چگونه با تغییر کابینت دکوراسیون آشپزخانه را عوض کنیم

  1. مقدمه

در هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه باید کابینت ها را تغییر دهید. چون بخش اصلی دکوراسیون آشپزخانه کابینت است. اما از آنجایی که کابینت هزینه بر می باشد، باید در این باره همه چیز را بدانید. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه ساخت کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چگونه با تغییر کابینت دکوراسیون آشپزخانه را عوض کنیم

  1. توضیحات اولیه درباره کابینت

ابتدا باید با کابینت بیشتر آشنا باشید:

  • ام دی اف: تخته هایی با تراکم متوسط که کلمه ای آشنا در آشپزخانه است.
  • کابینت های پایین: کابینت های پایین روی زمین قرار داشته و طرح اولیه آن را مشخص می کنند.
  • کابینت های دیوار: این کابینت ها روی دیوار قرار گرفته و معمولا تعداد آن از کابینت پایین بیشتر است. طرح آن ها مانند کابینت پایین است.
  • کابینت های چهارچوب دار: کابینت های چهارچوب دار از نوع قدیمی هستند که قسمت های مختلف در چهارچوب جای می گیرند.
  • کابینت بدون چارچوب: کابینت های بدون چهارچوب دارای طبقات داخلی هستند. اگر از رو به رو به این کابینت ها نگاه کنید، هیچ چهارچوبی وجود ندارد.

چگونه با تغییر کابینت دکوراسیون آشپزخانه را عوض کنیم

  1. آشپزخانه 3 در 3

اندازه آشپزخانه ها متفاوت است. به همین دلیل سازندگان، یک آشپزخانه استاندارد را 3 در 3 درنظر می گیرند.

اندازه گیری 3 در 3 آشپزخانه به دو شکل انجام می شود. ابتدا شرکت های تغییر دکوراسیون آشپزخانه می توانند با درنظر گرفتن کابینت ها، تعدادشان، ماشین ظرفشویی، سینک و کف، دکوراسیون آن را مشخص کنند.

اما برخی از شرکت های کابینت سازی پکیج های استاندارد معرفی می کنند. بنابراین باید طرح مشخص را ارائه دهید.

در پایان می توانید آن را بر اساس نیازهای خود تغییر دهید.

  1. گرانقیمت بودن

یخچال، گاز، هود، ماشین ظرفشویی یا سینک می تواند هزینه بالایی را به بار آورد. اما کابینت های آشپزخانه می توانند از این هم پرهزینه تر باشد. باید چکار کنید؟

برای کاهش هزینه ها به جای چوب از ام دی اف استفاده کنید. همچنین خودتان می توانید آن را نصب کنید تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

کابینت های شرکت آیکیا از کابینت های آماده ارزان تر هستند.

همچنین به جای تعویض کل کابینت ها می توانید قسمت هایی از آن را تعویض کنید.

  1. تغییر روکش کابینت

به جای تعویض کابینت ها می توانید روکش و درب آن ها را عوض کنید. با وجود تنوع روکش ها و تکنیک های نصب، کابینت های قدیمی تان مثل روز اول به نظر می رسند. همچنین این کار از به هدر رفتن مواد اولیه پیشگیری می کند و به نفع محیط زیست است.

  1. کابینت های آماده

کابینت های آماده نوعی محصول آیکیا هستند که به صورت آماده به خانه آورده شده و شما می توانید با دستورالعمل مخصوص آن و چند ابزار آن ها را به هم وصل کنید و نحوه چیدمان آن را نیز خودتان مشخص کنید. در نصب آن به نجاری هم نیاز نیست.

چگونه با تغییر کابینت دکوراسیون آشپزخانه را عوض کنیم

مزایا و معایب استفاده از کابینت آماده

کابینت های آماده از کابینت های سفارشی و طراحی شده ارزان تر هستند. بسیاری از این شرکت ها هزینه تحویل دریافت نکرده و حتی برخی هزینه مالیات را نیز کم می کنند.

کابینت های آماده پیش فرض

اگر خودتان نمی خواهید پیش از تغییر دکوراسیون چیدمان کابینت ها را مشخص کنید، می توانید کابینت های آماده پیش فرض را انتخاب نمایید. همانطور که از نام این کابینت ها پیداست، این کابینت ها آماده بوده و چیدمان مخصوص دارند، در نتیجه به همان صورت در آشپزخانه قرار می گیرند. بنابراین تفاوت میان کابینت آماده پیشفرض و غیر پیش فرض کمرنگ تر شده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟