تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

در هر خانه اتاق خواب قطعا یکی از تاثیرگذار ترین بخش‌ها بر روی خواب مناسب و آرامش افراد در طول شبانه روز است.

در ایجاد این آرامش عوامل مختلفی دخیل است که یکی از مهم ترین‌های آن، نورپردازی با استفاده از متودها و محصولات استاندارد است.

از آن جایی که امروزه انواع مختلفی از محصولات روشنایی وجود دارد که می‌توان در نورپردازی اتاق خواب از آن‌ها استفاده کرد، ما در این متن قصد داریم روش استاندارد و معیارهای کلی برای نورپردازی مناسب یک اتاق خواب را ارائه کنیم و در ادامه محصولی تاثیر گذار در نورپردازی اتاق خواب به نام مهتابی دیواری را معرفی کنیم و همچنین نقش و تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب را به چالش بکشیم.

با ما همراه باشید!

استانداردهای نورپردازی اتاق خواب

در این بخش از متن استانداردهای اصلی در نورپردازی اتاق خواب را تحلیل می‌کنیم.

تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

شار نوری کافی و به اندازه در نورپردازی اتاق خواب :

اولین و مهم ترین اصل در نورپردازی اتاق خواب داشتن نور به مقدار کافی است، مقدار کافی به این منظور که نه بیشتر از حد مورد نیاز باشد و نه کمتر، برای محاسبه مقدار نور مورد نیاز برای نورپردازی اتاق خواب به صورت استاندارد می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی مقدار شار نوری مورد نیاز خود را محاسبه کنید و با تقسیم آن بر روی چند چشمه نوری، نور پردازی زیبا و کاملی داشته باشید.

عدم ایجاد خیرگی چشم در نورپردازی اتاق خواب:

در نورپردازی اتاق خواب این نکته بسیار مهم است که نور خارج شده از چشمه‌های نوری به طورمستقیم و با شدت بسیار بالا به چشم انسان نتابند که در بینایی اختلال ایجاد کنند.

به طور کلی در نورپردازی اتاق خواب بهتر است که نور به صورت غیر مستقیم به محیط تابیده شود که محیط در حالت آرامش بخش‌تری قرار بگیرد.

تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

استفاده از چراغ استاندارد در نورپردازی اتاق خواب:

در اتاق خواب بخشی از وظیفه نورپردازی مثل تنظیم درست زاویه تابش و اندازه گیری مقدار شار نوری لازمه، بر عهده افرادی است که نورپردازی اتاق خواب را بر عهده دارند، اما نیاز است که خود چراغ نیز از استاندارد‌های کافی برخوردار باشد.

برخی از این استاندارد‌ها به شرح زیر هستند:

مصرف انرژی مناسب:

امروزه با تحلیل رفتن منابع طبیعی این قضیه می‌بایست در نورپردازی هر مکانی مورد توجه قرار بگیرد که چراغ از مصرف انرژی بالایی بهره نبرد. در این خصوص بهترین گزینه انتخاب محصولات ال ای دی است که در ازای مصرف انرژی اندک شار نوری بسیار بیشتری به نسبت محصولات پر مصرف و فلورسنت ایجاد می‌کند.

CRI مناسب:

شاخص تفکیک رنگ یا CRI مقداری بین 0 تا 100 که نشان می‌دهد این نر تابیده شده از چشمه نوری تا چه میزان اشیائی که در گستره روشنایی‌اش قرار دارند را به رنگ واقعیشان نشان می‌دهد.

این مورد می‌تواند به زیبایی چندین برابری محیط در صورت قرار داشتن بر روی مقدار 70 یا بالاتر بیافزاید.

به عنوان مثال محصول مهتابی دیواری آریاترانور که یکی از محصولات پر کاربرد در نورپردازی اتاق خواب به شمار می‌رود CRI بیش از 70 دارد و از بهینه ترین محصولات برای نورپردازی اتاق خواب به شمار می‌رود، به خصوص اگر کانسپت معماری و دیزاین اتاق از نوع مینیمال و مدرن باشد.

تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

THD مناسب:

امواج نوری در حالت آرمانی یا بهترین حالت خود دارای شکل سینوسی هستند، اما در واقیت امواج دارای نوساناتی هستند که سبب می‌شود مقداری تفاوت با حالت سینوسی موج داشته باشند. THD یا همان اعوجاج پارامتری است که به صورت درصدی بیان می‌شود و مقدار شباهت موج نور، به موج سینوسی را مشخص می‌کند.

هرچه درصد اعوجاج یک موج نور بیشتر به صفر میل کند و به عبارتی کمتر باشد، آن چشممه نور از کیفیت نور بالاتری بهرمند است.

در مهتابی دیواری مقدار این پارامتر، کمتر از 15 است که یکی از بهترین حالات نور را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

پرتو سلامت:

در سایر چشمه‌های نوری بخصوص در محصولات فلورسنتی مقدار قابل توجهی از پرتوهای فروسرخ و فرابنفش در تابش چراغ وجود دارد که این مسئله در طولانی مدت سبب ایجاد آسیب‌های مختلفی از جمله آسیب‌های پوستی، سرطان و غیره می‌شود.

این مورد به خصوص در بخشی مثل اتاق خواب که فضایی بسته و کوچک است باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و توجه کامل داشت که مقدار این پرتوهای آسیب زا تا حد امکان در پرتوهای نور استفاده شده در نورپردازی اتاق خواب وجود نداشته باشد.

کاربرد مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

حال که با استانداردهای پر اهمیت در نورپردازی اتاق خواب آشنا شدید، به بررسی کاربرد مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب می‌پردازیم.

همانطور که پیش تر هم اشاره شد مهتابی دیواری به خصوص در اتاق خواب‌هایی که دارای معماری و دیزاین و مبلمان مدرن و مینیمال هستند بسیار کاربردی و پر طرفدار است.

همانطور که از نام این محصول پیداشت قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و از این روی با توجه به شکل ظاهری آن، می‌توان به عنوان چشمه نور خطی از مهتابی دیواری استفاده کرد.

مهتابی دیواری به خودی خود دارای انواع مختلفی است که شامل مهتابی دیواری فلورسنتی و مهتابی دیواری ال ای دی می‌شود که در ادامه این متن نکات متمایز کننده مهتابی‌ دیواری تولید شده با استفاده از تکنولوژی اس ام دی را نیز بررسی می‌کنیم.

یکی از کاربرد‌های اصلی مهتابی دیواری در اتاق خواب،‌ به کار گیری آن در لایه نورپردازی عمومی اتاق خواب است. زیرا که این محصول دارای پرتو‌هایی سالم، کم نوسان، یک نواخت و استاندارد است و می‌تواند بیس مناسبی برای اجرای بخش‌های تزئینی نورپردازی اتاق خواب باشد.

تاثیرات مثبت استفاده از مهتابی دیواری ال ای دی اس ام دی

امروزه به روز ترین تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات ال ای دی، استفاده از فناوری SMD در ساختار برد الکترونیکی آن‌هاست.

از نکات مثبت مهتابی دیواری و به طور کلی محصولات ال ای دی که با استفاده از این تکنولوژی به تولید می‌رسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خطای صفر درصدی در مهتابی دیواری SMD

در مهتابی‌هایی که با تکنولوژی اس ام دی به تولید می‌رسند، خطای انسانی به صفر رسیده است!

از آن جایی که برد الکترونیکی محصولات SMD تماما توسط ماشین تولید شده و انسان دخالتی در آن ندارد، خطای انسانی نیز به صفر رسیده و عمر مفید آن چندین برابر می‌شود.

تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

گستره پخش نور پیشتر مهتابی دیواری SMD

در این نوع مهتابی دیوار چون چیپست‌ها و دیود‌های نور گسیل با فاصله از هم نصب شده‌اند، هر کدام گستره بیشتری از نور را از خود ساطع کرده و در نهایت خروجی نور محصول محیط بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گرمای کمتر در مهتابی دیواری LED SMD

مجدد به سبب فاصله بیشتر در بین چیپست‌های ال ای دی و به طور کلی جنس و نحوه قرار گیری آن‌ها، گرمای تولید شده و به نوعی اتلاف انرژی در مهتابی دیوار SMD کمتر از سایر انواع آن است.

آریا ترانور تولید کننده برتر مهتابی دیواری استاندارد

حال که دانستیم یک مهتابی دیواری استاندارد چه مزایای چشم‌گیر و کاربرد فراوانی دارد، می‌توانیم آریاترانور را به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان محصولات ال ای دی از جمله مهتابی دیواری نام ببریم.

محصولات تولید شده در این کارخانه دارای تمامی استانداردهای ذکر شده در طول متن می‌باشد و همچنین با توجه به اعتمادی که به سلامت محصول خود دارند، محصولات ال ای دی آریاترانور همگی دارای بیش‌ از 24 ماه گارانتی هستند.

تاثیر استفاده از مهتابی دیواری در نورپردازی اتاق خواب

آریاترانور به‌روزترین تولید کننده محصولات روشنایی ال ای دی

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟