بهترین روش برای انتخاب پارکت لمینت

انتخاب پارکت لمینت

پارکت لمینت ها از کفپوش های بسیار رایجی هستند که این روزها نمونه های آن را در فضاهای مختلف به وفور می بینیم. این کفپوش های محبوب و کاربردی از تنوع رنگی و طرحی بالایی برخوردار هستند و شاید یکی از دلایل محبوبیت آنها نیز همین باشد. اما انتخاب از میان طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها برای بسیاری از خریداران می تواند دشوار باشد. این موضوع می تواند حتی عده ای را از خرید این کفپوش زیبا منصرف کند. اما بهترین راهکار برای انتخاب رنگ پارکت لمینت چیست؟ و چطور می توان این کار را به شکلی اصولی انجام داد؟

بهترین روش برای انتخاب پارکت لمینت

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت که اغلب به اشتباه به آن لمینت نیز گفته می شود از کلمه انگلیسی Lamination گرفته شده که به معنای ماده ای ایست که با اتصال لایه های مختلف به یکدیگر ساخته می شود. این عنصر کاربردی در دکوراسیون داخلی نیز درست همان ویژگی های واژه ای را دارد که همنام آن است. دارا بودن ساختار لایه ای منجر به افزایش دوام و پایداری کفپوش در شرایط سخت محیطی می شود که کاربردهای این محصول را گسترده تر می سازد.

انتخاب پارکت لمینت

ساختمان های مختلف ویژگی ها و شرایط معماری منحصر به فردی دارند و به همین دلیل شاید یک رنگ پارکت لمینت برای همه منازل مناسب نباشد. درواقع میزان نور، ابعاد فضا و به طور کلی شرایط دکوراسیون یک فضا بشدت می تواند بر انتخاب کفپوش آن مؤثر باشد. شاید بتوان انتخاب رنگ پارکت لمینت را مهم ترین مراحل انتخاب پارکت لمینت دانست که در ادامه راهنمای خرید پارکت لمینت بیشتر به آن می پردازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

بهترین روش برای انتخاب پارکت لمینت

انتخاب رنگ پارکت لمینت

در  تولید پارکت لمینت از روکش های کاغذی پرینت شده ای استفاده می شود که درست بر روی لایه مرکزی پرس می شوند. طرح و رنگ پارکت لمینت کاملاً وابسته به این لایه ست و از آنجائیکه این لایه پرینت شده است محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت انواع پارکت کرمی ، پارکت گردویی ، پارکت دیواری سفید، پارکت لمینت سفید براق نمونه هایی هستند که در میان کد رنگ های انواع برندها مشاهده می شوند. اما روکش های مرسوم اغلب به صورت طرح چوب عرضه می شوند که در رنگبندی های متعددی در بازار وجود دارند اما سؤال اینجاست که مناسب ترین رنگ را چگونه باید انتخاب کرد؟

مبلمان فضا و انتخاب رنگ پارکت لمینت

اگر اجزای اصلی دکوراسیون منزلتان مثل مبل ها روشن هستند، پارکت لمینتی را انتخاب کنید که تیره تر باشد. به این دلیل که اگر همه اجزای فضای شما روشن یا تیره باشد فضا می تواند برای افراد یکنواخت بوده و چندان هیجان انگیز نباشد. بنابراین ایجاد تضاد رنگی می تواند یک ایده مناسب باشد.

در سوی مخالف اگر مبلمان و اجزای اصلی منزل به شیوه ای ساده و مینیمال چیده شده اند و شما تمایل دارید که این احساس را به همان شدت حفظ کنید از لمینت هایی با سبک روستیک استفاده کنید. لمینت های طرح روستیک بسیار به چوب طبیعی شباهت دارند.

در پذیرایی هایی که بخش عمده ای از مبلمان چوبی هستند هرگز به فکر ست کردن رنگ آن با کفپوش لمینتی نباشید. درواقع اگر چنین کنید فضا فلت و فاقد جذابیت های ظاهری خواهد شد.

نور فضا

انتخاب رنگ پارکت لمینت کاملاً بستگی به ویژگی های معماری فضا نظیر بهره مندی از نور طبیعی دارد. اما چگونه؟

پارکت لمینت های روشن: انواع لمینت های روشن نور را مثل لمینت های تیره جذب نمی کنند به همین دلیل استفاده از آنها برای اتاق هایی که به طور طبیعی از نور طبیعی کمی برخوردار هستند توصیه می شود. رنگ های روشن همچنین باعث می شوند که فضا بزرگتر به نظر برسد. به همین دلیل استفاده از آنها در فضاهای کوچک مناسب است.

با این حال باید از استفاده از آنها در فضاهای بسیار بزرگ اجتناب کنید. زیرا استفاده از کفپوش های روشن باعث شود اینطور به نظر برسد که بخش بیشتری از فضا خالی ست.

پارکت لمینت های تیره: از سوی دیگر لمینت های تیره برای اتاق هایی که نور طبیعی بالایی دارند مناسب ترین انتخاب هستند. لمینت های تیره نور را جذب کرده و بازتاب نور دارند. به همین دلیل در منازل پرنور ایده آل ترین انتخاب محسوب می شوند.

 بهترین روش برای انتخاب پارکت لمینت

طراحی داخلی

سبک های دکوراسیونی مثل روستایی، مدرن، صنعتی، شابی شیک و کلاسیک از جمله سبک های مرسومی هستند که به طور عمده در دکوراسیون منازل کاربرد دارند و این موضوع در انتخاب رنگ پارکت لمینت نیز مطرح است.

همانطور که پیشتر نیز بیان شد پارکت لمینت تیره یک فضای لوکس را تکمیل می کند. به طور کلی لمینت های تیره مترادف با خانه های لوکس و کلاسیک هستند و دیدن آنها یادآور ثروت و تجمل است.

از سویی دیگر وقتی در فضا رنگ های مختلفی وجود دارد کفپوش های رنگ روشن باعث می شود فضا غیر یکپارچه به نظر برسد اما استفاده از لمینت تیره رنگ می تواند نقش یک تمام کننده در چنین فضاهایی داشته باشد. همچنین کفپوش های تیره فضا را دنج تر و صمیمی تر جلوه می دهند. این نوع از کفپوش ها باعث نمی شود یک اتاق کوچک یا محدود به نظر برسد البته اگر بدرستی انجام شود.

از سویی دیگر لمینت های روشن ظاهری کژوال تر و مدرن تر دارند. این نوع از لمینت ها برای فضاهایی که دکوراسیون آرام دارند مناسب ترین گزینه اند. برخلاف لمینت های تیره طبیعی و ارگانیک به نظر می رسند. این رنگ از لمینت برای افرادی مناسب است که تمایل دارند در دکوراسیون داخلی خود رنگ های پاستلی را بیافزایند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی موضوع انتخاب رنگ پارکت لمینت پرداختیم و راهکارهایی مختصر البته کاربردی برای این موضوع مورد بررسی قرار دادیم. در انتها می توانید برای مشاهده رنگ های پارکت لمینت از فروشگاههای اینترنتی که در این حوزه بسیار فعال هستند استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت دکورچوب را می توان یکی از مراکزی دانست که مجموعه کاملی از انواع برندهای پارکت لمینت را فرآهم کرده است که کمتر نمونه آن را مشاهده کردید. همچنین امکان سفارش و پیگیری تلفنی سفارشات نیز فرآهم است. بنابراین اگر در این باره قصدتان جدی ست حتماً سری به این فروشگاه بزنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟