آیا یادگیری ساز و آلات موسیقی سخت است؟

انجام هر کاری به بهترین شکل آسان نیست. موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر هدف یادگیری به صورت حرفه ای باشد آسان نخواهد بود. یادگیری سخت ترین آلات و سازهای موسیقی تنها با تمرین مدارم و پیگیری مناسب امکان پذیر است. نواختن هر سازی سختی های خودش را دارد. در اینجا توصیه هایی برای آسان تر شدن یادگیری ساز را برای شما آورده ایم که می تواند مفید باشد.

آیا یادگیری ساز و آلات موسیقی سخت است؟

انتخاب ساز

قبل از شروع یادگیری ساز، باید آن را امتحان کنید. اگر فکر می کنید که صدای سازهای کیبورد بسیار بهتر و لذت بخش تر از صدای سازهای زهی است، پس نباید رویای یادگیری ساز زهی را داشته باشید. اگر قصد رفتن به دوره موسیقی را دارید، می توانید با مرکز دوره صحبت کنید و بگویید که می خواهید ابتدا سازها را بشناسید. بنابراین با کمک آنها می توانید سازها را بشناسید و تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما بهتر است. از طرف دیگر، می توانید به فروشگاه موسیقی ما بروید و ساز خود را امتحان کنید.

ساختار بدن خود را مرور کنید

قد، وزن و اینکه آیا ناتوانی جسمی دارید یا خیر، عواملی هستند که باید در مورد ساز مورد نظر خود در نظر بگیرید. اگر کوتاه قد هستید، نباید سازهای بزرگ و سنگین را انتخاب کنید. این عاملی است که فرآیند یادگیری ساز را برای شما پیچیده می کند. اگر جوان هستید، سازهای بادی چوبی مانند ترومپت انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. ممکن است نواختن این سازها برای شما سخت باشد؛ زیرا دندان های شما به اندازه کافی قوی نیستند. اگر دست یا انگشتان کوچکی دارید، نباید سازهای بزرگ را انتخاب کنید.

با توجه به شرایط انتخاب کنید

محیطی که در آن زندگی می کنید ممکن است به شما اجازه تمرین با سازهای بسیار پر سر و صدا را ندهد. در این مورد برای یادگیری ساز باید ابزار مناسب را پیدا کنید. به خصوص اگر قصد انتخاب سازهایی مانند درام و طبل را دارید، باید از فرصت ها برای تطبیق با شرایط استفاده کنید. به جای انتخاب درام های کلاسیک، می توانید درام های دیجیتال را انتخاب کنید.

یادگیری اصول

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام ساز و آلات موسیقی را انتخاب کنید، اکنون می توانید شروع به یادگیری اصول اولیه کنید. قبل از هر چیز اگر قصد خرید یک ساز را دارید، باید سازی را انتخاب کنید که کاملاً متناسب با دست و قد شما باشد. اگر کوتاه قد هستید مواظب باشید گیتار بزرگ نخرید. پس از خرید ساز و شروع استفاده از آن، باید نحوه کوک کردن آن را یاد بگیرید. بیشترین حمایت را در این زمینه می توانید از دوره هایی که در مراکز هنری گذرانده اید دریافت کنید. زیرا نگه داشتن ساز، نواختن آن در موقعیت مناسب و کوک کردن آن از ملزومات اولیه است.

اگر به یک دوره ساز می روید، یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در آنجا به شما داده می شود، خواندن نت های موسیقی است. می توانید آن را با یادگیری یک زبان خارجی جدید مقایسه کنید. تقریباً همه آهنگ ها از نت تشکیل شده است. بنابراین، باید بدانید که باید نت ها را بخوانید، بفهمید و استفاده کنید. اگر می خواهید یادگیری ساز را خوب انجام دهید، باید مدام تمرین کنید. حتی اگر باکیفیت ترین دوره آموزشی را دیده باشید، وقتی تمرین را کنار می گذارید، می توانید نواختن ساز مربوطه را فراموش کنید. شما باید هر روز تمرین کنید.

آیا یادگیری ساز و آلات موسیقی سخت است؟

شروع کار با موسیقی

برای گذراندن این مرحله باید یادگیری ساز را در سطح متوسط ​​انجام داده باشید. اگر باور دارید که در این امر موفق بوده اید، می توانید از هم اکنون اجرای موسیقی را شروع کنید. می توانید گروهی را ایجاد کنید که با دوستان تان در مدرسه یا دوره ای که در آن شرکت می کنید، گرد هم می آیند. نواختن موسیقی کاری است که می توان با احساس انجام داد. شما باید هیجان اولیه خود را در هر مرحله از حرفه موسیقی خود خرج کنید. لذتی که از نواختن موسیقی به دست می‌آورید نیز باید در حین گوش دادن به موسیقی برای گرفتن تن و صداهای جدید دریافت شود.

جمع بندی

ممکن است سالها طول بکشد تا در یادگیری ساز به طور کامل موفق باشید و در آن حرفه ای شوید. نباید فکر کنید که در عرض چند روز می توانید نواختن ساز را یاد بگیرید. اگر در نواختن ساز مهارت کردید، مطمئن باشید که به مرور زمان خواهید توانست خود را ثابت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟