انتخاب ترکیب رنگ نقاشی ساختمان برای دکوراسیون داخلی جذاب

یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان می باشد که برای جذاب شدن دکوراسیون و آرامش اهالی منزل بسیار کارامد است در این مقاله به انتخاب ترکیب رنگ نقاشی ساختمان می پردازیم با ما همراه شوید تا بتوانید بهترین رنگ را برای دکوراسیون خود انتخاب نمایید.

انتخاب ترکیب رنگ نقاشی ساختمان برای دکوراسیون داخلی جذاب

شماره نقاش ساختمانی تهران: برای مشاهده برترین نقاشان نقاشی ساختمان تهران کلیک کنید.

با توجه به اینکه امروزه ثابت شده که هر رنگی انرژی خاصی از خودش ایجاد می کند برای ایجاد شور و نشاط بهتر است که رنگی متناسب با وسایل و محیط داخلی منزل خود استفاده نمایید و تا هارمونی زیبایی بین وسایل خانه و کف پوش، پرده، دیوار، لوازم منزل و کابینت ایجاد شود البته باید نوع سبک طراحی منزل را در نظر گرفت تا با توجه به نوع فرهنگ، سلیقه، سن و سال، ابعاد محیط بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه می توان رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان انتخاب نمایید؟

با توجه به اینکه انواع رنگ ها در دو دسته، اصلی و فرعی در کنار یکدیگر به عنوان رنگ مکمل استفاده می شوند که رنگ اصلی شامل سه رنگ قرمز و آبی و زرد، سه رنگ اصلی محسوب می شوند و رنگ های فرعی از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند مثلا با ترکیب کردن رنگ قرمز و آبی، رنگ بنفش ساخته می شود یا با ترکیب زرد و آبی، رنگ سبز ساخته می شود یا با ترکیب رنگ زرد و قرمز رنگ نارنجی به وجود می آید و…

با ترکیب رنگ مناسب ابعاد خانه خود را تغییر دهید

شما می توانید با ترکیب رنگ مناسب ابعاد منزل خود را کوچک تر یا بزرگ تر جلوه دهید فقط کافی است که نکات ذیل را در نظر داشته باشید.

برای بزرگتر جلوه دادن فضای منزل با استفاده از رنگ ملایم و روشن مثلا آبی کمرنگ، خاکستری، سفید، سبز استفاده نمایید و حتی می توانید از رنگ های شاد نیز استفاده نمایید و با هارمونی بین وسایل رنگی دکوراسیون منزل خود و رنگ دیوار شاد می توانید سبک مدرن و منحصر به فردی را برای محیط منزل خود به وجود آورید چرا که محدودیتی در انتخاب نوع رنگ وجود ندارد و شما می توانید با ترکیب رنگ مکمل، محیط بسیار جذاب را طراحی نمایید.

برای منازلی که ابعاد کوچکی را دارا می باشند حتی الامکان رنگ تیره توصیه نمی شود چرا که باعث کوچک نشان دادن منزل خواهد شد.

رنگ زمینه نقاشی ساختمان را چطور انتخاب نمایید؟

انتخاب ترکیب رنگ نقاشی ساختمان برای دکوراسیون داخلی جذاب

همانطور که اطلاع دارید دیوارها و کف پوش هر دو جز زمینه خانه محسوب می شوند و شما می توانید با انتخاب مناسب رنگ، وسعت انتخاب خود را بالا ببرید و در انتخاب نوع رنگ مابقی وسایل منزل تنوع و عملکرد بهتری را داشته باشید.

شاید اولین ذهنیتی که شما بعد از خواندن رنگ زمینه پیدا می کنید استفاده از رنگ خاکستری یا سفید باشد، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما می توانید از طیف رنگ های بیشتری استفاده نمایید.

برای رنگ زمینه استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی شاید برای مدت زمان کوتاهی جذاب به نظر برسد اما به مرور زمان آزاردهنده خواهد بود و اثر روانشناختی بدی را برای ساکنین آن به وجود می آورد.

رنگ مناسب برای اتاق خواب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در نقاشی ساختمان به خصوص اتاق خواب نسبت به بقیه جاهای خانه دست شما بازتر می باشد و می توانید با سلیقه و انتخاب های زیادی برخوردار شوید اما یکسری نکات در این رابطه وجود دارد که با رعایت آنها می توانید رنگ مناسب را برای اتاق خواب خود انتخاب نمایید.

اتاق استراحت فضایی برای آرامش و استراحت شما خواهد بود به همین خاطر باید از رنگ های آرام و ملایم استفاده نمایید و باید با توجه به جنسیت و سن رنگ آن انتخاب شود؛ برای مثال اگر پسر نوجوان باشد رنگ صورتی و سفید مطمئنا خوشایند نخواهد بود و این رنگ برای دخترهای نوجوان بسیار مورد پسند خواهد بود.

ترکیب رنگ سفید با رنگ های مختلف به چه صورت خواهد بود؟

انتخاب ترکیب رنگ نقاشی ساختمان برای دکوراسیون داخلی جذاب

رنگ سفید تنها رنگی می باشد که با تمام رنگ های موجود در جهان ست می شود مثلا رنگ سفید و زرشکی، سفید و آبی، سفید و سبز، سفید و بفنش، سفید و صورتی و… از رنگ های مکمل هم به شمار می آیند.

رنگ سفید برای انتخاب زمینه همواره مورد استفاده قرار می گیرد؛ چون با رنگ های دیگر می توانید زمینه های عالی را خلق نمایید.

ترکیب رنگ سفید و زرد باعث می شود که فضای دکوراسیون شما دلباز تر و بزرگ تر جلوه نماید و احساس شادابی و سر زندگی را به افراد داخل منزل هدیه خواهد داد.

البته به یاد داشته باشید که زیاد از رنگ زرد بیش از حد استفاده ننمایید، چرا که بیش از حد استفاده از رنگ زرد باعث ایجاد استرس و خستگی خواهد شد.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به بررسی ترکیب رنگ مناسب نقاشی ساختمان پرداختیم در پایان خوشحال می شویم که نظرات و تجارب خود را درباره رنگ دلخواه تان برای نقاشی ساختمان با ما و دیگر و دوستانتان در میان بگذارید شاد و پیروز باشید.

اطلاعات استاده : www.ostadeh.com  – info@ostadeh.com    

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟