تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

می‌دانید که مبلمان نقش مهمی در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند و برای خرید آن باید به نکات مهمی توجه کرد. در تولیدی مبل راحتی سازندگان تلاش می‌کنند تا این سبک از مبلمان را در مدل‌های مختلف و با کیفیت بالایی ارائه نمایند تا مشتریان بتوانند با توجه به سبک و چیدمان خانه خود آن‌ها را انتخاب و خریداری کنند. ما در این مطلب سعی داریم ضمن پرداختن به روش ساخت مبل راحتی، به انواع مدل‌های آن اشاره کرده و ببینیم در حال حاضر مبل راحتی جدید به کدامیک از مدل‌ها اطلاق می‌شود.

مبل راحتی چیست؟

تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

چنانچه به ظاهر مبلمان راحتی توجه کنید خواهید دید که هیچ نوع چوبی در ظاهر آن‌ها به کار نرفته و با استفاده از پارچه و یا چرم‌های طبیعی و مصنوعی پوشانده شده است. اما در ساختار داخلی آن‌ها از چوب استفاده می‌شود که کمک می‌کند تا استخوان‌بندی محکم‌تری داشته باشند. طبیعی است که هر نوع متریال و پارچه‌ای که در تولیدی مبل راحتی جهت ساخت مبلمان استفاده شود بر قیمت آن‌ تاثیرگذار خواهد بود. نکته دیگر در طراحی و ساخت مبلمان راحتی بی‌نیاز بودن از پایه است. برای این نوع مبلمان اغلب پایه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود، اما در حال حاضر نمونه‌ای از مبل راحتی جدید طراحی و تولید شده که دارای پایه‌های کوتاه می‌باشد و در ساختار بدنه نیز از چوب استفاده شده است.

در ساخت مبلمان راحتی چه نکاتی در نظر گرفته می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم، برای آن که بتوانید مبلمان راحتی بسیار شیک و مدرن خریداری کنید لازم است به نکات مهمی در این خصوص توجه کنید.

  • جنس چوب مبل راحتی

تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

درست است که در ظاهر اغلب مبلمان‌های راحتی چوب به کار نرفته است اما در ساخت بدنه و اسکلت‌بندی آن از چوب استفاده می‌شود. بنابراین لازم است به سازنده و تولیدی مبل راحتی از این نظر که در ساخت مبل راحتی، چوب محکمی به کار برده است اطمینان داشت. عموما برای  کلاف داخلی مبلمان راحتی از چوب روس یا همان نراد و در قسمت ظاهر مبلمان چنانچه متناسب با مدل نیاز به استفاده از چوب باشد، از چوب راش سوپر(گرجستان) استفاده می‌شود.

  • کیفیت پارچه مبل

می‌دانید که تمامی ظاهر مبل راحتی از پارچه پوشانده شده است. هر چند که در ساخت مبل راحتی جدید تولیدکنندگان از چوب هم استفاده می‌کنند اما ساختار مبل‌های راحتی از گذشته تا کنون بر این منوال بوده است. بنابراین لازم است پارچه‌ای که انتخاب می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بر دوام و استحکام مبلمان بیفزاید. در حال حاضر علاوه‌بر چرم طبیعی از چرم پارچه مانند مسکو، مایا و ملیتا، و همچنین از پارچه‌هایی مانند پورشه، جاسمین و مازراتی با تراکم بالا در روکش کردن مبل راحتی استفاده می‌شود که می‌تواند استحکام آن را افزایش دهد.

  • توجه به متریال نشیمنگاه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مبلمان در هر انواع و مدلی که باشد، بخش نشیمن‌گاه است. از آن جا که این بخش وزن بدن را تحمل می‌کند چنانچه در ساختار آن از متریال با کیفیت و با دوام استفاده نشده باشد ممکن است پس از مدت کوتاهی دچار فرورفتگی شود و ظاهر مبل را از زیبایی اولیه‌اش دور نماید. به همین منظور اکنون در تولیدی مبل راحتی برای ساخت این بخش از اسفنج‌های 30 و 35 کیلویی برند یورولوکس که از قابلیت ارتجاعی بالایی برخوردارند، استفاده می‌شود.

انواع مبلمان راحتی کدامند؟

تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

مبلمان راحتی شاید در نگاه اول ساختار و شکلی شبیه به هم داشته باشد اما طبیعتا دارای مدل‌های مختلفی است که می‌توان از هریک از آن‌ها جهت چیدمان دکوراسیون خانه، محیط‌های کاری و اداری و .. استفاده کرد. بیشتر مشتریان نیز ترجیح می‌دهند یک نمونه از این مبل‌ها را به دلیل شرایط راحتی که در نشستن و استراحت کردن دارند در خانه خود داشته باشند. در ادامه به معرفی چند نمونه مبل راحتی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد خواهیم پرداخت.

  • مبل چسترفیلد CHESTERFIELD

مبل راحتی مدل چسترفیلد نوعی مبل است که از طراحی دسته‌های رول شده و تودوزی‌های دکمه‌دار برخوردار می‌باشد و اغلب این محصول در تولیدی مبل راحتی با استفاده از چرم پارچه تهیه می‌شود. اما با توجه به خواست و نیاز مشتریان، نوع پارچه‌ای آن نیز در بازار موجود است که یکی از انواع مبل راحتی جدید به شمار می‌آید.

  • مبل راحتی چند تکه SECTIONAL SOFA

این نوع مبل تاریخی بسیار قدیمی دارد و از طراحی خاصی بهره‌مند است به طوری که از چند تکه مجزا تهیه می‌شود و می‌توان تکه‌های مختلف را جدا از هم و یا کنار هم قرار داد. این نوع مبل راحتی قابلیت این را دارد تا در دکوراسیون‌های مختلف چیدمان متفاوتی از آن ارائه کرد. این نوع مبل‌ها با قطعات سه و پنج تکه در بازار وجود دارند.

  • مبل راحتی لاوسون LAWSON

این نوع مبل راحتی را فردی به نام توماس دبلیو لاوسون که در آن زمان یکی از سرمایه‌داران بزرگ به شمار می‌آمد برای خانه خود طراحی کرد و بعدها نیز این مدل مبل به همین نام شهرت پیدا کرد. ساختار ساده، راحتی و مدرن‌تر بودن آن نسبت به مبل‌های راحتی قدیمی‌تر سبب شد تا مورد توجه و استفاده بسیاری قرار گیرد. در این مدل مبل دسته‌های کاناپه به صورت گرد درآمده و از نظر ارتفاع با پشتی مبل یک اندازه است و با استفاده از پارچه پوشانده شده است.

  • مبل شزلون CHAISE LOUNGE

تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

این مبل جزء یکی از انواع مبل راحتی جدید به شمار می‌آید زیرا ساختاری متفاوت با سایر مبل‌های راحتی دارند و برای آن‌ها تنها یک پشتی در نظر گرفته شده و اغلب آن‌ها بدون دسته هستند. در تولیدی مبل راحتی این محصول بیشتر برای استفاده در کنار استخر، دراز کشیدن یک نفر برای استراحت، مطالعه یا چرت زدن طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین اگر مایلید یک مبل تک نفره برای استراحت شخصی خود در خانه بگذارید، این مبل همان است که به دنبالش هستید

 

  • مبل تختخواب شو SLEEPER

حتما در بازار فروش مبلمان این نوع از مبل‌های راحتی را مشاهده کرده‌اید. مبل تختخواب‌شو به گونه‌ای طراحی شده است که یک تشک در ساختار آن به کار رفته که این تشک به راحتی جمع شده و می‌توان در صورت نیاز آن را از داخل نشیمن مبل بیرون آورده و برای خواب مورد استفاده قرار داد. این نوع مبل راحتی به دو صورت تک نفره و دو نفره طراحی شده و برای استفاده در آپارتمان، برخی محیط‌های کاری که نیاز به استراحت در شیفت شب وجود دارد بسیار کارآمد می‌باشد. تا اینجا سعی کردیم چند نمونه از پرکاربردترین انواع مبل راحتی را به شما معرفی کنیم. اما به طورکل در تولیدی مبل راحتی این دسته از مبلمان با توجه به پارچه‌های جدیدی که به بازار وارد می‌شود و متریالی که در ساخت بدنه مبل به کار می‌رود، شکل و ساختار جدیدی پیدا می‌کند که به مشتریان کمک می‌کند دست‌شان برای انتخاب باز باشد.

  • امکان انتخاب رنگ پارچه و چوب

برای آن که مبل دلخواه خود را خریداری کنید این مبل باید از نظر رنگ پارچه و چوب با سایر اثاثیه خانه شما هماهنگی داشته باشد. در حال حاضر فروشگاه‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید نوع و رنگ پارچه را انتخاب کنید اما گاهی آن چه که به شما تحویل داده می‌شود همانی نیست که انتخاب کرده بودید بنابراین خرید مستقیم از تولیدی مبل راحتی می‌تواند این مزیت را داشته باشد که شما محصولی را دریافت می‌کنید که دقیقا مورد نظر و سلیقه‌تان است.

تولیدی مبل راحتی | مبل راحتی جدید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟