالیان زیادی طول می­کشد.

کف­پوش پی­ وی­ سی

خرید کف­پوش پی­ وی­ سی برای مصارف مسکونی و تجاری پیشنهاد می­شود و در میان دیگر کف­پوش­ها به خوبی خود را نشان داده است. Pvc مخفف polyvinyl chloride، نام ماده تشکیل دهنده آن، است و این کف­پوش­ ها را با نام وینیل هم می­شناسند. این محصول به دو شکل تایل و ورقه مورد استفاده قرار می­گیرد و قیمت آن نسبت به محصول­های مشابه بسیار کمتر است.

خرید کف­پوش رولی یا خرید کف­پوش پی ­وی­ سی

نصب­ کف­پوش پی‌وی‌سی

کفپوش pvc را می توان روی هر سطحی نصب کرد. این متریال دارای خاصیت آنتی استاتیک بوده و روی کلیه سطوح سیمانی، سرامیکی، بتون و … قابل نصب است. عملیات نصب PVC با هموار کردن کف ساختمان آغاز می شود و سپس با استفاده از چسب مخصوص، پی وی سی به کف ساختمان نصب می شود. محدودیتی در اجرای این کفپوش روی سطوح مختلف وجود ندارد تنها نکته مهم اینست که پس از نصب، امکان جداسازی و یا جا به جایی تایل ها به دلیل چسب خوردگی وجود ندارد.

برای نصب کفپوش pvc ابتدا باید کف محیط مورد نظر خالی و صاف و هموار شود، زیرا به دلیل ضخامت کم این کف­پوش، بعد از نصب هر حالتی که کف داشته باشد را به خود می­گیرد. بعد از هموار کردن لازم است محل مورد نظر جارو و تمیز شود. پس از اندازه گیری مساحتی که قرار است کف­پوش نصب شود، اقدام به نصب آن می­شود.

ابتدا مطمئن می­شویم که محل مورد نظر رطوبت ندارد و تمیز است؛ سپس با یک چسب کف‌پوش مناسب که بو نداشته و اشتعال پذیر نیز نباشد، نصب را آغاز می‌کنیم. چسب را روی زمین ریخته و با کاردک شانه­ای آن را به طوری که تمام کف را آغشته کند، پخش می‌کنیم. سپس کف­پوش­ها را مرتب روی محل مورد نظر می‌چینیم و آن را با یک چکش پلاستیکی محکم نصب می­کنیم. بهترین دما در هنگام نصب این کف­پوش­ها 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. این کف‌پوش‌ها به اشکال لوزی، آجری، خشتی و موزاییکی در کنار هم قرار می­گیرند.

توجه داشته باشید که چسب فوری خاصیت اشتعال‌پذیری قوی دارد. از سوی دیگر گازی که از چسب متصاعد می‌شود، خطرناک است. به همین دلیل باید از چسب­های خمیری مخصوص کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی استفاده کرد.

خرید کف­پوش رولی یا خرید کف­پوش پی ­وی­ سی

مزایا و معایب کف­پوش پی‌وی‌سی

مزایای این محصول شامل موارد زیر است:

  • ضد آب بودن
  • انعطاف پذیری در طراحی
  • حالت ارتجاعی
  • دارای دوام و ماندگاری بالا
  • زیبایی ظاهری
  • نصب آسان آن
  • قیمت مناسب در مقایسه با محصولات مشابه

اما این محصول معایبی هم دارد که عبارت­اند از:

  • دارا بودن مواد شیمیایی فرار که در محیط­­های بسته ممکن است منجر به مشکلات تنفسی، سوزش چشم و یا اثرات تنگی نفس و آسم شود. بیشترین میزان انتشار این گازهای سمی در اوایل نصب آن رخ می‌دهد.
  • به دلیل اینکه در طبیعت به راحتی تجزیه نمی­شود و به ندرت بازیافت می­شود؛ به محیط زیست آسیب می­رساند.
  • تعمیر این کف­پوش­ها سخت است.

این مقاله برگرفته از وبسایت گامان تزیین جاوید (gamantj.com) می باشد. جهت مطالعه سایر مقالات میتوانید به لینک مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)