اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

بعد از یک روز کاری شلوغ و پرهیاهو هیچ چیز به عنوان یک سرویس خواب مناسب نمی‌تواند خستگی را از روح و جانتان بیرون کند! شاید در نظر اول تصور کنید که مکانی که جهت خواب انتخاب می‌کنید زیاد مهم نیست و می‌توانید بدون بالش و تشک نیز بر روی یک کاناپه استراحت کنید!

اما زمانی به اهمیت انتخاب یک سرویس خواب مناسب جهت استراحت پی می‌برید که با گردن درد شدیدی صبح بیدار شوید و یک روز سخت کاری پیش رو داشته باشید! قبل از این که به مشکلاتی مانند آرتروز و گرفتگی رگ‌های گردنتان دچار شوید بهتر است چاره‌ای بیندیشید و یک جای گرم و نرم برای خواب و استراحتتان در نظر بگیرید!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

سرویس خواب و چیدمان اتاق خواب

فضای اتاق خواب باید هم آرام بخش باشد و هم راحت! تا بتوانید ساعت‌ها در آن استراحت کنید یا بر روی تخت خواب لم بدهید و کتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید! بنابراین بهتر است در رنگ‌آمیزی اتاق خواب و خرید سرویس مناسب خواب قید رنگ‌های هیجان‌انگیزی مانند رنگ‌های قرمز و زرد را بزنید و به جای آن‌ها از رنگ‌های آرام بخش تر مانند سفید، آبی، سبز و… استفاده کنید!

اتاق خواب رستوران یا هتل نیست که رنگ‌های هیجانی مانند قرمز سبب جلب توجه بیشتر در این مکان شود! کافی است یک روز در اتاق خوابی که با رنگ زرد و نارنجی رنگ شده است بخوابید و صبح با سردردهای کشنده بیدار شوید!

بک گراند و رنگی که برای یتم اتاق خواب انتخاب می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که در یک چشم بر هم زدن به خواب بروید! استفاده از رنگ‌های هیجانی به جای افزایش آرامش سبب افزایش آدرنالین خون فرد خواهد شد و اجازه نمی‌دهند که به راحتی به خواب برد!

اگر در اتاق خواب‌های بزرگ سکونت دارید سرویس خواب را نیز متناسب با فضای طراحی شده در نظر بگیرید تا جلوه اتاق بیشتر شود! اما اگر در یک آپارتمان کوچک 40 تا 60 متری زندگی می‌کنید انتخاب وسایل خواب مجلل عاقلانه به نظر نمی‌رسد! زیرا به محض این که وارد اتاق می‌شوید باید از هفت خوان رستم عبور کنید تا به تخت خواب برسید و بتوانید ساعتی بر روی آن استراحت کنید!

حتی برخی از مواقع تخت خواب اجازه بسته شدن درب اتاق را نمی‌دهد و مجبور هستید شب‌های زمستان را با شال و کلاه سپری کنید و در زیر چندین پتو پنهان شوید تا مبادا سوز و سرما سبب سرما خوردگیتان شود!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

 

سرویس خواب‌های ساده یا رنگی؟

سؤالی که بسیاری از افرادی که قصد خرید سرویس خواب را دارند در ذهنشان با آن مواجه می‌شوند نوع رنگ بندی سرویس است! با توجه به این که رنگ بندی سرویس خواب تصادفی نیست و طبق اصول طراحی خاصی انجام می‌شود باید مطابق با طراحی فضای اتاق خواب و دکوراسیون آن از بین سرویس‌های خواب یک گزینه را انتخاب کنید.

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید به طور کامل طبق اصول مدرنیته طراحی شده است بنابراین یک سرویس خواب مدرن چند رنگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد! اما در خانه‌هایی که از اصول طراحی سنتی و کلاسیک تبعیت می‌کنند هیچ چیز به اندازه یک سرویس ساده نمی‌تواند مناسب باشد!

اگر در بین سرویس‌های متفاوت سردرگم شده‌اید و نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید کافی است از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. متخصصین فروشگاه تخت طاووس به خوبی به اصول طراحی داخلی واقف هستند و با ارائه راهنمایی‌های مناسب انتخاب را برای شما آسانتر می‌کنند!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد 

کدام یک از اجزای سرویس خواب مهم‌تر هستند!

این سؤال تا حدودی عجب و در عین حال مهم به نظر می‌رسد! اگر به شما بگویند که کدام یک از اجزای بدنتان اهمیت بیشتری دارد می‌توانید پاسخ قاطعی درباره آن ارائه کنید؟ به طور حتم هر عضو از بدن از عملکرد خاصی برخوردار است و همکاری تمام اعضا در کنار هم می‌تواند یک مجموعه کامل و بی نقص را فراهم کند!

همان اندازه که تخت خواب از اهمیت بالایی برخوردار است سایز اجزای سرویس خواب مانند درآور، پاتختی‌ها و حتی آینه میز آرایش مهم هستند!

تخت خواب مکانی جهت استراحت و آرامش در اختیارتان قرار می‌دهد و پاتختی‌ها نیز امکان نگهداری از وسایل ضروری مانند زیورآلات، گوشی تلفن همراه و حتی لوازم آرایش یا شانه را فراهم می‌کنند.

با استفاده از درآور می‌توانید لباس‌های مختلف مانند تاپ‌ها، لباس زیر و … را در گوشه‌ای از اتاق خواب نگهداری کنید و با کمک میز آرایش و آینه طراحی شده بر روی آن می‌توانید ظاهرتان را جهت میهمانی‌های مختلف آراسته‌تر کنید.

بدون وجود تخت خواب جایی برای خوابیدن نخواهید داشت و بدون وجود درآور و پاتختی‌ها تمام وسایل ضرورریتان بدون هدف در اتاق رها می‌شوند! نبود میز آرایش نیز سبب می‌شود که وسایل آرایشی‌تان به دلیل چیدمان نامنظم آسیب ببینند و آینه مناسبی جهت زیباتر شدن در اختیار نداشته باشید!

بنابراین تمام وسایل خواب در قالب یک مجموعه منسجم باید در اتاق خواب قرار بگیرند تا به راحتی بتوانید وسایلتان را نظم دهید در صورت نیاز از آن­ها استفاده کنید!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

انتخاب سرویس خواب نوزاد،کودک و نوجوان

سرویس خوابی که جهت یک نوزاد تازه از راه رسیده خریداری می‌کنید با سرویس‌های خواب کودکان و نوجوانان یکسان نخواهد بود! زیرا نوزاد کوچک‌تر است و نیاز به تجملات زیادی ندارد! تنها با یک تخت و یک کمد می‌توانید نیازهای او را به خوبی برآورده کنید.

اما کودک عاشق هیجان است و بعد از ساعت‌ها بازی و تفریح شاید نیاز به چند ساعتی استراحت داشته باشد! بنابراین بهتر است از رنگ‌های آرام بخش و هیجانی در کنار هم استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از رنگ سفید، صورتی، آبی و بنفش در کنار هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کودک و نوزاد معمولاً اسباب بازی‌های زیادی جهت سرگرمی دارند و باید این اسباب بازی‌ها را جهت کاهش بر هم ریختگی اتاق نظم دهید! بنابراین در انتخاب سرویس خواب کودک می‌توانید از تخت‌هایی که دارای کشو در قسمت زیرین هستند استفاده کنید.

سرویس خواب نوجوان باید با توجه به جنسیت فرد در نظر گرفته شود. رنگ بندی‌هایی که جهت اتاق‌های دخترانه استفاده می‌شود نسبت به رنگ بندی‌های اتاق‌های پسرانه لطیف‌تر و آرام بخش­تر هستند.

نوجوانان علاوه بر تخت خواب نیاز به درآور مناسبی جهت قرار دادن وسایل دارند. همچنین یک میز جهت مطالعه نیز باید در نظر گرفته شود و یک کتابخانه نیز جهت نگهداری کتاب‌های نوجوان نیاز خواهد بود!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

 تفاوت سرویس خواب نوزاد و نوجوان!

نوزاد و کودک کم سن و سال هستند و به طور حتم نگهداری از آن‌ها سخت‌تر خواهد بود؛ بنابراین جهت انتخاب یک سرویس خواب نوزاد باید علاوه بر انتخاب رنگ بندی مناسب نکات ایمنی را نیز مد نظر داشته باشید!

سرویس‌های خواب طراحی شده برای کودکان معمولاً یک حفاظ مناسب در قسمت جلویی تخت دارد تا کودک در اثر غلت خوردن به پایین نیفتد و والدین نگرانی از این بابت نداشته باشند! سرویس کودک جمع و جور است و نسبت به سرویس نوجوان فضای کمتری را اشغال می‌کنند. همچنین اجزای این سرویس­ها نیز کمتر هستند.

اما سرویس­هایی که جهت اتاق نوجوانان در نظر گرفته می‌شوند باید بزرگ‌تر باشند تا با توجه به رشد نوجوان مدت طولانی‌تری استفاده شوند. همچنین سرویس نوجوان اجزای بیشتری دارد و ممکن است قیمت آن نیز بیشتر باشد!

رنگ بندی و طراحی بخش‌های مختلف سرویس خواب از تنوع بالایی برخوردار هستند. بنابراین نگرانی از بابت محدود شدن انتخاب‌هایتان نخواهید داشت و می‌توانید از بین مدل‌های مختلف گزینه مد نظرتان را به سادگی انتخاب کنید!

تخت طاووس آرامش کودکانتان را در اولویت قرار داده است و تخت خواب‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفته است که علاوه بر زیبایی و جذابیت از اطمینان و ایمنی کافی برخوردار باشند و طراحی با کیفیتی داشته باشند!

نگران نباشید! تنها نوزادان و کودکان مخاطب این فروشگاه نیستند! از سرویس ‌های تک نفره و دو نفره تا سرویس خواب‌های نوجوانان را می‌توانید در این فروشگاه مشاهده کنید و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

سرویس خواب استیل بخریم یا نخریم!

یک زندگی امپراتور گونه آرزوی هر فردی است! اگر قصد دارید به مانند امپراتورهای رومی بر اریکه سلطنتتان تکیه بزنید و هنگام خوابتان آرامش خاصی را تجربه کنید بهترین گزینه انتخاب و خرید یک سرویس خواب استیل است!

سرویس خواب استیل به گونه‌ی طراحی شده است که در قسمت تاج بالای تخت می‌توانید طراحی‌های و منبت کاری‌های خاص سلطنتی را مشاهده کنید.

در قسمت جلویی تخت نیز طرحی مشابه با قسمت بالایی استفاده شده است اما طراحی ویژه‌تری در این منطقه دیده می‌شود که سبب جذابیت بیشتر یک سرویس سلطنتی خواهد شد.

از درآور تا پاتختی و آینه و میز توالت سرویس‌های خواب سلطنتی دقیقاً مطابق با زندگی‌های شاهنشاهی طراحی شده‌اند! بنابراین به محض ورود به فضای اتاق خواب می‌توانید وارد فضای امپراتوری کوچکتان شوید و یک زندگی رؤیایی را تجربه کنید.

این سبک از طراحی جهت استفاده افرادی که به طرح‌های تجملاتی  علاقه دارند مناسب است. اما اگر زرق ‌و برق و رنگ‌های طلایی و نقره‌ای جذابیت خاصی برایتان ندارد بهتر است در انتخابتان تجدید نظر کنید!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

سرویس خواب‌های مدرن و پیشرفت با تکنولوژی‌های روز دنیا

اگر پیشرفت با تکنولوژی­های روز دنیا را در سرلوحه کارتان قرار داده‌اید سرویس خواب مدرن می‌تواند به خوبی رویاهایتان را برآورده کند! سرویس‌های خواب‌ که با تکنولوژی های روز دنیا عرضه شده‌اند نسبت به سرویس خواب‌های ساده طرفداران بیشتری دارند.

در این مدل‌ها طراحی‌های ارائه شده با شیوه‌های نوین و خاص به کار گرفته می‌شوند و کمتر می‌توانید مدل‌های مشابه هم را در بین تخت خواب‌ها پیدا کنید. در برخی از مدل‌های ارائه شده از شیشه‌های رنگی در کنار چوب استفاده می‌شود تا طراحی از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار باشد.

در سرویس­های مدرن می‌توانید چندین رنگ و طرح را مشاهده کنید که به گونه‌ای کاملاً هنرمندانه در کنار هم چیده شده‌اند و یک سرویس مناسب را با جلوه‌ای ویژه پدید آورده‌اند!

اگر از سنتی بودن خسته شده‌اید و به دنبال یک طرح متفاوت و هیجان انگیز هستید بهتر است هم‌زمان با طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان نوع وسایل و چیدمان آن‌ها را نیز تغییر دهید. هر اندازه سبک‌های جدیدتری را جهت استفاده انتخاب کنید جلوه دکوراسیون داخلی بیشتر خواهد شد و می‌تواند منحصر به فردتر باشد!

اهمیت انتخاب یک سرویس خواب منحصر به فرد

چک لیست مناسبتان را قبل از خرید تهیه کنید!

اگر با هدف خرید و انتخاب یک سرویس خواب روانه بازار شوید با مدل‌های متنوعی مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما مشکل‌تر می‌کند! آیا یک سرویس چوبی بهتر است یا یک سرویس استیل؟ سرویس رنگی و مدرن انتخاب کنیم یا سرویس کلاسیک و تک رنگ؟ سرویس خواب‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند یا سرویس­هایی که از طراحی جمع و جور برخوردار هستند؟

سؤالات فوق تنها گوشه‌ای از پرسش‌هایی هستند که در هنگام خرید سرویس‌های خواب با آن‌ها مواجه می‌شود و نمی‌توانید در یک لحظه پاسخ مناسبی برای آن‌ها پیدا کنید. در ادامه راهکارهایی جهت تهیه یک چک لیست مناسب در اختیارتان قرار گرفته است تا با آگاهی بیشتری قدم در راه خرید بگذارید!

  • قبل از هر اقدامی یک متر تهیه کنید و فضای اتاق خوابتان را اندازه‌گیری کنید. اگر اتاق خوابتان کوچک است انتخاب مبل‌های جدید تختخواب‌شو یک گزینه ایده­آل محسوب می‌شود؛ زیرا با وجود این مبل‌ها نگرانی از بابت کوچک شدن فضای اتاق خواب نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید در طول روز مبل را به تخت تبدیل کنید.
  • اگر فضای کافی در اختیار ندارید وسایل غیرضروری‌تر را فاکتور بگیرید! به عنوان مثال اگر کمد دیواری مناسبی در اتاق خوابتان دارید خرید کمد به همراه سرویس خواب کار بیهوده‌ای خواهد بود؛ زیرا فضای اتاق خواب توسط کمد اشغال می‌شود و عملاً آن گونه که باید و شاید نمی‌توانید از کمد استفاده کنید.
  • به رنگ بندی و طراحی اجزای استفاده شده در اتاق خواب دقت کنید. اگر اتاق خوابتان طراحی شادی دارد و رنگ‌های مختلفی در اجزای آن استفاده شده است به طور حتم یک سرویس خواب کلاسیک یا سرویس ساده جهت این فضا مناسب نخواهد بود!
  • آپارتمان نشین­ها باید سرویس‌های خواب جمع و جورتر و خاص‌تر را خریداری کنند تا هم بتوانند از قسمت‌های طراحی شده در آن‌ها استفاده کنند و هم فضای زیادی از اتاق خواب اشغال نشود. انتخاب تخت خواب‌هایی که در زیر آن‌ها جعبه یا باکس‌های متعدد طراحی شده است به نظر گزینه مناسب‌تری جهت استفاده در آپارتمان خواهد بود.
  • پاتختی‌ها را می‌توانید به صورت تکی یا جفتی مورد استفاده قرار دهید. اگر فضای کافی در اطراف تخت خواب وجود ندارد می‌توانید یکی از پاتختی‌ها را به یک گوشه دیگر منتقل کنید و اشیای تزئینی را بر روی آن قرار دهید.
5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
32 مدل سرویس خواب ام دی اف بسیار شیک ، اتاق خواب دو نفره با طراحی فوق العاده شیک و مدرن ، اتاق خواب نوجوان ، تخت خواب تاشو ، سرویس خواب ، سرویس خواب ایتالیایی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)