استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن

هدف اصلی استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن ایجاد سایه در زمانی است که گرما و رطوبت تابستان و آفتاب کامل بعد از ظهر آزار دهنده باشد. به خصوص در روف گاردن که مانند سطح زمین درختان بزرگ وجود ندارند تا سایبان بزرگی را ارائه کنند. مانند درختان، آلاچیق ‌های فضای باز نور را فیلتر می‌ کنند و در عین حال اجازه می ‌دهند هوا جریان یابد. اما می‌ توان آنها را متناسب با فضای روف گاردن سفارشی کرد. همچنین می توان آلاچیق ها را بر خلاف درختان، مستقیما در بالای محوطه قرار داد.

استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن که به عنوان یک عنصر طراحی منظر استفاده می شود با تعریف فیزیکی فضایی برای استراحت یا صرف غذا به انجام چندین هدف طراحی محوطه در روف گاردن کمک می کند. آلاچیق ها عنصری از ارتفاع را برای تعادل وزن بصری، به محوطه اضافه می کنند. همچنین فضایی نیمه محصور را به فضای باز و چشم انداز اطراف بام ایجاد می کنند. بنابراین آلاچیق امکان بهره مندی آسان و راحت مزایای روف گاردن مانند هوای تازه و خنک، عایق حرارت و محافظت دربرابر عوامل محیطی و… را به همراه دارد.

 استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن

افزایش ارزش و جذابیت با آلاچیق برای روف گاردن

استفاده از آلاچیق برای روف گاردن، حسی از زندگی زیبا و جاودانه در فضای باز را به فضاهای ساده می دهد. ساختار جامد آلاچیق، طراحی منظر بام سبز را هم از نظر بصری و هم از نظر فیزیکی بهبود می بخشد. همچنین محیطی خصوصی را ایجاد می کند و آن را با چشم‌ انداز بام منزل پیوند می‌ دهد. آلاچیق همچنین بلافاصله آرامش، دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده و لذت بردن از زندگی را تداعی می کند. این یک سرمایه گذاری در طراحی روف گاردن شما است. که می تواند توسط کل خانواده استفاده شود و دارایی باورنکردنی برای ارزش و سطح راحتی فضای زندگی شما است.

جادوی واقعی در استفاده از آلاچیق برای روف گاردن زمانی اتفاق می افتد که در محوطه قرار گیرد و شروع به ارائه فرم و عملکرد به فضای روف گاردن شما کند. آلاچیق ها از لوسترها و پنکه های سقفی تا بلندگوهای کوچک، ریسه های روشنایی و حتی پارچه پشتیبانی می کنند. همچنین ستون های آلاچیق مکان مناسبی برای وسایل روشنایی است که نور را در دو جهت بالا و پایین می تابانند. بنابراین نورپردازی موثری را برای محوطه سازی روف گاردن شما ایجاد می کنند. و راحتی شما را افزایش می دهند و زمانی را که می توانید در بیرون سپری کنید طولانی تر و لذت بخش تر می کنند.

اطلاعیه تبلیغاتی :

جهت سفارش طراحی و ساخت ابنما شیشه ای با کارشناسان راددیزاین تماس حاصل فرمایید.راد دیزاین یکی از حرفه ای ترین مراجع طراحی و ساخت ابنما شیشه ای میباشد…

استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن، فضای باز را گسترش می‌ دهد، گزینه ‌های طراحی متنوعی را ارائه می ‌دهد، و می‌ توان آن را متناسب با بودجه‌ ای کم طراحی کرد. اگر به دنبال راهی برای ایجاد یک واحه در فضای باز هستید، راهی که انرژی یا آرامش و یا هر دو را ارائه دهد، آلاچیق می ‌تواند بهترین پیشرفت برای روف گاردن شما باشد.

استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن

گزینه های طراحی فراوان با آلاچیق برای روف گاردن

هنگامی که تصمیم به استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن می گیرید اولین چیزی که باید درنظر بگیرید طراحی آن است. یک متخصص منظر می تواند به شما در طراحی آلاچیق از ابتدا کمک کند. و می تواند آن را به صورت سفارشی در روف گاردن شما بسازد یا می توانید یک نمونه آماده را خریداری کنید. شکل آلاچیق ها معمولا به مستطیل ها و ابعاد ثابت محدود می شود. اما امکان ساخت سفارشی تمام قطعات برای مونتاژ و نصب حرفه ای در بام سبز شما وجود دارد. تصمیم بعدی شما مواد ساخت آلاچیق خواهد بود. مواد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند و همه مزایا و معایبی دارند.

  • چوب تحتفشار: آلاچیق چوبی تحت فشار اغلب کم هزینه ترین گزینه شماست. آنها طول عمر معقولی خواهند داشت، اما الوارهای تحت فشار می توانند به مرور زمان منحرف شوند و ترک بخورند.
  • چوب سرو: سرو یک انتخاب محبوب برای آلاچیق در ساخت روف گاردن است. این چوب به طور طبیعی در برابر حشرات مقاوم است. آلاچیق سرو گران ‌تر از آلاچیق تحت فشار است، اما معمولا عمر طولانی ‌تری خواهد داشت.
  • وینیل: اگر به دنبال آلاچیقی هستید که نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد، وینیل مطمئنا ارزش توجه را دارد. با این حال، شما نمی توانید به راحتی یک آلاچیق وینیل را رنگ کنید، بنابراین انتخاب رنگ شما محدود است.
  • فایبرگلاس: آلاچیق های فایبرگلاس عموما گران ترین نوع هستند. اما مزایای قابل توجهی در ساخت روف گاردن دارند. آلاچیق های فایبرگلاس بسیار مستحکم هستند و به شما ظاهر تمیزتری می دهند. فایبرگلاس را می توان به هر رنگی رنگ آمیزی کرد. در نهایت، آلاچیق های فایبرگلاس برای افزودن به روف گاردن عالی هستند. فایبر گلاس به دلیل وزن سبک به همان پایه ‌های عمیقی که مواد دیگر دیکته می‌کنند نیاز ندارد. همچنین وزن کمتری را به بار متحمل ساختمان اضافه می کنند که در این صورت ایمن تر هستند.

استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن

حریم خصوصی

استفاده از آلاچیق در ساخت روف گاردن می تواند فرم و عملکرد را به فضاهای زندگی شما در فضای باز اضافه کند و یک اتاق بیرونی را تعریف کند. فضای باز اطراف ستون ها و گوشه ها می توانند چشم انداز اطراف را نشان دهند. در حالی که تیرها و تیرچه ها سقفی را در بالای سر ایجاد می کنند. با استفاده از این عنصر طراحی می توانید فضایی خصوصی را در پشت بام خانه خود ایجاد کنید، بدون اینکه از لذت دیدن فضای اطراف محروم شوید. آلاچیق ها فضایی را برای فعالیت های خانواده فراهم می کنند. و در عین حال یک نقطه بصری از همگرایی و علاقه معماری ایجاد می کنند. تمام این موارد عناصر اصلی عملکرد آلاچیق، برای تعریف یک فضا هستند.

جهت دریافت مشاوره رایگان به سایت راددیزاین به نشانی https://raddesign.ir مراجعه نمایید…

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟