ترفند های دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد

چکیده :

آمادگی برای جدیدترین و ارزشمندترین مهمان خانه از ماه ها قبل آغاز می شود . اتاقی که جدیدترین عضو خانه در آن می آید به بهترین شکل برای او و مادرش تزئین شده است تا بتوانند زندگی راحتی داشته باشند . اگر اتاق کودکتان کوچک است ، کار شما کمی سخت تر است. در معماری های امروزی متأسفانه اتاق های نوزاد در متر مربع کوچک ساخته می شوند .

اما در این مقاله ما ترفندهای دکوراسیون اتاق کوچک کودک را با شما به اشتراگ می گذاریم .

رعایت چند نکته طلایی در دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد شما ، می تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کمک شایانی کند . والدین عزیز ، بر نحوه چگونگی قرار دادن همه چیز در اتاق کودک کوچک خود استرس نداشته باشید. این نکات را رعایت کنید تا بتوانید با حفظ توازن در اتاق کودک ، فضا را به حداکثر برسانید.

ترفند های دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد

چگونه اتاق کوچک کودک خود را دکور کنیم؟

از روشنایی گرفته تا سرویس خواب نوزاد مورد استفاده و کفپوش اتاق نوزاد ، باید به کودک آرامش و راحتی دهد . این امر برای رشد سالم و شاد کودک کاملا ضروری است .

دکوراسیون اتاق کودک یکی از سخت ترین دکوراسیون ها برای مادران است . اگر اتاق کودک شما کوچک باشد دکوراسیون آن حتی دشوارتر نیز می شود .

برای دکوراسیون اتاق کوچک کودک ، ابتدا باید در مورد سرویس خواب نوزاد شیک و کاربردی تحقیق کنید  . اگر ترجیح می دهید سرویس خواب نوزادی جمع آوری شده در یک تکه سرویس خواب که کودک در ماه های اول زندگی خود استفاده می کند ، کار شما را بسیار آسان کند. انتخاب مدل های گهواره نوزاد که می تواند برای کودک شما تکان داده شود ، بالا و پایین بیاید و در 5-6 سالگی به تخت تبدیل شود ، راحتی را برای شما و نوزاد شما فراهم می کند.

ترفند های دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد

بر روی یک سبک یا موضوع تصمیم بگیرید

اگر در انتخاب رنگ مشکل دارید ، به جای آن سبک یا تم را انتخاب کنید ، سبک های چیدمان اغلب با پالت های مرتبط همراه هستند.

یک تم همچنین می تواند روی رنگ خاصی تمرکز کند. به سختی می توان یک موضوع دزدان دریایی بدون آبی الهام گرفته از اقیانوس را در نظر گرفت و چه فضایی می تواند برای یک کودک بالرین بدون لمس صورتی ، مناسب تلقی شود؟ موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، و اجازه دهید تخیل شما راهنمای شما باشد !

ترفند های دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد

انتخاب رنگ سرویس خواب نوزاد

نباید برای سرویس خواب اتاق کوچک کودک خود از رنگ های تیره استفاده کنید. مبلمان و محصولات نساجی با رنگ بسیار روشن نیز ممکن است به دلیل روشنایی زیاد ، چشم نوزاد شما را تحریک کنند . به همین دلیل ، شما باید مبلمان ، اسباب بازی و مواد نساجی را در رنگ های پاستلی انتخاب کنید .

به نقطه کانونی خود نگاه کنید

انتخاب نقطه کانونی اغلب یک گام کلیدی در دکوراسیون اتاق کودک است و همچنین می تواند در تعیین رنگ بندی شما نیز کمک کننده باشد . آیا تختخوابی با رنگ روشن دارید که می خواهید برجسته باشد ؟

استفاده از رنگ های روشن تر برای ایجاد کنتراست می تواند این امر را محقق سازد . آیا یک اثر هنری دارید که حتما باید در فضای اتاق آویزان کنید ؟  برای ایجاد یک طرح رنگی منسجم ، به رنگ های موجود در آن نگاه کنید .

سقف را هم رنگ کنید

این ایده را فراموش کنید که سقف ها همیشه باید سفید باشند. مهم نیست چه پالت رنگی را انتخاب می کنید ، سقف را به همان رنگ دیوارها رنگ کنید . یا برای تقویت پالت تک رنگ ، از رنگی استفاده کنید که یک یا دو درجه روشن تر است . این یکی از ترفندهای طراحی داخی است تا فضایی کوچک را بزرگتر از آنچه که واقعا است ، نشان دهید .

تعادل را به درستی انجام دهید

برای ایجاد یک طرح رنگی متعادل ، انتخاب خود را به یک زمینه اصلی و فقط یک یا دو رنگ برجسته محدود کنید. اطمینان حاصل کنید که هر سایه را چندین بار در سراسر فضا قرار دهید و حداقل سه بار در هر رنگ استفاده کنید .

ترفند های دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد

نورپردازی را دست کم نگیرید

نورپردازی نباید زیاد باشد ، اما نباید به صورت محدود نیز انجام شود . نور ناکافی باعث می شود اتاق تاریک به نظر برسد و کودک و مادر را اذیت کند . به همین دلیل است که شما باید یک نور متوسط ​​را انتخاب کنید .

اتاق کوچک کودک خیلی زود گرم می شود . بنابراین ، گرمایش باید به خوبی تنظیم شود . از آنجا که همانطور که سرمای بسیار زیاد باعث بیماری نوزاد می شود ، گرمای زیاد نیز باعث بیماری نوزاد می شود .این امر منجر به از دست دادن انرژی مادر و نوزاد می شود .  دمای اتاق کوچک کودک باید بین 22-24 درجه باشد. شما باید یک دماسنج مطلق در اتاق کودک تهیه کنید تا بتوانید به راحتی آن را تنظیم کنید .

اگر اتاق کودک باریک و دراز باشد ، باید آن را به شکل اِل دکوراسیون کنید . اگر اتاق کودک مربع دارید ، باید وسایل را در گوشه ها قرار دهید. در هر صورت ، باید فضای کافی را برای نوزاد در وسط اتاق ایجاد کنید .

حذف کردن اقلام اضافی

شما باید اقلام اضافی را از اتاق خارج کنید. شما می توانید با استفاده از یک کمد در نقطه کور اتاق خواب نوزادتان، وسایل اضافی را از اتاق حذف کنید .

نورپردازی می تواند عامل مهمی در دکوراسیون ما باشد ، اگرچه ما اغلب تأثیر آن را بر رنگ ها دست کم می گیریم ؛ این که آیا دسترسی زیادی به نور طبیعی دارید یا با لامپ های فلورسنت فضا را روشن می کنید ؟ بهتر است آزمایش کنید که رنگ های شما هنگام تابش نور چگونه به نظر می رسند ؟

رنگ هایی که ممکن است در یک لحظه جسورانه به نظر  برسند ممکن است در معرض نور آفتاب قرار گیرند و برخی رنگها وقتی در اتاقی با پنجره های کمی قرار می گیرند ، کمی متفاوت به نظر برسند .

اتاق کودک خود را بیش از حد گرم نکنید

کفپوش هایی که در طول دکوراسیون اتاق کوچک نوزاد استفاده می کنید ، قطعاَ باید از رنگ های روشن تشکیل شده باشند . همچنین باید از محصولات با رنگ های طبیعی ساخته شده باشند .

محصولات ضد باکتریایی که لکه را روی زمین نمی گذارند برای سلامت نوزاد که در تماس مداوم با زمین است بسیار مهم هستند. به همین دلیل ، شما باید بزرگترین سرمایه گذاری را روی کفپوش و محصولات نساجی در اتاق کودک انجام دهید . همچنین باید  مطمئن شوید که این محصولات از مواد با کیفیت ساخته شده اند و از محصولات سالم و عاری از مواد شیمیایی تولید شده باشند .

شما می توانید با ایجاد قفسه های تزئینی و کشو برای قرار دادن اسباب بازی روی دیوارها در دکوراسیون کوچک کودک ، اتاق را بزرگ کنید. با این حال ، اقدامات احتیاطی لازم را فراموش نکنید تا این قفسه ها و کشوهای تزئینی به کودک شما آسیبی نرساند. می توانید آن را روی زمین ثابت کنید تا وقتی کودک شما آن را می کشد قفسه حرکت نکند .

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟