براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم؟ این سوالی است که معمولا افراد کمی آن را می پرسند، زیرا گمان می کنند که تمیز کردن خانه هیچ اصول و قاعده خاصی ندارد و صرفا باید همه جا تمیز شود. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید، باید بدانید که تا به حال به اشتباه ترین شکل ممکن پیش رفته اید و زمان و انرژی خودتان را در بسیاری از موارد به هدر داده اید.

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

مولفه های مهم در تمیز کردن خانه

مولفه ها و نکات ریز و البته مهمی می تواند در این حوزه وجود داشته باشد که احتمالا بسیاری از آن ها را به صورت تجربه و به طور ناخودآگاه رعایت می کنید و از برخی دیگر نیز اطلاع ندارید. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم پاسخ این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم را به بهترین شکل ممکن و ساده ترین نوع ممکن، بدهیم. این کار سبب می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی بتوانید بیشترین تمیزکاری را انجام دهید.

داشتن یک استراتژی

داشتن استراتژی فقط مربوط به میدان جنگ و یا شیوه درس خواندن نمی شود. زمانی که در هر زمینه ای استراتژی مخصوص به خودتان را داشته باشید، می توانید به راحتی و به سادگی آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. معمولا خانم های خانه دار و افرادی که سال های سال است در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، به صورت غریزی و ناخودگاه دارای یک سیستم و استراتژی کاری هستند.

لازم است که هر بار شروع به کار می کنید، به نوعی این کار را انجام دهید که طبق یک روش خاص و ثابت باشد. اگر همیشه از اتاق خواب شروع به کار می کنید و به آشپزخانه می رسید، همواره همین سیستم را ادامه دهید. این کار سبب می شود که نیاز نباشد تا دائما عجله کنید و به صورت شتاب زده از این سو به آن سو بدوید. داشتن برنامه در حقیقت به شما کمک می کند که بدانید چقدر زمان و انرژی نیاز دارید و چگونه باید کار خود را مطابق زمانی که دارید، انجام دهید.

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

رعایت کردن جهت تمیزکاری

دومین مورد مربوط به رعایت کردن اصل جهت های مربوط به تمیزکاری است. زمانی که می خواهید تمیز کردن یک اتاق را شروع کنید بهتر است به این نکته که از کجای اتاق کار را شروع کرده و به کجا خاتمه دهید نیز توجه داشته باشید. به طور مثال بهتر است بدانید که اول باید تمیز کردن اتاق را از قسمت بالا شروع کرده و به قسمت های پایینی برسید. اول خاک روی پرده، پنکه سقفی و یا پنل داخلی کولر را تمیز کنید و سپس به سراغ قسمت های پایین تر بروید.

خرید 39 مدل عروسک گربه با مزه با کیفیت فوق العاده + قیمت عالی

مورد بعدی نیز در خصوص آن است که باید ابتدا از سمت چپ به راست و یا راست به چپ تمیز کردن را انجام دهید که تمام بخش های اتاق را به طور کلی پیش ببرید.

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

تمیز کردن پنجره ها

برای تمیز کردن پنجره ها لازم است تا از یک شیشه شوی مخصوص به همراه مایع و یا صابون مخصوص شیشه استفاده کنید. می توانید صابون یا مایع شیشه پاک کن را در صورت لزوم در یک تشت آب حل کنید و محلولی از مایع پاک کننده را درست کنید. در قدم بعدی یا از شیشه شوی های لاستیکی و یا از اسکاج استفاده کنید و تمام سطح پنجره را با کف بشویید. کف را می توانید با پارچه تمیز که رطوبت را به خودش جذب می کند و یا با استفاده از روزنامه به خوبی پاک کنید. برای آن که کف و مایع بر روی شیشه ها باقی نماند می توانید ابتدا با یک دستمال خیس شیشه را تمیز کرده و سپس با روزنامه آن را خشک کنید.

در هنگام انجام این مرحله حتما در نظر داشته باشید که از حرکت های دایره ای شکل استفاده نکنید. این حرکت ها می توانند خط ها و رگه هایی را بر روی شیشه برجا بگذارند. از حرکت های افقی استفاده کرده و از سمت بالا به سمت پایین حرکت کنید. در صورت نیاز به تمیز کردن قاب پنجره ها بهتر است ابتدا از قاب شروع کرده و سپس به سراغ تمیز کردن شیشه ها بروید.

آماده کردن ابزار و تجهیزات

مورد بعدی در خصوص آماده کردن ابزار و تجهیزات است. زمانی که می خواهید جواب این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم را بدهیم، یکی از پاسخ ها این است که بهتر است تمام ابزار و تجهیزاتی که لازم دارید را در دسترس خودتان قرار دهید. این ابزار و تجهیزات می توانند شامل مواد مایع شستشو، دستمال و…باشند. اگر از لباس های کار استفاده کنید، می توانید در جیب های این لباس ها مایع شوینده که در بطری های کوچک ریخته اید را قرار دهید و به این ترتیب کارتان را سریع تر پیش ببرید.

قیمت 42 مدل روسری مجلسی زنانه بسیار شیک و ارزان

پیشگیری بهتر از درمان است!

یکی دیگر از روش هایی که می توانیم برای پاسخ به سوال برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم، پیدا کنیم، مربوط به پیشگیری از بروز برخی از مشکلات پیش از وقوع آن ها است. به طور مثال می توانید برخی از موارد را قبل از اینکه دردسرساز شوند اجرا کنید و جلوی کثیف شدن خانه را بگیرید. شستشوی مداوم سرویس بهداشتی سبب می شود که نیازی به استفاده از جرم گیرهای قوی نباشد و یا استفاده از نایلون در سطل های آشغال باعث می شود تا سلط زباله های قرار گرفته در اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه کثیف نشوند و هربار نیاز به صرف زمان زیادی برای تمیز کردن خانه نداشته باشید.

رعایت اصول گردگیری

مورد بعدی در خصوص رعایت کردن اصول گردگیری است. برای این کار ابتدا نیاز به یک گردگیر مناسب دارید. گردگیرهای پر می توانند گزینه خوبی باشند، زیرا این گردگیرها باعث نمی شوند تا گرد و غبار در هوا پراکنده شود و تمام ذرات خاک را به خودشان جذب می کنند. در صورتی که گردگیر در دسترس شما وجود ندارد، می توانید از دستمالی که کمی نم دار شده است، استفاده نمایید.

تمیز کردن آشپزخانه

بهتر است تمیز کردن آشپزخانه را برای آخرین مرحله بگذارید. زیرا زمانی که پذیرایی و اتاق ها را تمیز می کنید مسلما لباس های کثیف، ظرف های غذا، لیوان های چای و نوشیدنی و… را از این محیط ها جمع خواهید کرد و به داخل آشپزخانه خواهید آورد. به همین دلیل است که ابتدا دیگر بخش ها و سپس آشپزخانه را جمع آوری کنید.

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

تمیز کردن سطوح دیوار آشپزخانه و گاز

یکی از معضلاتی که همواره افراد مختلف با آن درگیر هستند مربوط به حوزه و محدوده آشپزخانه می شود. در آشپزخانه دائما گاز روشن بوده و مواد چربی و روغن های زیادی بر روی سطح گاز و دیوارها می نشینند.  این مواد چربی می توانند به سختی پاک شوند، اما اگر از مواد شوینده مناسب استفاده کنید، دیگر چنین مشکلاتی را نخواهید داشت و به سادگی می توانید روغن های موجود را پاک نمایید. بهتر است این مرحله را پیش از تمیز کردن کف آشپزخانه و یا شستن سینک ظرفشویی انجام دهید.

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

برای پاسخ به این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم، مقاله فوق را آماده کردیم و سعی کردیم نکات مهمی که در این زمینه وجود دارند را به شما گوشزد کنیم. این نکات مهم می توانند در جنبه ها و بخش های مختلف باشند. به طور مثال ترتیب تمیز کردن خانه، نحوه تمیز کردن پنجره ها، نحوه تمیز کردن آشپزخانه و همچنین تجهیزات لازم برای هر بخش شامل این موارد می شوند که کمک بسیار بزرگی به شما در انجام دادن سریعتر کارها می کنند.

تصاویر بیشتر :

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

خرید 39 مدل کارگاه گلدوزی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با  طراحی داخلی خانه مدرن با دیوارهای انعطاف پذیر ، آشنایی با جدیدترین روشهای منحصر بفرد طراحی آشپزخانه مدرن شیک ، آشنایی با مدل های جدید دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بهمراه عکس ، بررسی طراحی داخلی و خارجی خانه/آپارتمان افشاریان ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)