بهترین نکات خرید کابینت 

بسیاری از قسمت‌های آشپزخانه مانند دیوارها، وسایل و غیره مورد توجه دیزاینر‌ها قرار می‌گیرند. کابینت‌ها نیز از جمله مواردی هستند که می‌توانند به راحتی به آشپزخانه رنگ تازه‌ای ببخشند. در این مقاله با ترند‌های مربوط به کابینت آشنا می‌شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه ساخت کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بهترین نکات خرید کابینت 

چوب:

سابق بر این استفاده از چوب در کابینت‌ها، امری دمده و قدیمی محسوب می‌شد اما جالب است بدانید که استفاده ار چوب در کابینت‌ها دوباره مرسوم شده است. استفاده از انواع چوب با بافت‌های مختلف، در صمیمی نشان دادن فضا، بسیار موثر است. شما می‌توانید انواع مختلفی را با توجه به مدل درب کابینت و پرداخت نهایی آن، انتخاب کنید. می‌توانید از مدل‌های قدیمی و یا جدیدتر با توجه به سلیقه‌ی خود استفاده کنید.

طبقه بندی:

کابینت‌های بدون در، می‌توانند ظاهری متفاوت به آشپزخانه‌ی شما ببخشند. در اینجا حتی نیاز به خرید طبقه بندی‌های جدید نیست و شما به راحتی می‌توانید با جدا کردن درب کابینت، آن را تبدیل به این نوع از طبقه بندی‌ها بکنید. در غیر این صورت می‌توانید با اضافه کردن طبقه بندی و نصب آن‌ها به دیوار، از آن‌ها استفاده کنید و انواع ظرف و گلدان گل را بر روی طبقات قرار دهید.

کابینت با در شیشه‌ای:

این نوع از کابینت‌ها باعث ایجاد تنوع می‌شوند و آشپزخانه را از یکنواختی در می‌‌آورند. می‌توانید ظرف‌های تزیینی را در معرض نمایش قرار دهید.

کابینت‌های آبی رنگ:

آبی یکی از رنگ‌های پرطرفدار است و از این رنگ، در ساختار کابینت‌ها نیز استفاده می‌شود. طیف‌های مختلفی از این رنگ، بسیار مورد استقبال است.

ابزارآلات دیگر:

شما می‌توانید با تعویض دستگیره‌های کابینت، ظاهر جدیدی در آن ایجاد کنید. مثلا کابینت‌های بنفش رنگ با دستگیره‌های طلایی می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. این دستگیره‌های آنتیک را می‌توانید در مغازه‌های عتیقه فروشی پیدا کنید.

کابینت‌های سرتاسری:

استفاده از این نوع کابینت، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. بسیاری این نوع از کابینت را با نوع شیشه‌ایو یا بدون در، ترکیب می‌کنند تا ظاهری جذاب‌تر به آن ببخشند. در طبقات این نوع از کابینت‌ها انواع و اقسام وسایل جای می‌گیرد.

کابینت‌های دو رنگ:

برای کابینت‌های بالایی و پایینی، دو رنگ متفاوت را در نظر بگیرید. این عدم تطابق رنگ، باعث می‌شود که محیط، دلپذیرتر به نظر برسد. مثلا می‌توانید رنگ کابینت‌های پایینی را با کاشی‌ها ست کنید.

کابینت‌های خاکستری:

خاکستری کماکان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دیوارها و کابینت‌ها است. برای اینکه به بهترین ترکیب رنگ دست یابید، بهتر است به نورگیر بودن و سایر رنگ‌های موجود در آشپزخانه توجه کنید.

بهترین نکات خرید کابینت 

طبقه بندی‌های محدود:

اگر فضای شما کم است، می‌توانید از تعداد کمتری از طبقه بندی استفاده کنید. در این طبقه بندی‌ها فقط ظروفی که تمایل به نشان دادن آن‌ها را دارید، قرار دهید و بر روی طبقه بندی نزدیک به گاز، ادویه‌ها را بگذارید. با نبود کابینت‌های بزرگ، فضا بسیار دلباز تر به نظر می‌آید. این نوع از طبقه بندی‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

جزییات سنتی:

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف، به کابینت‌های خود ظاهری قدیمی و وینتج ببخشید.

روشن و ساده:

کابینت‌های سفید در انواع آشپزخانه استفاده می‌شوند و بسیار محبوب و کاربردی هستند. این رنگ سفید باعث می‌شود که آشپزخانه روشن‌تر و دلباز تر به نظر برسد.

فضاهای کاربردی:

بسیاری از کابینت‌ها، دارای فضاهای کاربردی هستند. این فضاها می‌توانند بسیار دلباز باشند و وسایل گوناگونی را مانند سینی بتوان در‌ آن‌ها، جا داد.

وسایل آشپزخانه‌ی توکار:

استفاده از اینگونه وسایل، باعث مرتب به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود. به عنوان مثال استفاده از یخچال‌های توکار، ظاهری متفاوت به آشپزخانه می‌بخشد. استفاده از درب‌های همرنگ با سایر کابینت‌ها، در این ترند، بسیار مورد توجه است.

استفاده از طبقه‌های مکعبی شکل:

در این طبقات می‌توان کتاب‌های آشپزی، وسایل موردعلاقه و جاادویه‌ای‌ها را قرار داد. برای رنگ آمیزی، می‌توانید از رنگ‌های هماهنگ با سایر کابینت‌ها و یا رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

استفاده همزمان از متریال‌های مختلف:

شما می‌توانید از متریال‌های گوناگون با رنگ‌های مختلف در کابینت‌ها استفاده کنید. مثلا استفاده از رنگ آبی و چوب می‌تواند ظاهری زیبا به آشپزخانه‌ی شما ببخشد.

جزیره با رنگ متفاوت:

می‌توان از جزیره‌ای با رنگ متفاوت با سایر کابینت‌ها در آشپزخانه استفاده کرد. این کار ظاهر محیط را از یکنواختی خارج می‌کند. مثلا در آشپزخانه‌ای با کابینت‌های مشکی، می‌توان از جزیره‌ای به رنگ سفید استفاده کرد. این کار فضا را گرم‌تر نشان می‌دهد.

کشوهای کاربردی:

امروزه در کابینت‌ها و کشوها، فضاهایی تعبیه شده تا وسایل را بتوان مرتب‌تر در آن‌ها قرار داد. مثلا دسته‌هایی برای آویزان کردن کیسه‌ها. درون کشوها نیز قسمت‌بندی شده تا ظروف مرتب‌تر در آن‌ها قرار بگیرند و از فضا نیز به صورت مفید استفاده شود.

بهترین نکات خرید کابینت 

استفاده از کابینت‌ها به صورت ترکیبی:

استفاده از انواع مختلف کابینت، باعث دلباز به نظر رسیدن فضا می‌شود. در یک فضا می‌توان از کابینت‌های طبقه‌ای و سایر مدل‌ها به صورت ترکیبی استفاده کرد.

استفاده از اثاثیه‌ی منزل در آشپزخانه:

این ترند که به نظر می‌آید از مدل‌های اروپایی الگو گرفته است، در برخی از آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. بوفه و جعبه نگهداری از ظروف چینی، جای کابینت را در این گونه از آشپزخانه‌ها گرفته‌اند.

استفاده از رنگ و کاغذدیواری در طبقه بندی‌ها:

در دیوار پشت طبقه بندی‌ها، می‌توان از رنگ‌ها و کاغذدیواری‌های متفاوت استفاده کرد. این رنگ‌بندی سلیقه‌ای است و به آشپزخانه ظاهری جذاب می‌بخشد.

توجه به جزئیات دیگر:

امروزه کابینت‌ها صرفا جعبه‌هایی برای نگهداری وسایل و ظروف نیستند و جنبه‌ی زیبایی ظاهری آن‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. کنده کاری، قوس‌های موجود بر روی در و برآمدگی و فرورفتگی‌های موجود بر زیر کانتر، باعث می‌شوند که کابینت‌ها زیباتر و شیک‌تر به نظر بیایند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟