بهترین سنگ برای نمای ساختمان

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

سنگ ازجمله مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. به علت کیفیت، مقاومت بالا و تنوع در ارائه محصولات، تقاضا برای خرید و استفاده از آن در قسمت‌های مختلف ساختمان زیاد است. برای کسب اطلاع از اینکه بهترین سنگ برای نمای ساختمان کدام است، ابتدا باید سنگ‌های مورداستفاده برای نمای ساختمان را بشناسیم. خصوصیات و ویژگی‌های هریک را بشناسیم. در ادامه به برخی نکات برای انتخاب بهترین سنگ نما می‌پردازیم.

مشخصات سنگ برای نمای ساختمان
مهم‌ترین مشخصات سنگ برای نمای ساختمان، موارد زیر هستند:

  •  سنگ نما باید عاری از هرگونه ترک و پوسیدگی باشد. تنها با ضربه آرام با شیء فلزی به سنگ می‌توان از اینکه دارای ترک است یا خیر، اطمینان حاصل کرد. اگر صدای سنگ مانند ظروف چینی باشد بدون ترک و شکستگی است و کیفیت خوبی دارد.
  • قطر مناسب برای اسکوپ کردن را داشته باشد.
  •  سنگ باید دارای استحکام بوده و مطابق با شرایط جوی منطقه باشد. منظور از استحکام، دوام آن در مقابل شرایط فیزیکی و شیمیایی است. از عوامل موثر در دوام سنگ می‌توان نوع بافت، ساختار تشکیل‌دهنده و ترکیبات آن نام برد. بهترین سنگ برای نمای ساختمان دارای کانی‌های مقاوم و بافت‌های غیر متخلخل است.
  • انتخاب سنگ نما باید مطابق با نمای انتخابی طراح ساختمان باشد. در طراحی قسمت خارجی ساختمان از دو نمای رومی و کلاسیک استفاده می‌شود که هرکدام طیف رنگی خاص خود را دارد. سنگ‌ها طبق ترکیبات تشکیل‌دهنده آن‌ها، رنگ‌های متنوعی دارند که موجب تفاوت میان آن‌ها شده است.
  • صیقل خوردن و برش آن‌ها راحت باشد.
  • سنگ نما در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد. سنگ مناسب در مقابل شرایط جوی، دچار فرسودگی و تغییر رنگ نمی‌شود.

 

کاربرد سنگ برای نمای ساختمان

  • استفاده از سنگ برای نما، ظاهری زیبا به بنا می‌بخشد.
  • سنگ نما مانع نفوذ آب و آلودگی به داخل ساختمان می‌شود.
  • سنگ نما از ساختمان در مقابل باران‌های اسیدی محافظت می‌کند.
  • استفاده از سنگ در نما باعث افزایش قیمت ساختمان می‌شود.

 

قیمت سنگ برای نمای ساختمان

  • در تعیین قیمت سنگ نما عوامل مختلفی تأثیر دارد که می‌توان به برخی از آن‌ها اشاره کرد:
  • نوع سنگ نما: سنگ‌های باکیفیت بالا، قیمت بالاتری دارند.
  • ابعاد سنگ: سنگ‌های نما اغلب در ابعاد 40 طولی هستند. هرچه سنگ بلندتر باشد گران‌تر است، زیرا موجب یکپارچگی نما می‌شود.همچنین سنگ‌های عرض 30 نسبت به عرض 40 از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.
  • رنگ سنگ نما: هرچه سنگ نما روشن‌تر باشد قیمت بالاتری دارد.
  • نوع فرآوری و برش سنگ نما: هرچه فرآوری سنگ نما با مواد بهتری انجام شود، باعث کیفیت بالاتر ساب و براقیت سنگ شده و سنگ دارای کیفیت و زیبایی بیشتری خواهد بود.

 

سنگ تراورتن نما

بهترین انتخاب برای نمای خارجی ساختمان، سنگ تراورتن است. تراورتن در نماهای رومی استفاده می‌شود. قیمت سنگ‌های تراورتن شکلاتی و کرم نسبت به سنگ‌های سفید مناسب‌تر بوده و هم‌چنین به دلیل سبک بودن و وجود خلل و فرج در پشت آن، به‌خوبی با ملات ترکیب‌شده و به دیواره خارجی ساختمان می‌چسبد.سنگ‌های تراورتن دارای رنگ‌های مختلفی شبیه سنگ تراورتن سیلور , کرم , سفید و .. بوده که می‌توانید در نمای ساختمان به صورت جدا یا ترکیبی استفاده نمایید.از جمله سنگ‌های سیلور که دارای ظاهر بسیار زیبا بوده و معمولا در کنار سنگ‌های سفید و کرم مورد استفاده قرار میگیرد سنگ تراورتن سیلور تکاب می‌باشد که در کنار سنگ‌های دیگر شبیه دره بخاری , عباس آباد , سنگ تراورتن لوشان و … می‌توانید استفاده نمایید.در زیر عکس سنگ تراورتن سیلور تکاب برای شما عزیزان قرار داده شده است.

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

سنگ مرمر نما

سنگ مرمر به دلیل زیبایی و خاص بودنش، نمایی چشمگیر به ساختمان می‌بخشد. این سنگ در برابر شرایط جوی مقاوم است. سنگ مرمر ازجمله سنگ‌های گران‌قیمت است. به همین دلیل از آن در نمای ساختمان، کمتر استفاده می‌شود؛ اما اگر توان مالی پرداخت هزینه آن را دارید بهترین سنگ برای نمای ساختمان، مرمر است. برای همین است که بیشتر در نماکاری ساختمان‌های لوکس و لاکچری از سنگ مرمر استفاده می‌شود.

 

سنگ نمای مرمریت

سنگ مرمریت نسبت به تراورتن سنگین‌تر و دارای منافذ کمتری است. بیشتر سنگ‌های مرمریت مقاومت کمی در برابر سرما و یخبندان و عوامل طبیعی دارند که توصیه می‌شود از این سنگ در بخش‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

سنگ ترامیت نما

سنگ ترامیت و لایم استون معمولا دارای تم رنگی سفید و قیمت مناسب می‌باشند.این سنگ‌های به دلیل دارای بودن آهک زیادتر نسبت به سنگ‌های تراورتن دارای جذب آب زیادی بوده و مقاومت کمتری نسبت به دیگر سنگ‌های ساختمانی دارند.یکی از سنگ‌های ترامیت که دارای تم رنگی سفید و کرم میباشد سنگ ترامیت بوکان هست که به علت جذب آب زیاد مقاومت کمی در برابر شرایط آب و هوایی داشته و بهتر است در مکان‌های داخلی ساختمان استفاده شود و یا در صورتی که میخواهید در نمای بیرونی ساختمان از این سنگ استفاده کنید بهتر است در مکان هایی که رطوبت کمی دارند مورد استفاده قرار گیرد و سطح سنگ نانو شود که جذب آب آن کم شود و مقاومت سنگ بالا رود.سنگ‌های ترامیت به دلیل سفید بودن و قیمت مناسب , جز سنگ‌های نسبتا پر فروش بازار هستند که در استفاده از آنها باید دقت کافی را داشته باشید

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

 

خرید سنگ برای نمای ساختمان

حال اگر تصمیم خود را مبنی بر استفاده از سنگ برای نما گرفته‌اید مطابق با بودجه و شرایط آب‌وهوایی منطقه خود خرید کنید. می‌توانید به صورت حضوری به سنگ فروشی‌ها و سنگبری‌های واقع در اصفهان شبیه شهرک صنعتی سنگ رضوانشهر مراجعه کنید یا با مشاهده انواع سنگ و قیمت‌های آن‌ها دریک فروشگاه معتبر آنلاین سنگ فروشی، به صورت غیرحضوری اقدام به خریدی مطمئن کنید.جهت خرید سنگ می‌توانید با مراجعه به وب سایت سنگ فروش دات کام نسبت به خرید سنگ خود اقدام نمایید.

 

سخن پایانی
اگر قصد خرید بهترین سنگ نما برای ساختمان خود را دارید، اطلاعات خود را افزایش دهید و تنها به پیشنهادات دیگران بسنده نکنید. انتخاب سنگ نما، یک کار حساس و ظریف بوده و نیازمند صرف زمان کافی است. یک انتخاب درست می‌تواند زیبایی و چشم‌نوازی ساختمان شما را دوچندان کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟