ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

تعریف ابتدایی خطای دید یا توهم دیداری که ممکن است بارها با آن روبرو شده باشید عبارت است از، بیان تفاوتها و تناقض‌های ادراکی از آنچه توسط چشم‌ها می‌بینیم.
علم خطای دید تنها محدود به ساخت تصاویر جذاب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیست. در حقیقت علم خطای دید بررسی و شناخت دقیق سیستم بینایی و تحلیل آن به منظور بهره گیری هوشمندانه از تناقض‌ها و یا تلاش برای حذف آنها است.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

به دلیل ارتباط بیشتر تکنیک های خطای دید با آنچه قابل دیدن است، قالب محصولات خلق شده به واسطه آن در زمینه معماری، دکوراسیون و لوازم زینتی می‌باشد. Trompe Loeil یک واژه فرانسوی به معنی فریب دادن چشم است که در مورد طرح های استاندارد این سرویس ها بکار برده میشود.
امروزه با وجود صد ها شرکت ساختمانی (معماری و دکوراسیون) و وجود بازار رقابتی ایجاد خلاقیت و تمایز کار چندان ساده ای نیست و این شرکت ها باید هم در نحوه اجرا و کیفیت سعی بر بهتر شدن داشته باشند و هم در استفاده از ایده های خلاقانه و خاص. لذا پوشش تصویری سه بعدی میتواند یکی از امکان های جذاب برای خلق و ارائه چنین سرویس‌هایی باشد.
اما باید بدانید که پوشش تصویری کاربردها و قابلیت های فراونی را برای خلق خلاقیت های جدید ایجاد می‌نماید. امکان استفاده از ویکاور برای دیوار، سقف و زمین زمینه ساز فضا سازی متفاوت در طراحی داخلی می‌باشد.
تنوع رنگ ها و وجود الگوهای تصویری خطای دید، منظره های خاص، عکس های مدرن سه بعدی میتوانند برای این محصول دکوراتیو جذاب و  کارساز باشند. اما طراحی نهایی از چنان اهمیتی برخوردار است که اگر در انتخاب طرح و آماده سازی آنها قصوری صورت گیرد بدون شک نتیجه کار مورد قبول نخواهد بود.برطبق اصول طراحی سه بعدی و خطای دید، استاندارد سازی طرح ها برای چاپ، از نکات طراحی دگرگون و اصول طراحی دکوراسیون داخلی پیروی میکنند.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

برخی از ویژگیهای مهم پوشش تصویری ویکاور

  • مقاومت زیاد، عدم لغزندگی، دوام و ماندگاری بالا
  • ضخامت این روکش اپوکسی یا پی وی سی باید بقدری باشد که احساس سه بعدی و واقعیت مجازی را به خوبی منتقل کند.(برای اپوکسی ۲ میلیمتر-روکش پی وی سی ۵۰۰ میکرون)
  • یکپارچگی اجرا
  • مقاومت مکانیکی مناسب در مقابل خراش های سطحی
  • طراحی تخصصی
  • متناسب بودن طرح با کاربری فضا و دکوراسیون محیط(بعنوان مثال در فضایی مثل حمام بیشتر از طرحهای نزدیک به سواحل و تصاویر مربوط به دریا، استفاده میشود)
  • قابلیت شست و شو
  • ضد UV بودن (که در هنگام وجود نور مصنوعی و طبیعی سایه اضافی و نقطه سیاه در طرح بوجود نیاید، این مشخصه در عین اهمیت بالایی که دارد در پروژه هایی که تا کنون در ایران انجام شده اند بخاطر استفاده نکردن از متریال خاص و مناسب کمتر رعایت شده است.)
  • بهداشت
  • ضد آب
  • ضد آلرژی
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف

نکات مهم در استفاده از کفپوش سه بعدی ویکاور برای فضاهای مختلف

در واقع اهمیت مبحث طراحی داخلی به این حد است که شما با طرحی که ارائه می دهید روح و جان تازه ای به آن بنا خواهید بخشید .پس می توان  اینگونه متصور شد که کیفیت ایجاد شده در فضای داخلی محیط چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر عملکرد بر می گردد به نوع طراحی داخلی که قرار است برای آن محیط صورت پذیرد.این تاثیر می تواند تا به انجا پیش رود که حتی بروی نگرش و شخصیت و احوال درونی ما نیز تاثیر گذار باشد.

انتخاب محل ویکاور

یکی از مهمترین مسائل در اجرای ویکاور انتخاب یک محل مناسب است.
و بهترین ایده و انتخاب طرح را میتوان از همان محیط گرفت و با در نظر گرفتن ویژگی ها وکارایی محیط مورد نظر روش و ایده های مناسب را انتخاب کنید.

پوشش تصویری سه بعدی در سرویس بهداشتی

شاید استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی برای شما غیر معمول باشد اما همان طور که قبلا گفته شد ویکاور بخاطر ویژگیهای بخصوصی که در جنس و متریال دارد قابلیت استفاده در فضاهای گرم و مرطوب را داراست.همچنین بخاطر امکان طراحی سفارشی میتوان سرویس های ایرانی را هم به یک سرویس لوکس تبدیل کرد.برای دکوراسیون سرویس های بهداشتی کوچک می توانید با کمک ویکاور و با درنظر گرفتن طرح ها رنگ های خاص این فضا را از یک سرویس بهداشتی معمولی به یک سرویس بهداشتی لوکس تبدیل کنید،

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

ورودی و راهرو

ورودی ها یکی از مهمترین فضاهای دکوراسیون داخلی محسوب می شوند، این فضا به عنوان اولین فضایی که کاربر با آن مواجه می شود باید حالت دعوت کننده داشته باشد تا بتواند تاثیر خوبی در بدو ورود برای کاربران داشته باشد.
بعنوان مثال وقتی فضای ورودی شما را راهرویی عمیق و باریک تشکیل داده است بهترین انتخاب طرح و رنگ ویکاور که برای بزرگتر جلوه دادن این فضا برای روح بخشیدن به راهروی ورودی انتخاب طرح هایی با تم منظم و متناوب که دارای رنگ های گرم نظیر قرمز بسیار هوشمندانه بوده است.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

خلاقیت های جذاب که با ویکاور میتوان انجام داد

ویکاور تنها منحصر به سه سطح کف دیوار و سقف نیست و خلاقیت در طراحی آن باعث شده تا فعالان صنعت دکوراسیون بتوانند از این سرویس نوین در سطوح دیگری نظیر پله ها استفاده کنند حال آنکه نحوه و چگونگی استفاده از این سرویس در پله ها بستگی به نظر و ایده طراح دارد

فضا را بزرگتر نشان دهید

اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک است برای بزرگ نشان دادن آن راهکارهایی دارید بعنوان مثال برای انتخاب پوشش کف باید از طرح هایی استفاده کنید که پترن های درشت دارند.اگر پوشش دیوار انتخاب شماست از طرح هایی استفاده کنید که دارای پرسپکتیو عمقی است.
در آلبوم طرح های ویکاور انتخابهایی وجود دارد که با درنظرگرفتن نکات تخصصی از نظر رنگ طراحی شده اند بعنوان مثال رنگ سفید یکی از منحصر به فردترین رنگ هایی است که می تواند فضای شما را تا حدی منحصر به فرد و بزرگ تر کند، ترکیب این رنگ با یک آبی ملایم در این پوشش می تواند چهره ی لوکس و منحصر به فردی به دکوراسیون شما ببخشد.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

ایده های کوچک اما تاثیرگذار

وقتی صحبت از تزیین و طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید اکثرا تزیین با وسایل مختلف و یا تزیین دیوار به ذهن ما می رسد اما می توانید به سادگی با تزیین درب ها سقف ها و حتی راه پله ها چهره ی منحصر به فردی به دکوراسیون منزل یا محیط کار خود القا کنید.که به چند نمونه از این ایده های خلاقانه در ادامه اشاره میشود.

تزیین درب با ویکاور

فرانک اُ گری (Frank O.Gehry) معمار مشهور معاصر آمریکایی دکور یک اتاق را یک فیلم میدانند که در ورودی آن تیتراژ شروع آن است.در آلبوم ویکاور طرح هایی وجود دارد که علاوه بر سطوح دیگر برای پوشش درب ها هم مناسب هستند و جلوه ی زیبایی میدهد.در زیر به چند نمونه اشاره شده است

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

ستون هایی که دیگر مزاحم نیستند

معماران و طراحان دکوراسیون همیشه از وجود ستون هایی که باعث کوچکتر نشان دادن فضا میشوند گله دارند و آن هارا یک مزاحم برای ارائه ایده های ناب میدانند اما پوشش این ستون ها بوسیله ویکاور با طرح های تم روشن یا طرح هایی که دارای خطوط عمودی هستند باعث میشود در چشم بینندگان گویی فضای کمتری اشغال میکنند.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

ویکاور پلاس یک واقعیت رویایی

امروزه با گسترش زندگی شهرنشینی و افزایش خانه های آپارتمانی کمتر از پیش مردم با مناظر طبیعی مواجه هستند و همچنین نحوه ساخت و ساز های امروزی بگونه ای پیش میرود که سعی میشود تا از حداکثر فضاها استفاده شود که این امر باعث کاهش متراژ فضاهایی نظیر تراس و بازشوهایی مانند پنجره میشود.یکی از خلاقیت هایی که به کمک سرویس ویکاور بکار گرفته شد ایجاد محصولی با نام ویکاور پلاس میباشد که استفاده از طرح آبجکت های مرتبط در کنار تصاویر بخصوص ویکاور میباشد.بطور مثال در یک اتاق کوچک میتوان با اجرای یک طرح پنجره روی دیوار که از میان آن منظره ای زیبا در دور دست دیده میشود فضای اتاق را بزرگتر نشان داد.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

آشپزخانهی مهم و تاثیر گذار

آشپزخانه یکی دیگر از فضاهایی است که بعلت زمانی که در آنجا سپری میکنیم از الویت های تزیین و خلاقیت در دکوراسیون به حساب میآید.قابلیت شستوشوی آسان مقاومت در برابر مواد شیمیایی وتحمل حرارت متناسب ویکاور سبب شده تا که علاوه بر کف سقف و دیوار آشپزخانه در کابینت ها میز ناهارخوری فضای پشت سینک ظرفشویی و حتی بالای اجاق گاز جزو قسمت هایی باشند میتوانیم از ویکاور در جلوه بخشیدن به آنها استفاده کنیم.

ویکاور و نورپردازی

خاصیت UV بودن ویکاور با پوشش PVC قابلیت این را دارد که نور را از خود عبور داده بیآنکه در جلوه طرح آن تاثیر سویی بگذارد از این رو میتواند مورد توجه معماران و مجریان دکوراسیون قرار گیرد تا از ویکاور در نورپردازی نیز استفاده شود.از نمونه های این ایده ها میتوان به اجرا کردن ویکاور با طرح های مختص به سقف بر روی شیشه شفاف یا پلکسی نام برد که بعنوان یک سقف کاذب اجرا شود و در پشت آن نورپردازی مورد نظر هم تعبیه شود درنتیجه شما در منزل یا محیط کارتان یک آسمان مجازی دارید که بیش از پیش به واقعیت نزیک است.
از نمونه های دیگر ویکاور و نورپردازی میتوان به قابلیت چاپ آن بر روی متریالی نام برد که خاصیت فلورسنت(درخشش در شب)دارد و ایده ی ناب و جالبی است برای دکور سقف محیطی که علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارد میتواند تا حدودی یک شب خواب خلاقانه هم باشد.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

ویکاور در آسانسور

کابین آسانسور میتواند با دکوراسیون آن متمایز گردد. کیفیت ساخت کابین ، وزن کابین، کیفیت مصالح استفاده شده، دکوراسیون متمایز؛ همه و همه در کیفیت و زیبایی محصول نهایی مؤثر هستند.
انتخاب کفپوش کابین از نظر مصرف کننده، علاوه بر پایداری و مقاومت از نظر زیبایی نیز اهمیت بسیار پیدا میکند. اما به دلیل استاندارهای خاص و نیازمندی های متفاوت در ساخت کابین آسانسور، استفاده از همه متریال های عادی کف سازی در آن غیر ممکن است. این مشکل در حالی است که کف پوش کابین آسانسور نقش مهمی را در زیبایی آن ایفا می‌نماید. از این رو ویکاور راهکاری کاربردی و جذاب در جهت استفاده در کف کابین آسانسور میباشد.

ویکاور کاربردی از خطای دید در دکوراسیون و معماری

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اعطای رایگان نمایندگی ویکاور و دریافت کتاب آموزش اجرا بصورت رایگان و نیز نحوه ی استفاده از این سرویس به سایت ویداوین مراجعه کنید.
www.vidavin.com

3/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
پوشش تصویری ، خرید کف پوش های سه بعدی ، خلاقیت دکوراسیون ، کفپوش چوبی با سرامیک طرح پارکت ، کفپوش سه بعدی ، معماری نوین-خطای دید ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3/5 - (1 امتیاز)