ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

می پسندم
2+

 

اهمیت مدل ویترین مغازه بر همگان آشنا است، شاید فکر کنید که اجرای یک ویترین شیک و زیبا کاری سخت باشد اما اینطور نیست و دقیقا عکس این مورد درست است، یعنی ایجاد یک ویترین جذاب و زیبا ساده تر از آنچیزیست که فکر می کنید. تمام چیزی که نیاز دارید مقداری خلاقیت، رنگ های جذاب و مقداری لوازم جالب توجه است که نگاه ها را سریعا به سمت ویترین مغازه جذب کند.

اولین چیزی که باید مشخص کنید، هدف اصلی از طراحی و تزیین ویترین مغازه است، در این مورد معمولا با دو انتخاب روبرو می شوید: انتخاب اول اینکه محصولات در مرکز اصلی توجه باشند و انواع کالاها در ویترین بنمایش گذاشته می شوند یا انتخاب دوم که ویترین با آیتم های اندک تزیین می شود طوریکه خود مغازه و دکوراسیون داخلی آن در دید و توجه قرار بگیرد. توجه داشته باشید که مدل ویترین مغازه باید همانند یک تیزر یا پیش نمایش کوتاه از یک فیلم یا سریال تلویزیونی باشد، ویترین باید به این سوال مشتری ها جواب مشخصی بدهد: “آیا واقعا ارزش دارد سری به آن مغازه بزنم یا نه؟”. در ادامه به توضیح بیشتر در این باب پرداخته و در هر قسمت عکس هایی از زیباترین ویترین های فروشگاه ها و مغازه های تجاری قرار می دهم.

مدل ویترین مغازه 4 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

همانطور که در بالا گفتم در زمینه تزیین ویترین مغازه دو انتخاب پیش رو داریم، قرار دادن کالاهای اصلی و مهم در ویترین، یا خلوت گذاشتن ویترین با نوعی طراحی خاص طوریکه فقط هدف اصلی مغازه برای بیننده مشخص شود. مغازه های جواهر فروشی، الکتریکی، گلفروشی و اغذیه فروشی اغلب ویترین خود را به صورت اول طراحی و تزیین می کنند. این مغازه ها فقط محصولات و کالاهای خود را کنار هم می چینند و در حقیقت همین هم کافی است. مثلا مشتری ها با یک نگاه به مواد خوراکی پشت ویترین متوجه تازگی آن شده و وارد مغازه می شوند.

مدل ویترین مغازه 28 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 18 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 19 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 26 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه دوم بیشتر برای فروشگاه های لباس و اسباب و لوازم منزل مانند مبل فروشی و فرش فروشی بکار می رود. این مغازه ها بیشتر بروی ظاهر و تصویر خود مغازه تمرکز می کنند. در ویترین این مغازه ها فقط بروی هویت و برند محصولات تمرکز می شود. طوریکه لوازم داخل ویترین به طور خلاصه آنچیزی را که انتظار دارید در داخل مغازه مشاهده کنید بنمایش می گذراند. مشتری با دیدن این ویترین علاقمند به سبک زندگی بنمایش گذاشته در ویترین مغازه شده و تصمیم می گیرد نگاهی به اجناس داخل آن بیاندازد.

مدل ویترین مغازه 16 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 15 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 13 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 25 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 24 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

البته همانطور که فکر می کنید به طور قطع یک راه سومی هم وجود دارد و آن ترکیب هر دو سبک طراحی مدل ویترین مغازه است. این کار خصوصا برای اینکه فروش یک محصول بخصوص بالا رود، بسیار خوب جواب می دهد. اما در انجام این کار باید اهداف خود را کاملا مشخص و روشن کنید اگر خودتان قصد تزیین مدل ویترین مغازه را دارید بهتر است قبل از شروع به کار طرح مورد نظر خود را با جزئیات کامل رسم کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید اگر هم قصد استخدام یک طراح را دارید با تهیه یک نقشه می توانید هرآنچه را که در ذهنتان دارید به او منتقل کنید.

مدل ویترین مغازه 10 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 9 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 8 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 7 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 6 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

محصولات در ویترین مغازه باید در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند تا با دید مستقیم رهگذران هم سطح باشند با این کار محصولات خود را راحت تر در معرض دید مشتریان قرار می دهید. برای اطمینان از این مورد بهتر است خود را همانند یک رهگذر فرض کرده و از جلوی مغازه خود رد شوید. جالب است بدانید که چشم انسان به صورت طبیعی به آیتم هایی توجه می کند که در خط دید مستقیم او قرار می گیرند، طوری که نیاز به بالا یا پایین کردن چشم ها نیست. شاید این موضوع بنظرتان ساده بیاید اما بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها همین یک عامل ساده را نادیده گرفته و محصولات خود را بروی زمین و در ارتفاع پایین ویترین قرار می دهند.

مدل ویترین مغازه 2 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 1 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 11 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 12 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 17 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مورد آخر شکل و اندازه لوازم بکار رفته در ویترین مغازه است، این مورد در ایجاد تمرکز اهمیت بسیار زیادی دارد. درست همانطور که در تکنیک های عکاسی وجود دارد استفاده از خطوط راهنما، ایجاد یک زمینه جالب و جذاب و قرار دادن محصولات و اشکال هندسی روبروی آن می تواند ویترینی چشم گیر و قابل توجه ایجاد کند. برای مثال بجای اینکه یک بطری شامپویی را در ویترین قرار بدهید، سعی کنید سه عدد از آنها را پشت سر هم قرار داده بطوریکه از جلوی ویترین به پشت ویترین کشیده شوند. با این کار چشمان بیننده به صورت خودکار ردیف محصولات را دنبال می کند.

مدل ویترین مغازه 5 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 3 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 20 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 21 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 22 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه 23 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

مدل ویترین مغازه

مدل ویترین مغازه 27 ایده های هوشمندانه مدل ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر

نوشته های مرتبط
۰ دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه