5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

ساخت گلخانه در حیاط منزل به شما اجازه می دهد که کاشت را در فصل بهار آغاز کرده و تا پاییز ادامه دهید. برای این کار شما می توانید خودتان دست به کار شده و به جای خرید گلخانه‌های سنتی، از ابتدا آن را بسازید. قبل از این که گلخانه‌ی مناسب منزل خود را انتخاب کنید، لازم است چند مسئله را مانند نور، مواد، گرما و… در نظر بگیرید.

نکاتی برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

 

ساخت گلخانه در حیاط منزل توسط خودتان

ایده‌ی ساخت گلخانه در حیاط منزل از آن جایی جذاب است که، باعث می شود تا شما بتوانید در تمام طول سال گیاهان و سبزیجات خود را رشد دهید. بسیاری از افراد آرزو دارند که صاحب یک گلخانه در حیاط منزل خود بشوند. ساخت گلخانه در حیاط منزل به شما اجازه می دهد که کاشت را در فصل بهار آغاز کرده و تا پاییز ادامه دهید. اما مشکل این جاست که گلخانه‌های سنتی بسیار گران قیمت و برای فضای معمولی حیاط خانه‌های امروزی بسیار بزرگ هستند. خوشبختانه دو ایده‌ی ساخت گلخانه در حیاط منزل توسط خودتان وجود دارد؛ اول این که یک کیت گلخانه‌ای آماده برای مونتاژ بخرید و دوم این که یک گلخانه را از ابتدا خودتان بسازید. قبل از این که گلخانه‌ی مناسب منزل خود را انتخاب کنید، لازم است چند مسئله را در نظر بگیرید.

خرید 26 مدل تقویم رومیزی [ مدلهای شیک و فانتزی] ارسال سریع

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

قوانین محلی در ساخت گلخانه در حیاط منزل

قبل از ساخت گلخانه در حیاط منزل، با بخش مربوط به ساخت و ساز در منطقه‌ی خود، که احتمالاً شهرداری است، تماس بگیرید. گلخانه‌های ساخته شده در حیاط، معمولاً بخشی جدا از ساختمان‎سازی در نظر گرفته می‌شوند و باید از اجازه‌ی ساخت آن، پیش از شروع کار اطمینان حاصل کنید و برای ساخت گلخانه در حیاط منزل، اقدام به گرفتن مجوز کنید.

جهت گیری نور خورشید در ساخت گلخانه در حیاط منزل

از آن جایی که هدف ساخت گلخانه در حیاط منزل فراهم کردن محلی گرم و آفتابی برای گیاهان شما است، بسیار مهم است که به طور صحیح در حیاط شما واقع شود. جهت قرارگرفتن بهینه‌ی ساخت گلخانه در حیاط منزل باید به سمت جنوب یا جنوب شرقی باشد. جهت‌گیری شرقی گلخانه نیز در اکثر آب و هواها و وضعیت‌های جغرافیایی خوب عمل می کند. سعی کنید مکانی را برای ساخت گلخانه در حیاط منزل انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت در روز، نور مداوم خورشید دریافت کند. اگر در منطقه‌ای زندگی می کنید که میزان بارش برف زیاد است، اطمینان  حاصل کنید که گلخانه‌ی شما در مقابل بارش محافظت داشته باشد.

قیمت خرید 39 مدل تخته وایت برد دیواری و پایه دار [ مغناطیسی ] با تخفیف

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

گزینه‌هایی برای پوشش ساخت گلخانه در حیاط منزل

شیشه، سنتی‌ترین لعاب برای ساخت گلخانه در حیاط منزل است. با این حال، شیشه، سنگین، شکننده و گران‌قیمت است. بنابراین اکثر گلخانه‌های داخل حیاط منزل با لایه‌های پلی کربنات، اکرلیک، فایبرگلاس یا ورق‌های پلی اتیلن پوشش یافته اند.

صفحات پلی کربنات، اکریلیک و فایبرگلاس از جنس انعطاف‌پذیر آن، عایق‌های خوبی بوده و از انتقال نورِ بسیار خوبی برخوردار هستند؛ اگرچه فایبرگلاس می تواند با گذشت زمان تغییر رنگ دهد. ورق‌های پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه است و نصب آن نیز برای ساخت گلخانه در حیاط منزل بسیار آسان است، اما این ماده بسیار سخت نیست و به راحتی سوراخ می شود و آسیب می بیند.

مواد مورد نیاز برای قاب ساخت گلخانه در حیاط منزل

اکثر قاب‌های گلخانه‌ای از چوب یا فلز ساخته شده‌اند. چوب ارزان‌تر، کار با آن آسان‌تر و برای ساخت گلخانه در حیاط منزل کوچک و متوسط، ​​مناسب است. فلز از چوب قوی‌تر و مقاوم در برابر آب و هوا بوده، اما مقرون به صرفه‌تر است. آلومینیوم یک انتخاب خوب برای ساخت گلخانه در حیاط منزل است زیرا سبک ، مقاوم در برابر خوردگی و قوی می باشد.

خرید 39 مدل جعبه خاتم کاری شیک [ جعبه سکه، قرآن، جواهر ] ارسال رایگان

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

مواد مورد نیاز برای کف در ساخت گلخانه در حیاط منزل

کف گلخانه می تواند از هر نوع مواد، از جمله شن، کف‌سازی چوب، سنگ فرش، توری‌های فلزی، بتن یا فقط خاک برهنه ساخته شود. البته به خاطر داشته باشید که یک کف خاکی در ساخت گلخانه در حیاط منزل، فقط در صورتی عملی است که حیاط شما خشک باقی بماند، در غیر این صورت تبدیل به یک باتلاق گل‌آلود خواهد شد.

بتن بسیار بادوام است، اما ریختن آن روی کف گلخانه، نسبتاً گران بوده و به خوبی پوشش پیدا نمی کند. کف شن ارزان قیمت است، به خوبی پوشیده می شود و با افزودن شن‌های بیشتر هنگام ساخت گلخانه در حیاط منزل، می توان به راحتی آن را بازسازی کرد.

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

تنظیمات دما در ساخت گلخانه در حیاط منزل

توانایی تنظیم دمای داخل گلخانه بسیار مهم است، زیرا می تواند در تابستان به سختی گرم شود یا در زمستان به شدت سرد باشد. برای خارج‌کردن هوای گرم، از پنجره‌هایی با چند دریچه، دریچه‌های سقفی یا فن‌های خروج استفاده کنید. همچنین از پارچه‌های سایه‌دار برای جلوگیری از افزایش گرمای خورشیدی استفاده کنید.

هنگامی که هوا سرد می شود، با نصب بخاری برقی که مجهز به پنکه کنترل دمائی است، گلخانه را گرم نگه دارید. در شرایط آب و هوایی معتدل، سیستم‌های خورشیدی غیرفعال در ساخت گلخانه در حیاط منزل می‌توانند به کاهش سرمازدگی کمک کنند. بشکه‌ها را با آب یا بلوک‌های بتونی در داخل گلخانه پر کنید. آن‌ها انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده و سپس آن را به عنوان گرما در شب آزاد می کنند.

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

ایده های گلخانه در منزل

در بالا توضیحات در مورد وسایل و درست کردن گلخانه در حیاط منزل دادیم ، اما اگر شما به دنبال درست کردن گلخانه با کمترین هزینه هستید و می خواهید خودتان آن را درست کنید یکی از مدل گلخانه در حیاط استفاده از لوله ها و ورقه های پی وی سی می باشد .
شما می توانید با خرید لوله های پی وی سی که همان لوله های آب می باشد با ابعاد دلخواه و استفاده از نایلون پلاستیکی از جنس یو وی گلخانه ی مورد نظرخود را بسازید ، بدین صورت که بسته به مساحتی که می خواهید تعدادی لوله تهیه کنید و حتما از بهترین جنس و لوله های چند لایه استفاده کنید تا گلخانه مقاومت بالایی داشته باشد . همچنین نکته ی دیگری که در این مدل گلخانه در حیاط باید توجه داشته باشید مکان آن هست سعی کنید قسمتی را انتخاب کنید در معرض مستقیم نور خورشید نباشد .
اگر شما در آپارتمان می باشید و یا فضای کافی برای گلخانه ی در حیاط خود ندارید می توانید در منزل نیز گلخانه ی مخصوص خود را بسازید ، برای ساخت گلخانه در اتاق از چند وسلیه می توانید بهره بگیرید به عنوان مثال باکس های کوچک که شیشه ای یا طلقی ، استفاده از بطری های نوشابه یا آب بزرگ ، ظرف های چوبی ، با استفاده از قاب های عکس خودتان بسازید و یا به صورت اماده گلخانه های کوچک خانگی خریداری کنید.

 

تصاویر بیشتر:

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

5 ایده برای ساخت گلخانه در حیاط منزل

 

5/5 - (1 امتیاز)

مدل گلخانه کوچک در منزل - گلخونه کوچیک - چگونه گلخانه بسازیم - نقشه ساخت گلخانه کوچک - گلخانه کوچک در خانه - گلخونه کوچیک -

  • تلگرام
  • واتساپ
باغ و آلاچیق در حیاط خانه ، جدیدترین عکس های حیاط خلوت ، چراغ و لامپ حیاط و محیط های بیرونی منزل به شکل فانوس ، طراحی پاسیو و گلخانه ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)