نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی + نمونه

حس و حالی که در خانه ها جریان دارد تا حد زیادی متاثر از دکوراسیون داخلی منازل است و توجه به همین موضوع می تواند به شما در فراهم آوردن یک محیط پر انرژی و سرشار از حس مثبت کمک کند. دکوراسیون داخلی منزل یکی از مباحث داغ این روزها در بین خانواده‌ ها خصوصا خانم های خانه دار است زیرا همه خانواده ها در صدد این هستند که دکوراسیون منزل آنها منحصر به فرد و زیبا باشد، و به نحوی چیدمان مبلمان و سایر وسایل در خانه آنها انجام شده باشد که چشم هر بیننده را محصور خود کند.

از آنجا که بیشتر خانواده های امروزی در خانه های کوچک آپارتمانی ساکن هستند برای اینکه بتوانند به هدفی که در ذهن دارند برسند باید به نکات زیادی توجه کنند تا بتوانند دکوراسیون زیبا و جذابی را در منزل خود داشته باشند.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

دکوراسیون منزل ایرانی شیک

برای چیدمان دکوراسیون منزل ایرانی شیک باید وسایلی که برای خانه ها خریداری می کنید با نهایت دقت و حساسیت خریداری شده باشد و هرچه تناسب و هارمونی بین رنگ و سبک در وسایل شما به هم نزدیک تر باشد خانه ای شیک تر خواهید داشت.

اولین گامی که در چیدمان دکوراسیون خانه ها باید مد نظر قرار بگیرد تعیین یک سبک و تم کلی برای دکوراسیون خانه است. اگر یک سبک مشخص برای خانه خود انتخاب نکرده باشید نمی توانید به راحتی وسایل مورد نیاز آن را خریداری کنید و مدام در هر مرحله برای خرید و چیدمان دچار سردرگمی می‌شوید و ممکن است با هزینه‌ های زیادی که می پردازید، در نهایت وسایل تناسب چندانی با هم نداشته باشند و نتوانند دکوراسیون زیبایی را برای خانه شما فراهم کنند.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

در گام دوم وقتی که سبک کلی منزل شما انتخاب شد باید وسایل مورد نیاز دکوراسیون خانه را متناسب با سبک کلی خانه خریداری کنید. به طور مثال وقتی که سبک مدرن را برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود در نظر گرفتید باید وسایلی که برای آن خریداری می کنید متناسب با این سبک باشد، یعنی در خانه ای که سبک مدرن برای آن انتخاب شده است، قرار گرفتن مبل های استیل و مبل های کلاسیک کار مناسبی نخواهد بود و در این خانه مبل های راحتی و مبل راحتی ال می تواند جایگاه خوبی داشته باشد و خرید مناسبی باشد. بهتر است از پرده هایی که با سبک مدرن همخوانی دارند استفاده کنید، مثلا در خانه ای به سبک مدرن، پرده های مخمل و سنگین و اشرافی جایگاهی ندارند.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

البته با توجه به اینکه خانه شما کوچک است بهترین پیشنهاد دکوراسیون مدرن برای خانه شما است، اما اگر تمایل زیادی به داشتن دکوراسیون کلاسیک یا سلطنتی دارید، می توانید این کار را هم انجام دهید ولی برای این منظور بهتر است از مبل هایی که خیلی حجم زیادی ندارند برای دکوراسیون استفاده کنید و سعی کنید منبت ‌کاری های خیلی سنگین روی این مبل ها پیاده نشده باشد تا فضای زیادی را از خانه شما اشغال نکنند زیرا در این صورت فقط یک خانه شلوغ به چشم میخورد که شما هزینه زیادی هم برای خرید وسایل آن و تجهیز آن صرف کرده اید.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

دکوراسیون منزل ساده

دکوراسیون منزل ساده و در عین حال با حس و حال خوب وقتی به وجود می آید که شما در خرید وسایل و اکسسوری هایی که در قسمت پذیرایی و نشیمن و سایر قسمت‌های خانه قرار می گیرد دقت کنید که وسایلی که خریداری میکنید جزو وسایل اشرافی و لوکس نباشند و سادگی و شیک بودن اصلی ترین ویژگی این وسایل باشد.

گلدان ها و همچنین مجسمه ها که جزو اکسسوری های پذیرایی به حساب می آیند تاثیر زیادی در این سادگی خواهند داشت و بهتر است این وسایل طوری خریداری شوند که هم رنگ های شلوغی نداشته باشند و هم دارای طرح‌های خیلی پیچیده و شلوغ نباشند تا ظاهر ساده منزل شما حفظ شود و در عین حال زیبایی مورد نظر شما را داشته باشد. فرش ها و پرده هایی که در کنار مبلمان و تلویزیون در قسمت پذیرایی قرار می گیرند در رقم زدن این دکوراسیون منزل ساده شما تاثیر زیادی دارند و بهتر است خیلی از طرح های شلوغ و سنگین استفاده نشود.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

دکوراسیون منزل سنتی

برای چیدمان دکوراسیون منزل سنتی باید به این نکته توجه داشته باشید که خانه های سنتی ایرانی از دیرباز دارای فرش های پر نقش و نگار اصیل ایرانی و همچنین فضای خیلی ساده و صمیمانه برای پذیرایی از مهمان ها بودند و شما می توانید از پشتی ها و همان سبک قدیمی برای چیدمان منزل سنتی استفاده کنید و اگر تصمیم داشتید که از مبلمان برای چیدمان سنتی استفاده کنید می توانید از مبل های چوبی با روکش های بته جقه و سنتی استفاده کنید و سعی کنید از ظروف سفالی برای تزیین خانه کمک بگیرید.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

دکوراسیون منزل عروس

برای چیدمان دکوراسیون منزل عروس باید حساسیت و دقت زیادی به خرج دهید چون خانه نو عروس جایی است که همه افرادی که برای بار اول به آنجا می‌روند و در خانه یک نوعروس مهمان می شوند به همه قسمت های خانه توجه می کنند و تمایل دارند جهیزیه ای که در این خانه چیده شده است را ببینند و در عین حال فضای خانه خیلی شلوغ نباشد و زیبایی که انتظار می‌رود را داشته باشد.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

 بهتر است برای دکوراسیون منزل عروسان از رنگ های روشن استفاده کنید و یا اگر هم از رنگ تیره استفاده می کنید به صورت یک دست استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که فضای خانه دلگیر تر به نظر برسد و حتماً این خنثی بودن و یکنواختی را بشکنید و می‌توانید برای شکستن از رنگ های مکمل این رنگ هایی که در تم اصلی خانه استفاده کرده اید به کار ببرید. مثلا اگر از رنگ خاکستری در چیدمان دکوراسیون خانه استفاده کردید می توانید برای شکستن آن از رنگ زرشکی یا سفید هم استفاده کنید.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

دکوراسیون منزل کوچک

چیدمان دکوراسیون منزل کوچک و با تمام وسایلی که مورد نیاز است کار نسبتا دشواری است چون شما باید تمام وسایل مورد نیاز زندگی را خریداری کنید و در عین حال آنها را طوری در فضای خانه بچینید که خیلی فضای شلوغی به نظر نرسد و هر چیزی در سر جای خودش باشد. بهتر است برای دکوراسیون منزل کوچک مبلمانی که در این خانه قرار می گیرد با هندسه قسمت پذیرایی و نشیمن هم خوانی داشته باشد. اگر خانه شما هندسه گردی دارد و بدون زاویه است می‌توانید از مبل های راحتی که به این شکل طراحی شده اند استفاده کنید و قرار دادن مبل های زاویه دار در این خانه می‌تواند فضای پرت زیادی به وجود بیاورد.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

بهترین دکوراسیون منزل

بهترین دکوراسیون منزل نه دکوراسیونی است که وسایل گران دارد و نه دکوراسیونی است که بیش از حد در آن از دکوری استفاده شده باشد. بهترین دکوراسیون منزل دکوراسیونی است که خرید همه وسایل به درستی صورت گرفته باشد و وسایلی که در دکوراسیون منزل قرار دارند متناسب با فضای در اختیار و سبک انتخاب شده باشند و به درستی چیدمانشان انجام شده باشد و وقتی که وارد این فضا می شوید علاوه بر زیبایی حس آرامش داشته باشید تا بتوانید برای رهایی از استرس ها و تنش های روزانه به آن پناه ببرید و در آن مجدداً آرامش خود را بازیابید. پس به تمامی مواردی که در مورد چیدمان دکوراسیون گفته شده دقت کنید.

نکات بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی  + نمونه

راهنمای دکوراسیون داخلی منزل در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بهترین چیدمان را داشته باشند.

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
جدیدترین مدل های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون منزل ، رنگ تیره در دکوراسیون منزل مسکونی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟