بررسی 12 دستگاه ورزشی پارک

از جمله مکان های مورد علاقه افراد برای ورزش کردن می توان به محیط پارکها و فضای سبز اشاره کرد. وسایل ورزشی پارک از مجموعه وسایلی می باشند که مورد استفاده ی عموم قرار می گیرد. شرایط استفاده از لوازم ورزشی در پارکها برای تمام افراد در سنین مختلف یکسان نیست و به همین دلیل بهتر است در مورد آنها مطالعه یا با افراد متخصص مشورت شود. تقسیم بندی لوازم ورزشی براساس عملکرد، به چهار قسمت دستگاه های قدرتی، قلبی و عروقی، انعطاف پذیری و تعادل و هماهنگی تقسیم می شود. ممکن است بعضی لوازم یک ویژگی یا همزمان چند ویژگی را داشته باشند.

در اکثر فضای پارک ها لوازمی مانند پاندول، دستگاه مسگری، تخته شکم، ماساژور، چرخ و فلک دوتایی، گام زن، کشش لت، بارفیکس، توسن و دستگاه گام زن جلو و عقب وجود دارند. هر کدام از این دستگاه ها برای فعالیتی خاص  طراحی شده اند و باید با احتیاط با آنها کار کنید.

بررسی 12 دستگاه ورزشی پارک

تفاوت و شباهت انواع لوازم ورزشی پارکی

همه انواع لوازم ورزشی از آهن و نوعی آلیاژ فولاد ساخته می شوند. این مکتریال در برابر فرسودگی و زنگ زدن چندان مقاومت ندارد از این رو با پوششی از رنگ الکترواستاتیک پوشانده می شوند. این نوع رنگ آمیزی مقاومت دستگاه را در برابر رطوبت، گرما و سرما افزایش خواهد داد. در قسمت هایی از دستگاه نیز از پلاستیک مقاوم نظیر پلی اورتان و PVC استفاده می شود.

رنگبندی و اشکال متنوع وسایل ورزشی تاثیر بسزایی بر زیبا سازی محیط پارک، باغ، ویلا، محیط بازی و ورزش مجتمع های مسکونی دارد. فضای سرسبز و چشم نواز پارک ها و هوای مطبوع آنها هر رهگذری را جذب می کند تا زمانی را در آنجا سپری کند. بهتر است با برنامه ریزی مقداری از وقت خود را صرف انجام حرکت ورزشی و استفاده از ست های وسایل ورزشی پارک کنید. این وسایل در اکثر فضاهای سبز مجتمع های مسکونی، تفریحی، بوستان ها و …در دسترس عموم قرار گرفته اند.

انواع مختلف، طراحی متنوع و استاندارد این دستگاه ها به افراد کمک می کند تا بر اساس قدرت و شرایط جسمانی خود وسایل ورزشی را انتخاب کنند. از طرفی نمی توان تاثیر وسایل ورزشی پارکها در افزایش توجه افراد به ورزش همگانی که یک سنت پسندیده است را نادیده گرفت.

1-دستگاه مسگری پارکی

دستگاه مسگری مناسب برای تمام سنین است. قابلیت استفاده چند ورزشکار در مزایای آن به چشم می خورد. استفاده از این وسیله برای تناسب اندام، تقویت ماهیچه های شکم وکمر، ستون فقرات و گردش خون موثر است. دستگاه مسگری پارکی حالت کمر را در طبیعی ترین وضعیت قرار می دهد. استفاده منظم از ان در کاهش چربی های انباشته شده در پهلو ها موثر است.

2-دستگاه پاندول پارکی

پاندول با نام اسکی فضایی نیز شناخته می شود. اجرای آن به بهبود تعادل، تقویت عضلات کمر و پهلو و بهبود سیستم قلبی _عروقی کمک می کند. البته سالخوردگان برای استفاده از آن باید محتاطتر عمل کنند.

3-دستگاه ماساژور پارکی

ماساژور بهترین انتخاب برای برطرف کردن خستگی بدن و عضلات است. این دستگاه برای استفاده تمام سنین کاربرد دارد. دستگاه ماساژور برعضلات کمر و سیستم گردش خون اثرات قابل توجهی دارد.

4-چرخ و فلک دوتایی پارکی

اگر قصد تقویت عضلات قسمت های بالا تنه را داشته باشید دستگاه چرخ وفلک دوتایی می تواند کمک کننده باشد. همچنین با استفاده از این دستگاه قدرت تمرکز در ورزشکاران افزایش می یابد.

5-دستگاه تخته شکم پارکی

اگر به دنبال تقویت ماهیچه های شکم و زیبایی اندام هستید استفاده از دستگاه تخته شکم را در برنامه خود قرار دهید. با استفاده از این وسیله ورزشی می توانید حرکات دراز و نشست را به آرامی انجام دهید.

6-گام زن پارکی

از این وسیله ورزشی به عنوان شبیه ساز پیاده روی یاد می کنند. از مهم ترین کارایی آن به تقویت عضلات پا و تقویت سیستم قلبی و عروقی اشاره شده است. این دستگاه مانند پاندول نیاز به تعادل دارد و در استفاده از آن بهتر است دقت بیشتری به خرج دهید.

7-دستگاه گام زن دست و پا پارکی

عملکرد این دستگاه مانند قدم زدن عادی است و باعث حرکت دست و پا به صورت مخالف هم صورت می گیرد. گام زن برای سوزاندن چربی های بدن گزینه ی مطلوبی است. برای تمام سنین کارایی دارد و جایگزی خوبی به  جای طی کردن مسافت طولانی می باشد.

بررسی 12 دستگاه ورزشی پارک

8-دستگاه توسن پارکی

دستگاه توسن باعث افزایش قدرت ماهیچه ها در اندام تحتانی، کمر و اندام فوقانی می شود. از دیگر مزایا آن  هماهنگی بین اعضای بدن است. کار با دستگاه توسن پارکی برای کسانی که از کمر درد رنج می برند حس خوشایندی ایجاد می کنند. در زمان استفاده  کشیدن نفس عمیق بعد از هرحرکت عملکرد تنفسی را بهبود می بخشد.

9-دستگاه بارفیکس پارکی

طراحی این وسیله ورزشی به صورتی است که چندین نفر همزمان می توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه برای تقویت دست، شانه، ستون فقرات و اندام فوقانی استفاده می شود.

10-دستگاه ریلکسیشن پارکی

این دستگاه تکنیکی برای ایجاد آرامش در عضلات است. هر چه آرامش جسم و ذهن بیشتر باشد تمرکز فکری افراد نیز بیشتر خواهد بود. از آنجا که بین جسم و ذهن رابطه تنگاتنگی وجود دارد آرامش در عضلات باعث از بین رفتن تنش ها در نتیجه خروج افکار منفی می شود.

11-دستگاه کشش لت پارکی

دستگاه کشش لت یا زیر بغل مناسب برای تقویت عضلات سرشانه، بازوها و پشت می باشد. کار کردن با دستگاه کمی دشوار است و نیاز به مهارت دارد. برای سالمندان یا کسانی که در ناحیه دست یا شانه احساس ناراحتی می کنند استفاده از این وسیله ورزشی توصیه نمی شود.

12-دستگاه پرس سینه پارکی

ورزشکاران برای افزایش انعطاف بدن از این دستگاه استفاده می کنند. استفاده منظم از دستگاه پرس سینه پارکی باعث بهبود قدرت و استقامت عضلات سینه، مچ دست و شانه ها می شود.

بررسی 12 دستگاه ورزشی پارک

سخن پایانی

لوازم ورزشی پارک، با توجه به متریال، تنوع در ساخت، دوام بالا توانسته تا حد زیادی نیاز ورزشی را رفع کند. ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده انواع لوازم ورزشی، سعی دارد استفاده از این ست ورزشی را برای عموم امکان پذیر نماید. در صورت خرید هر یک از دستگاه ها می توانید از خدمات نصب ایمن ترافیک نیز استفاده نماید. در صورت نیاز به لیست قیمت وسایل ورزشی پارک به وبلاگ و وبسایت ما مراجعه فرمایید.

3/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3/5 - (1 امتیاز)