بررسی7 مدل نیمکت پارک

حتماً شما نیز به هنگام رفتن به پارک نیمکت هایی را دیده اید که دارای طراحی بسیار زیبا بوده و رنگ آمیزی جالب آنها به پارک حال و هوای بهتری بخشیده است. با نشستن بر روی نیمکت پارک می توانید ساعتی را به دور از دغدغه های زندگی سپری کنید. انواع نیمکت پارک در طرح ها و اشکال مختلفی ساخته می شوند تا علاوه بر آرامش دادن به اشخاصی که به پارک مراجعه کرده اند، زیبایی محیط پارک ها را دو چندان کنند. البته در هر شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ مردمان آن شهر از نیمکت پارکی مختلفی و متنوعی استفاده می شود.

بررسی7 مدل نیمکت پارک

1-نیمکت پارکی فلزی

نیمکت فلزی یکی از پر کاربردترین انواع نیمکت پارکی در سرتاسر کشور می باشد. این مدل به دلیل جنس مقاوم و استحکام بالایی که دارند در مقایسه با دیگر انواع آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل در طرح هایی چون تماماً فلزی یا تلفیقی از چوب و فلز یا چوب پلاس و چدن ساخته می شوند. . برای مثال نیمکت چدن با چوب پلاس، نیمکت U و نیمکت CNC با چوب پلاس همگی از انواع محصولاتی هستند که چهارچوب فلزی دارند اما در قسمت پشتی و نشیمنگاه آنها از چوب استفاده شده است. نیمکت فلزی با نشیمن گاه و پشتی چوبی به دلیل مقاومت پایین آن در برابر شرایط آب و هوایی بارانی و مرطوب در مقایسه با مدل های تمام فلزی مصرف کمتری در برخی شهرها دارند.

حال آن که محصولات  فلزی بیشتر در شهرهایی که دارای آب و هوایی معتدل می باشند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. نیمکت پارکی ساخته شده با استفاده از فلز و چوب پلاست نیز به دلیل زیبایی بیشتر، از استقبال خوبی در مبلمان شهری بسیاری از شهرها روبرو شده است. این نوع به شهر جلوه ی بسیار مدرنی داده و بر خلاف دیگر انواع مدل های تمام فلزی دارای جذابیت بیشتری است. البته قابل ذکر است که بر خلاف نیمکت بتنی و یا برخی دیگر از مدل ها از انواع نیمکت فلزی می توان در ویلاها و حیاط ها نیز استفاده کرد. البته از آنجایی که فلز در اثر تغییرات آب و هوایی به سرعت واکنش نشان می دهد بهتر است که مکان مناسبی برای نصب آن انتخاب کنید.

2-نیمکت پارکی بتنی

نیمکت بتنی را در شهرهای با آب و هوای بارانی یا خشک و در کل با هر نوع آب و هوایی می توان دید. این مدل همانند انواع فلزی دارای مقاومت بالایی هستند اما وجه تمایز این مدل با دیگر انواع نیمکت مقاومت بتن در برابر عوامل محیطی، ضربه و شکستن است. نیمکت پارکی بتنی بر خلاف مدل های چوبی یا فلزی به ندرت دچار ترک خوردگی یا استهلاک می شوند. همچنین این مدل  به دلیل این که در مقایسه با دیگر انواع نیمکت کثیفی و آلودگی هوا را به خود نمی گیرند همیشه تمیز به نظر رسیده و نمای شهر را تمیزتر نشان می دهند.

شما می توانید در سطح شهر نیمکت بتنی با مدل های مختلفی چون پایه گوی و نیمکت پشتی دار را مشاهده کنید. در ضمن قیمت این نوع محصول در مقایسه با دیگر انواع نیمکت ها بسیار مناسب تر است و خرید آنها برای مبلمان شهری بسیار مقرون به صرفه می باشد.

بررسی7 مدل نیمکت پارک

3-نیمکت پارکی سیمانی

بسیاری از افراد نیمکت پارکی بتنی را با انواع سیمانی اشتباه می گیرند و تصور می کنند هر دو آنها یکی است. در حالی که این دو با هم تفاوت دارند. بر خلاف مدل هایی بتنی که تقریباً با هر نوع آب و هوایی سازگار هستند، نیمکت سیمانی بیشتر در شهرهایی با آب و هوای بارانی و مرطوب استفاده می شوند. هنگامی که به شهرهای شمالی سفر کنید بیشتر با این نوع نیمکت در پارک ها و یا فضای سبز داخل شهر ها مواجه می شوید. بر خلاف نیمکت بتنی، طراحی های خلاقانه ای که در ساخت این نوع نیمکت ها به کار می رود باعث زیباتر شدن محیط می شود. از این مدل بیشتر در فضای پارک ها استفاده می شود و برخلاف نیمکت فلزی یا چوبی و چدنی نمی توان از آن در ویلا باغ و … استفاده نمود. زیرا وزن نیمکت سیمانی سنگین است و هم ظاهر آن با این نوع محیط ها سازگاری ندارد.

4-نیمکت پارکی چدنی

یکی از محصولاتی که بر خلاف سایر نیمکت پارکی بتنی می توان از آن در همه ی محیط ها استفاده کرد نیمکت چدنی است. این مدل همانند نیمکت فلزی دارای استحکام و دوام بسیار بالایی می باشد. در ساخت این محصول بر خلاف نیمکت پارکی سیمانی و بتنی محدودیتی وجود ندارد. به این معنا که می توان آن را در طرح های مختلفی ساخت و اشکال زیبایی در آن به وجود آورد. این محصول در مقایسه با انواع فلزی، بتنی، چوبی و سیمانی و … دارای شکل ظاهری بسیار شکیل است. با این که نیمکت پارکی چدنی از نظر ظاهری شبیه به نیمکت فلزی است اما طراح های زیبا و همچنین قیمت بسیار مناسب آن باعث شده تا در مقایسه با انواع فلزی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. با استفاده از نیمکت چدنی می توانید فضای باغ، ویلا یا حیاط خود را به صورت بسیار زیبا و شیکی چیدمان کنید. برای مثال نیمکت چدنی هخامنشی با طراحی بسیار زیبای خود می تواند زیبایی به باغ، ویلا و … شما را صد چندان نماید.

بررسی7 مدل نیمکت پارک

5-نیمکت پارکی سنگی

یکی دیگر از نیمکت پارکی که به جز پارک ها می توان از آنها برای حیاط نیز استفاده کرد نیمکت سنگی است. این مدل در مقایسه با نیمکت پارکی سیمانی و بتنی به دلیل استفاده از سنگ هایی با شکل و رنگ های متنوع، دارای زیبایی خیره کننده ای هستند. دوام بالای آنها موجب شده تا استفاده از آنها در شرایط مختلف و مکان های متفاوت امکان پذیر باشد. اما آن چه در مورد این نوع نیمکت در مقایسه با محصولات دیگر قابل توجه است این است که ابعاد آن با توجه به نوع سنگ انتخابی متفاوت می باشد.

6-نیمکت پارکی چوبی

از انواع نیمکت پارکی پر مصرف نیمکت چوبی است. این مدل از محصولات در مقایسه با نیمکت فلزی یا دیگر انواع آنها، دارای طراحی های خاص و زیبایی هستند. به همین سبب هم مناسب ترین محصول برای مبلمان شهری و پارک ها به حساب می آیند. بر خلاف سایر انواع نیمکت که دارای مدل های محدودی هستند نیمکت چوبی مدل های متنوعی دارد. این مدل در گذشته در اثر رطوبت غیر قابل استفاده می شد اما امروزه استفاده از انواع رنگ ضد آب نیمکت های چوبی را برای هر محیط و با هر آب و هوایی مناسب نموده است.

7-نیمکت پارکی نورانی

یکی از جذابترین انواع نیمکت پارکی، نیمکت پارکی نورانی است. این نوع نیمکت به دلیل استفاده از LED در آن به صورت نورانی می باشد. در مقایسه با انواع دیگر، این محصول زیبایی پارک ها و شهر و یا محیط ویلا را دو چندان خواهد کرد.

کلام آخر

به منظور بازدید از انواع نیمکت پارکی می توانید به سایت فروشگاه ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید. این فروشگاه آنلاین در هر ساعت و روزی از هفته آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه ی خرید این نوع نیمکت ها می توانید با کارشناسان ما در این فروشگاه در تماس بوده و از اطلاعات و مشاوره های آنها بهرمند شوید.

همچنین می توانید برای مشاهده لیست قیمت نیمکت پارکی از مجله انلاین ایمن ترافیک دیدن کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟