سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه؛ کدام یک بهتر است؟

سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه؛ کدام یک بهتر است؟

احتمالا بارها راجع‌به انواع روش‌های سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه چیزهایی شنیده باشید. تکنیک‌های سئو که از آن‌ها برای بهینه سازی سایت‌های اینترنتی استفاده می‌شود بطور کلی به سه دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم بندی می‌شوند که در جلسات مشاوره سئو جواد یاسمی به آنها اشاره میشود. اما چه تفاوت‌هایی میان این روش‌ها و تکنیک‌ها وجود دارد؟ سئو کلاه سفید در واقع همان تکنیک‌های استانداردی هستند که از سوی گوگل اعلام شده است. اما همیشه راهی برای دور زدن قوانین وجود دارد! عده‌ای از متخصصین سئو از تکنیک‌ها و روش‌های پرریسکی برای بهینه سازی سایت‌ها استفاده می‌کنند که به مجموعه‌ای از این تکنیک‌ها سئو کلاه سیاه گفته می‌شود.

گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که استفاده از سئو کلاه سیاه شامل جریمه‌هایی از سوی او خواهد شد اما از آنجایی که تکنیک‌های کلاه سیاه زود بازده هستند، ممکن است شما هم وسوسه شوید که برای نتیجه گیری سریع‌تر از این تکنیک‌ها استفاده کنید. اگر بخواهیم تفاوت میان سئوی کلاه سفید و سیاه را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم: سئو کلاه سیاه شامل تکنیک‌هایی می‌شود که هدف اصلی این تکنیک‌ها موتورهای جستجو هستند ما هدف اصلی سئو کلاه سفید فقط و فقط جلب رضایت کاربر است.

به نظر شما چرا گوگل بر روی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه حساس است؟ زیرا گوگل و ربات‌های آن هیچ احتیاجی به محتواهای تولید شده از سوی ما ندارند؛ هدف اصلی موتورهای جستجو جذب کاربر بیشتر برای خودشان است. پس به فعالیت‌هایی ارزش و اعتبار می‌دهند که در جهت جلب رضایت کاربر صورت گرفته باشند. در صورت شرکت در یک جلسه مشاوره سئو جواد یاسمی از تفاوت‌های میان این دو روش سئو به خوبی آگاه خواهید شد.

چرا یک مشاور سئو حرفه ای همواره تکنیک‌های سئو کلاه سفید را توصیه میکند؟

سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه؛ کدام یک بهتر است؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه خیلی سریع‌تر از سئو کلاه سفید یا کلاه خاکستری نتایج خود را نشان می‌دهند. پس حتما این را هم شنیده‌اید که این نتایج پرریسک ممکن است به همین سرعت از بین رفته و حتی سایتتان را نیز به کام نابودی بکشانند! در بحث بهینه سازی سایت‌های اینترنتی هیچ چیز به اندازه نتایج ارگانیک و طبیعی ارزشمند نیست؛ نتایجی که از طریق تکنیک‌های استاندارد و مورد تایید گوگل حاصل شده و ارزش و اعتبار بیشتری هم دارند.

تمام فعالیت‌ها در White Hat SEO مانند تولید و انتشار محتوا، لینک سازی، استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک‌ها، افزایش سرعت سایت، افزایش ترافیک و در نهایت افزایش رتبه‌های سایت به طبیعی‌ترین شکل ممکن خود صورت می‌گیرد و هیچ تقلب و دور زدنی در کار نیست. به نتیجه رسیدن از طریق این روش‌ها شاید کمی زمان بر باشد، اما نهایت امر اطمینان خاطر خواهید داشت که این نتایج پایدار بوده و هیچ تهدیدی از سوی گوگل مبنی بر جریمه یا پنالتی شدن شامل حال سایتتان نخواهد شد.

  • موثرترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید عبارتنداز:
  1. تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها با توجه به چگالی کلمات کلیدی در هر صفحه
  2. تولید محتوای یونیک، هدفمند و کاربردی
  3. تمرکز بر روی انجام اصولی و صحیح تکنیک‌های سئو on-page و سئو off-page
  4. بروزرسانی مداوم و منظم محتواهای قدیمی
  5. استفاده از URLهای کوتاه و مرتبط برای صفحات
  6. استفاده از تگ‌های هدینگ در ساختار صفحه (H1 تا H6)
  7. افزایش سرعت سایت با اصلاح مواردی که موجب کاهش سرعت سایت شده‌اند.
  8. استفاده از فرمت‌های گوناگون محتوا (محتوای متنی، صوتی و تصویری در سایت)
  9. بهینه سازی تصاویر سایت و عدم استفاده از تصاویر موجود در صفحات وب
  10. استفاده از ابزارهای در دسترس برای تحلیل آمار سایت و بهینه سازی بهتر آن

آیا نتایج سئو کلاه سیاه ماندگار است؟

سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه؛ کدام یک بهتر است؟

حتما یک مشاور سئو به شما خواهد گفت که نتایج حاصل شده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای مدت زمان کوتاهی پایدار هستند و نمی‌توان به عنوان یک نتیجه قطعی بر روی آن‌ها حساب کرد. چراکه در نهایت نتایجی که به صورت ارگانیک و طبیعی کسب شده‌اند روزی جای این نتایج که با دور زدن قوانین به این جایگاه رسیده‌اند را خواهند گرفت. گوگل سایت‌هایی را که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند جریمه می‌کند. اگر بارها و بارها این تکنیک‌ها را به کار ببرید ممکن است تمام صفحات سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل حذف شوند و این یک فاجعه بزرگ است!

آیا گوگل متوجه می‌شود که ما در حال استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه هستیم؟ قطعا یک مشاور سئو انگلیسی یا فارسی هیچگاه استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را توصیه نمی‌کند چراکه حتی اگر قرار باشد از این تکنیک‌ها استفاده شود، باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشید تا بتوانید قوانین گوگل را دور بزنید. گوگل برای شناسایی سایت‌های متقلب همواره در حال آپدیت الگوریتم‌های خود است. بنابراین با به کار بردن ناشیانه تکنیک‌های کلاه سیاه، ربات‌های گوگل به راحتی متوجه متقلب بودن سایت شما خواهند شد.

  • خطرناک‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه:
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword stuffing
  • انتشار محتوای تکراری در سایت
  • پنهان کردن محتوا یا Cloacking
  • خرید لینک
  • گذاشتن کامنت‌های اسپم
  • استفاده مجدد از یک محتوا با جابه‌جایی عبارات
  • لینک دادن به صفحاتی که محتوای موجود در آن صفحه با عنوان لینک یا انکرتکست هیچ ارتباطی ندارد که اطلاحا به آن Doorway Page گفته می‌شود.
  • استفاده از عناوینی که با محتوای صفحه بی ارتباط هستند. برای مثال تصور کنید سایتی از یک تیتر جنجالی چون نتایج انتخابات 1400 استفاده کرده ‌است درحالی که محتوای صفحه یک مقاله عمومی راجع‌به فواید مصرف سبزیجات است!

لیست تکنیک‌های کلاه سئو تنها به موارد فوق محدود نمی‌شود چراکه ممکن است خود شما به عنوان یک متخصص سئو با سال‌ها تجربه کار، یک تکنیک سیاه دیگر پیدا کرده باشید که افراد دیگر از آن اطلاعی ندارند. بطور کلی هرچه تخصص و تجربه بالاتری در بهینه سازی موتورهای جستجو داشته باشید، احتمال اینکه مهارت بیشتری هم در دور زدن قوانین سئو داشته باشید بیشتر می‌شود!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟