ارزانترین زمین در نوشهر

خرید زمین در شمال  در مرحله اول جنبه سرمایه گذاری دارد. امروزه یکی از بحث های داغ در بین سرمایه گذاران خریدن زمین در شمال می باشد. از آن جایی که در این نوع سرمایه گذاری سود دهی بالا و مزیت های بسیاری دارد ، مورد استقبال افراد قرار می گیرد.

شمال کشور شامل سه استان گیلان، مازندران و گلستان است، اما رشد اقتصادی و خرید و فروش ملک در مازندران از 2 استان دیگر بسیار بیشتر است.

از تمامی شهر های استان مازندران سه شهر است که ارزش سرمایه گذاری بالایی دارد:

رویان –  نور  – نوشهر

ارزانترین زمین در نوشهر

همانطور که می دانید زمین های مسکونی در شمال به طور کلی به دو دسته جنگلی و ساحلی تقسیم شده اند:

زمین ساحلی به زمین گفته می شود که در قسمت شمال جاده از بر خیابان اصلی تا خط ساحلی قرار گرفته باشد و تا جایی که حریم ساحل رعایت شود اجازه ساخت دارند.

زمین جنگلی زمینی ست که در قسمت جنوب جاده و از جاده اصلی تا خط جنگلی امتداد دارد و تا جایی که منابع طبیعی مجوز دهد اجازه ساخت داده می شود.

حال این زمین های ساحلی و جنگلی دو نوع هستند؛ تعدادی بصورت مستقل و تعدادی بصورت شهرکی بفروش می رسند:

زمین شهرکی: به زمین هایی گفته می شود که داخل محیطی محدود به نام شهرک که نگهبانی 24 ساعته و امکانات مشترک دارند؛ قرار گرفته و برای ساخت طبق اساس نامه ای که سازنده شهرک با توجه به قوانین مربوطه در نظر گرفته است، باید رفتار کرد.

زمین مستقل: به زمین هایی گفته می شود که بصورت آزاد و در محیط های مسکونی قرار دارند و سازنده می تواند با توجه به قوانین ساخت به سلیقه خود و با طراحی دلخواه اقدام به ساخت آن نماید.

افرادی که اقدام به خرید زمین می کنند  به دو گروه تقسیم می شوند:

خرید زمین در شمال و سرمایه گذاری ملکی: به این معنی که فرد زمین را خریداری می کند و در آینده به مبلغی بالاتر به فروش می رساند.

خرید زمین در شمال و استفاده شخصی: خریدار زمین را خریداری می کند و به سلیقه خود اقدام به ساخت می کند.

همانطور که اشاره کردیم خرید زمین در شمال در سه منطقه نور ، نوشهر و رویان رونق بیشتری دارد زیرا با توجه به ساخت و ساز های متنوع در این سه شهر ، سرمایه گذاری ملکی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در این بین حومه نوشهر مخصوصا در زمینه سرمایه گذاری، سود دهی بالاتری پیدا کرده و توجه بسیاری از سازندگان را به خود جلب کرده است.

افرادی که قصد خرید زمین در نوشهر را دارند باید توجه داشته باشند که از شهر نوشهر تا رویان مناطق بسیاری وجود دارد که هر کدام به نحوی ارزش خرید دارند.

روستاهای برند در محدوده نوشهر به رویان : چلک، چلندر، نخ شمال، سیسنگان، ونوش، دریا بیشه، عالم کلا، وازیوار، بنجکول، حسن آباد، سیاهرود که مابین همین روستاها باز هم تقسیم بندی های ریز تری انجام شده. اما در حالت کلی این مناطقی که نام بردیم از محله هایی هستند که برای ساخت و ساز طرفداران بسیار زیادی دارند و شهرک سازی و ویلاسازی های بسیاری داخل آن ها انجام داده اند.

حال با توجه به دسته بندی خریداران ، برای  خرید زمین در نوشهر  باید اول نیت خود را مشخص کنید؛ اگر قصد سرمایه گذاری دارید باید توجه کنید که با بودجه در نظر گرفته شده، میتوانید زمین ساحلی خریداری کنید یا زمین جنگلی. زمین های ساحلی طبق قیمت گذاری های تعیین شده گرانتر از زمین های جنگلی هستند و بدلیل توجه بسیاری که به این زمین ها میشود و تقاضای بالای خریداران تعداد محدودتر و با شرایط های خاص در دسترس هستند.

ارزانترین زمین در نوشهر

اما زمین های جنگلی در سبک های مختلف در مکان های متنوع و همچنین قیمت های متفاوت برای فروش در دسترس قرار دارد.

برای خرید زمین های ارزانقیمت باید اقدام به خرید زمین های جنگلی کنید. اگر تعجیل در خرید در شمال ندارید و بدنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید، میتوانید زمین هایی را خریداری کنید که داخل بافت مسکونی نیستند اما در زمانی کوتاه وارد بافت می شوند. این زمین ها با قیمتی پایین به فروش می رسند و برای سرمایه گذاری بلند مدت بهترین گزینه هستند.

اما اگر مبلغ قابل توجهی برای سرمایه گذاری در نظر دارید می توانید با خرید زمین های قواره بزرگ و یا خرید داخل شهرکی برند سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشید.

عده ای از سرمایه گذاران ، برنامه های وسیع تری برای سرمایه خود دارند؛ برای مثال افرادی که زمین های متراژ بالا خریداری می  کنند و قصد ساخت شهرک های متفاوت دارند، این افراد با کمک مشاوران خبره و مطمئن زمین هایی را در محیط های پر سود خریداری می کنند و بعد تفکیک زمین به قطعات کوچک تر ، شهرک سازی را آغاز می کنند.

ساخت شهرک از دهه 50 در محدوده نوشهر تا نور باب بوده و چندین شهرک قدیمی معروف مانند شهرک دریا بیشه، شهرک فردوس، شهرک ساحلی ایزدشهر و … در این محدوده قرار دارند.

هرچه شهرک معروف تر قیمت زمین های داخل آن بالاتر و سرعت پیشرفت قیمتی نیز بیشتر. لازم به ذکر است که زمین های قواره اول جنگل همانند زمین های ساحلی دارای ارزش مالی بالایی هستند و باید به این نکته توجه داشته باشید که اگرقصد خرید زمین قواره اول جنگل را داشتید بررسی های لازم را به عمل آورید تا به مشکلی از نظر منابع طبیعی بر نخورید.

اگر از دسته افرادی هستید که مایل به ساخت ویلا، خارج از قوانین خاص و با طراحی منحصر به فرد خود هستند باید به دنبال زمین های مستقل باشید. زیرا زمین های مستقل فقط تابع قوانین خاص ساخت هستند و برای طراحی آن هیچ کس قصد دخالت ندارد. در صورتی برای ساخت ویلا در اکثر شهرک ها باید به اساس نامه شهرک توجه شود و ویلاها مشابه هم ساخته شود.

قبل از خرید زمین در نوشهر و یا در هر نقطه ای از ایران باید در مرحله اول اطلاعات بسیاری درباره کاربری ها، نوع سند، قوانین منطقه و محیط زندگی آن منطقه به دست آورید. پس توجه کامل را داشته باشید تا با افراد سودجو روبرو نشوید.

تعداد کارگزاران ملکی بسیاری در منطقه نوشهر فعالیت می کنند، اما باید گزینه ای را انتخاب کنید تا از نظر اطلاعات بسیار قوی و به تمامی منطقه مشرف بوده تا بتواند همراه و مشاور خوبی برای شما در امر خرید زمین در نوشهر باشد.

تعدادی از زمین ها این منطقه قابلیت ساخت ندارند و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید با خرید آن ها به دردسر بزرگی می افتید. شما عزیزان می توانید با کارگزاران  املاک شهریارپور  به نشانی  http://shahriarpour.com  همراه شوید. نیروهایی که در این دفتر فعال هستند، با اطلاعاتی که هر روزه به آن می افزایند میتوانند بهترین همراه شما در امر خرید باشند.

حتما از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا بهترین فایل هارو با بهترین قیمت به شما معرفی کنند

مشاوره رایگان 0114555

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟