بررسی مزیت ها و معایب کابینت های ممبران یا های گلاس

کابینت ممبران یا هایگلاس

امروز به بررسی دو مدل کابینت ممبران و هایگلاس از بارتویراق پرداخته ایم، همانطور که می دانید کابینت ها در دکوراسیون و نمای منزل نقش مهمی به همراه دارد پس با توجه به این موضوع نیز لازم است در هر شرایطی از بهترین نوع آن جهت استفاده در آشپزخانه انتخاب شود در این مقاله قصد داریم به توضیح مقایسه دو کابینت ممبران و هایگلاس بپردازیم و به کمک این اطلاعات می توانید به خوبی تشخیص دهید کدام یک از این دو مدل برای منزل شما مناسبتر است قطعاً با فهمیدن مزایا و معایب آن می توانید تصمیم بهتری بگیرید اما در هر صورت این دو مدل کابینت از جذاب ترین و پرکاربردترین نوع بوده و دارای طرفداران زیادی نیز می باشد.

بررسی مزیت ها و معایب کابینت های ممبران یا های گلاس

بیش از هر چیزی لازم است برای شما توضیح دهیم که کابینت ممبران و هایگلاس چیست.

کابینت ممبران:

جهت ساخت این مدل از کابینت ها معمولاً از دو نوع مصالح استفاده خواهد شد. مغز و جنس اصلی این کابینت از ام دی اف بوده، اما موضوعی که باعث تفاوت این محصول از سایرین و همچنین آن را از ام دی اف های معمولی به طور کامل جدا می کند پوشش مخصوص ممبران است.

ممبران نوعی پوشش خاص است که روی ام دی اف یا سایر مواد و مصالح خام دیگر کشیده خواهد شد و این کار در نهایت باعث می ‌شود ظاهر کابینت یا مصالح دیگری که برای آن از پوشش ممبران استفاده شده دگرگون و تحولی ویژه پیدا کند.

معمولاً پوشش مخصوصی که برای ساخت کابینت های منازل از آن استفاده می شود پی وی سی است. پس با توجه به این موضوع می ‌توان این گونه بیان کرد اضافه کردن لایه ای از روکش یا همان pvc روی کابینت های ام دی اف شده باعث شکل گیری صفحات ممبران خواهد شد.

لازم به ذکر است بار دیگر بیان کنیم آنچه باعث تمایز بین کابینت ممبران و سایر مدل های دیگر می ‌شود طرح و نقش متنوع چشمگیر آن می باشد. علاوه بر این موضوع نیز می ‌توان گفت از مقاومت و استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و در نهایت باعث می‌ شود طول عمر ام دی اف نیز با استفاده از این روکش افزایش پیدا کند.

کابینت های گلاس:

در حالت کلی می‌ توان گفت کابینت هایگلاس و ممبران تنها از یک جهت شباهت دارند و آن هم استفاده از مغز ام دی اف برای ساخت و تولید می باشد. پس می توان اینگونه بیان کرد که برای ساخت هر دوی این کابینت ها از ام دی اف خام استفاده شده و در پایان سعی می شود روکش های مخصوصی روی آن ها قرار دهند.

در مطالب فوق به این نکته اشاره کردیم که برای کابینت ممبران از روکش پی وی سی روی ام دی اف استفاده خواهد شد، اما برای کابینت هایگلاس از یک نوع ماده دیگر به اسم پلکسی گلاس استفاده می شود.

شاید شما نیز بعضی از آکواریوم های بزرگ را دیده باشید که در داخل آن کوسه و انواع مختلفی از ماهی ها نگهداری می شود برای ساخت این آکواریوم ها معمولاً از پلکسی گلاس استفاده خواهد شد. گفتن این موضوع تنها در جهت این بود که متوجه شوید کابینت های گلاس از استحکام بالایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم کابینت ممبران و کابینت هایگلاس تنها از یک طرف دارای پوشش می باشند.

شفافیت و ظاهر شیشه های خاصی که کابینت های هایگلاس به همراه دارند می توانند در نهایت باعث متفاوت به نظر رسیدن دکور آشپزخانه شود.

هر یک از کابینت های ممبران و هایگلاس دارای مزایا و معایب مخصوص به خود بوده و شما با اطلاع داشتن در مورد آن ها می توانید تصمیم بهتری برای انتخاب بگیرید. در ادامه سعی می ‌کنیم به توضیح این موارد بپردازیم.

مزایا و معایب مربوط به کابینت ممبران:

مطالب فوق توضیح دادیم که کابینت ممبران به چه شکل تولید می شود، اما در این بخش چند مورد از مزایا و معایب آن را بیان خواهیم کرد.

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • کابینت ممبران دارای طرح ها و رنگ های متفاوت و مختلفی است که تمامی این موارد را روکش پی وی سی به وجود آورده.
  • ممکن است کابینت های ام دی اف معمولی پس از مدت زمان کوتاهی با توجه به رطوبتی که اطراف آن قرار می‌ گیرد کیفیت اولیه خود را از دست دهند، اما روکش ممبران می تواند مانع از به وجود آمدن چنین مشکلاتی شود.

بررسی مزیت ها و معایب کابینت های ممبران یا های گلاس

اما یکی از معایب روکش ممبران ظرافت بسیار پایین آن است به همین دلیل نیز معمولا بزای تولید کابینت ممبران از طرح‌ های درشت با ظرافت پایین استفاده می شود.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس:

از جمله موارد مهم در رابطه با این مدل از کابینت ها عبارتند از:

  • داشتن ظاهری زیبا و درخشان که ظاهر شیشه ای آن می تواند در دکوراسیون منزل تاثیر بسیار مثبتی را به همراه داشته باشد.
  • روکش هایگلاس دارای قیمت کمتری نسبت به محصولاتی همچون ممبران است.
  • لازم است در رابطه با معایب این مدل از کابینت نیز به لبه های تیز و خش آن اشاره کرد.

مقایسه دو کابینت ممبران و هایگلاس:

در مطالب فوق سعی کردیم برای شما در رابطه با کابینت های ممبران و هایگلاس مطالب لازم را توضیح دهیم و همچنین به بیان معایب و مزایای آن نیز پرداختیم.

در مرحله اول لازم است به قیمت آن ها اشاره ‌ای داشته باشیم، هر دو محصولات دارای تنوع و طرح های بسیار زیادی هستند و با توجه به این موضوع نیز نمی ‌توان در اینجا قیمت کاملی را در اختیار شما قرار دهیم، اما در هر صورت می ‌توان گفت قیمت روکش ممبران نسبت به هایگلاس بیشتر می باشد.

با توجه به اینکه کابینت های هایگلاس از روکش های پلکسی گلاس ساخته خواهند شد شاید این تفکر را داشته باشید که سطح آن بسیار صیقلی تر از ممبران باشد، اما لازم است بیان کنیم که سطح کابینت ممبران و هایگلاس و صاف و صیقلی می باشد.

معمولاً کابینت های هایگلاس به این دلیل که از سطح شیشه‌ ای برای تولید آن ها استفاده می شود زودتر لکه خواهند گرفت، اما این موضوع در مورد کابینت ممبران متفاوت بوده و بسیار دیرتر لکه دار خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم از لحاظ خش پذیری هایگلاس از درصد بالاتری نسبت به ممبران برخوردار می باشد.

با توجه به اینکه هایگلاس از مصالح بسیار استحکام پلکسی گلاس پوشش داده می‌شود پس به همین دلیل نیز از مقاومت و دوام بسیار بالاتری نسبت برخوردار است.

معمولاً هر دوی این کابینت ها دارای کیفیت بالایی می باشند، اما در ساخت ممبران توانایی و با تجربه بودن سازنده آن بسیار مهم و پر اهمیت است چرا که اگر از تجربه بالایی برخوردار باشد می ‌تواند بهترین کابینت را در اختیار شما قرار دهد، اما این موضوع در رابطه با های گلاس صدق نمی کند و اکثر آن ها دارای استحکام و کیفیت بالا هستند.

بررسی مزیت ها و معایب کابینت های ممبران یا های گلاس

دستگیره کابینت ممبران و های گلاس

انتخاب دستگیره کابینت برای کابینت ممبران و هایگلاس به عنوان آخرین مرحله از طراحی و اجرای کابینت شناخته می‌شود. دستگیره کابینت علاوه بر اینکه یک عنصر کاربردی در آشپزهانه است جنبه زیبایی هم دارد بنابراین در انتخاب و خرید دستگیره کابینت و کمد باید حساسیت زیادی به خرج بدهید. در نظر داشته باشید که بارتویراق یک گزینه مناسب برای انتخاب و خرید دستگیره است.

بررسی مزیت ها و معایب کابینت های ممبران یا های گلاس

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟