استابلایزر برق چه تفاوتی با یو پی اس دارد؟

استابلایزر برق چه تفاوتی با یو پی اس دارد؟

به نقل از فرصت کیش بسیاری از مردم با مشکل عدم اطلاع از کاربرد دقیق وسایل برق اضطراری اقدام به خرید استابلایزر، یو پی اس، ژنراتور یا دیگر وسایل برقی می کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که قبل از اقدام به خرید، با کاربرد هر یک از این وسایل آشنا شویم و سپس اقدام به خرید وسیله ای چون استابلایزر یا یو پی اس کنیم. پس هدف از این مقاله مقایسه استابلایزر و یو پی اس است.

کنترل نوسانات برق به کمک استابلایزر

استابلایزر برق چه تفاوتی با یو پی اس دارد؟

احتمالا با مطالعه ی عنوان “کنترل نوسانات برق به کمک استابلایزر”، به اهمیت خرید استابلایزر پی برده باشید. مهم ترین وظیفه یک استابلایزر تنظیم نوسانات برق می باشد. علت اصلی خراب شدن دستگاه های برقی در تابستان، قطعی برق نیست بلکه نوسانات برق است.

برای توضیح کامل این موضوع یک وسیله برقی را در نظر بگیرید که دائما با افت و افزایش ولتاژ مواجه می شود. تکلیف دستگاه های حساس که مشخص است و با تعداد دفعات کمی نوسان به طور کلی خراب می شوند. اما حتی اگر یک دستگاه مقاوم را در نظر بگیرید، در منطقه ای که دائما ولتاژ افت، یا افزایش دارد، قطعا دچار مشکل می شود.

استابلایزر و یو پی اس ایرانی و خارجی

استابلایزر برق چه تفاوتی با یو پی اس دارد؟

تا چند سال پیش تمام استابلایزر ها و یو پی اس هایی که در ایران مصرف می شد همگی خارجی و معمولا از برند هایی همچون دلتا بودند. اما در سال های اخیر شرکت های زیادی اقدام به تولید وسایل برق اضطراری همچون یو پی اس و استابلایزر کرده اند.

خرید استابلایزر فرصت کیش و یا یو پی اس های فرصت پاور می تواند با ایجاد هزینه ای کمتر وسیله ای مشابه به برند خارجی را به شما تحویل دهد.

چیزی که واقعیت دارد این است که بسیاری از وسایل برقی تولید داخل همچنان مونتاژ می شوند و تولید آن معنای ساخته شدن از صفر را نمی دهد.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر و ژنراتور

همواره زمانی که صحبت از مشکلات برقی می شود، اسم یو پی اس و استابلایزر به هم گره خورده است. اما تفاوت های یو پی اس و استابلایزر از دید شرکت فرصت کیش بسیار چشم گیر است. یک یو پی اس، منبع تغذیه بدون وقفه ای است که در زمان قطعی برق، به کمک باتریی که در آن قرار دارد از رفتن برق جلوگیری می نماید و به محض قطع شدن جریان برق، یو پی اس اجازه خاموش شدن دستگاه را نمی دهد.

همچنین یو پی اس ها معمولا از چند دقیقه تا چند ساعت امکان استفاده از دستگاه را فراهم می کنند.

حال اینجا، استابلایزر قبل و بعد از اتصال یو پی اس با بررسی در لحظه، نوسانات ولتاژ را کنترل می کند و اجازه ی هیچ گونه نوسانی را نمی دهد.

پس از اینکه استابلایزر ها از نوسان برق جلو گیری کردند، یو پی اس هم از قطعی برق جلو گیری کرد، حال به کمک اتصال ژنراتور یا همان موتور برق، انرژی لازم از طریق مصرف سوخت تامین می شود تا ژنراتور برای چندین ساعت برق را در دسترس کاربر قرار دهد.

آیا می توانم فقط استابلایزر تهیه کنیم یا یو پی اس؟

همان گونه که در قسمت بالا توضیح دادیم، کاربرد این دستگاه ها کاملا متفاوت است و مناسب این است که کاربران از هر سه دستگاه استفاده کنند تا تمام مشکلات برقی آنها حل شود.

اما در بسیاری از موارد فرد با قطع شدن، نوسان و یا تامین مجدد برق مشکلی ندارد و بنا بر نیاز خود می تواند هر یک از قطعات را تهیه نکند.

استابلایزر یا یو پی اس آنلاین

یو پی اس های آنلاین، وظیفه جلوگیری از نوسانات برق را نیز تا حد زیادی پوشش می دهند. یعنی علاوه بر انجام فرآیند تولید برق اضطراری، جریان برق را هم کنترل می کنند. حال برای کاربر این سوال پیش می آید که خب دیگر استابلایزر نخریم. اما باید به شما یک راهنمایی از لحاظ کاربرد و هزینه بکنیم.

استابلایزرها از لحاظ مالی بسیار ارزان تر از یو پی اس های آنلاین هستند. یو پی اس های آنلاین  قوی ترین و مجهز ترین مدل یو پی اس هستند که دارای هزینه بالایی می باشد. پس اگر شما حتما به تولید برق و همینطور کاربرد های سطح بالا همچون کارخانه های صنعتی نیاز دارید، یو پی اس آنلاین فرصت کیش تهیه کنید. در غیر این صورت شما می توانید یک استابلایزر فرصت کیش تهیه کنید و یا حتی می توانید برای تولید برق از یو پی اس های آفلاین که هزینه پایینی دارند، در کنار یک استابلایزر استفاده کنید.

کاربرد های استابلایزر

استابلایزر برق چه تفاوتی با یو پی اس دارد؟

استابلایزر خانگی : اگر شما در منزل خود یخچال، فریزر، سیستم شخصی و وسایلی را دارید که نسبت به قطعی برق حساس هستند توصیه می شود حتما از یک استابلایزر استفاده کنید. اما قبل از خرید استابلایزر خانگی به این نکته دقت کنید که بسیاری از ساختمان ها در هنگام ساخت، بر روی ورودی های بر،ق استابلایزر نصب می کنند.

همچنین یخچال های نسل جدید نیز در داخل خود یک قطعه با کارکرد استابلایزر دارند تا جریان ورودی برق را کنترل نماید.

استابلایزر صنعتی : قطعا در محیط های تولیدی و صنعتی که تعداد زیادی دستگاه برقی وجود دارد، با خرابی هر یک از این دستگاه ها و از کار افتادن خط تولید کارخانه ها، ضرر های جبران ناپذیری هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی به مجموعه خواهد خورد. پس توصیه می شود برای مصارف صنعتی خود نیز از استابلایزر های صنعتی فرصت کیش استفاده کنید.

استابلایزر برای بیمارستان ها : در مراکز درمانی و بیمارستان ها و بخصوص در اتاق عمل، وجود برق ، رکنی اساسی است. برای عدم قطع وسایل برقی اتاق عمل و سایر قسمت های بیمارستانی حضور استابلایزر و یو پی اس یک قانون است.

استابلایزر برای استخراج کننده : دستگاه های استخراج کننده و دستگاه های سرور همواره نیاز دارند تا برق ورودی به آنها شیب مشخصی داشته باشد تا به شکل تمام وقت بتوانند کار کنند و از آسیب به دور باشند.

انواع استابلایزر و یو پی اس

استابلایزر ها در سه مدل رله ای، سروو و استاتیک هستند و یو پی اس ها نیز در سه مدل آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو می باشند.

استابلایزر های سروو دارای یک موتور سروو هستند و این موتور خطای نوسان را دریافت می کند.

استابلایزر‌های استاتیک بسیار حساس هستند و اساس ساخت آن ها میکرو پردازنده ها می باشند،

این نوع استابلایزر در مدل های تک فاز و سه فاز می باشند.

استابلایزر های رله ای هم ارزان ترین نوع استابلایزر هستند اما دقت بسیار بالایی ندارند.

یو پی اس آفلاین نیز محبوب ترین و ارزان ترین نوع یو پی اس است. یو پی اس های لاین اینتر اکتیو در خانواده ی میان رده ی یو پی اس قرار می گیرند و یو پی اس های آنلاین هم قوی ترین و بهترین نوع یو پی اس می باشند.

در پایان امیدواریم توانسته باشیم مقایسه دقیقی بین یو پی اس و استابلایزر کرده باشیم و شما از خواندن این مطلب به نقل از فرصت کیش راضی باشید.

در صورت رضایت و یا انتقاد این موضوع را در قسمت نظرات بیان کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟