راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

نکات قابل توجه و راهنمای انتخاب مبل

اتاق نشیمن قابل توجه‌ترین فضای خانه است که در آنجا از مهمانان نیز پذیرایی می‌شود. به همین دلیل، بیشتر صاحبان خانه تمایل دارند چیدمان خانه به شیوه‌ای عالی و ایده آل انجام پذیرد. مبلمان یکی از عناصر اساسی هر اتاق نشیمن به شمار می‌رود. بدین جهت، انتخاب مبل و چیدمان آن نه تنها از جذابیت بصری برخوردار می‌باشد، بلکه ایفاگر نقش حیاتی است.

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

همانطور که کیفیت در انتخاب مبلمان معیاری حائز اهمیت قلمداد می‌شود، ظاهر و تناسب آن با نحوه چیدمان و طراحی داخلی خانه یکی دیگر از مسائلی است که هرگز نباید از آن غافل شد. پس همراه ما شوید تا مروری بر مهم‌ترین معیارها و راهنمای انتخاب مبل داشته باشیم.

  1. با اصول بنیادی شروع کنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

پیش از آنکه سراغ هر اقدامی بروید، از ابعاد فضا و تعداد دست‌های مبلمانتان مطمئن شوید. از انتخابتان اطمینان حاصل نمائید. آیا قرار است نیمکت‌های راحتی بچینید و یا صندلی‌های دسته‌دار؟ حال فضایی را هم به میز جلو مبلی و میزهای عسلی اختصاص بدهید. سپس با توجه به ابعاد فضا انتخاب مبلمان را از سر بگیرید.

  1. قبل از انتخاب مبل محاسبه کنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

ابعاد فضای نشیمنتان را در نظر بگیرید و پیش از انتخاب مبل طرح زمینتان را روی یک ورق کاغذ رسم کنید. و سپس با در نظر گرفتن محل رفت و آمد نحوه چیدمان مبلمان را بکشید. این ایده اتاق نشیمن را مجسم کرده و انتخاب را بر اساس ابعاد فضا و محل رفت و آمد راحت‌تر می‌کند.

  1. به کارایی مبلمان فکر کنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

خلاصه فعالیتتان در اتاق نشیمن چیست؟ آیا دور هم جمع می‌شوید که تلویزیون ببینید و یا کتابخوانی در سکوت را ترجیح می‌دهید؟ این موضوع قطعا در انتخاب مبل و چیدمانتان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. اگر کتابخوان باشید، به مبلمان راحت و فضایی برای کتابخانه نیاز خواهید داشت و اگر تلویزیون‌بین باشید، باید فضایی را به میز زیرتلویزیونی و پذیرایی از مهمانان اختصاص بدهید.

خرید 44 مدل آینه دکوراتیو فانتزی [ مدلهای پر فروش سال ]

  1. معماری اتاق نشیمن را بررسی کنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

پیش از انتخاب مبل به عناصر معماری موجود دقت نمائید. این عناصر شامل ستون‌ها، پنجره‌ها و سایر موارد می‌باشند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن چنین عناصری برنامه‌ریزی کنید. زیرا مبلمان باید به درستی در اتاق نشیمن مستقر شود.

  1. طراحی کنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

اگرچه رسم نقشه بر روی کاغذ ایده‌ای عالی است اما این ایده می‌تواند از رسمیت و دقت بیشتری برخوردار شود. شما می‌توانید از دکوراتور درخواست طرح سه بعدی کنید تا مطمئن‌تر پیش بروید.

  1. دنبال جنس باکیفیت باشید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

دست روی هر مدل مبلمانی نگذارید. به دنبال مبلمان باکیفیت باشید. از آنجا که قرار نیست فقط فضای اتاق نشیمنتان را با مبلمان زیبا پر کنید، جنسی را انتخاب کنید که از دوام بالاتری برخوردار باشد. با این حال، جنس باکیفیت‌تر هزینه بیشتری در پی خواهد داشت!

قیمت خرید 44 مدل لوستر برنزی فانتزی [ برای خانه های خاص ]

  1. تم دکوراسیونتان را بشناسید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

ابتدا یک تم برای دکوراسیون داخلی منزل خود در نظر بگیرید و سپس انتخاب مبلمان را بر اساس تم فعلی انجام دهید. اگر تصمیمتان را گرفته‌اید تا ظاهر اتاق نشیمنتان لوکس و خاص به نظر برسد، مبلمان میکس اند مچ بگذارید. و اگر تمایل دارید دکوراسیونتان مدرن باشد، به دنبال مدل‌های مدرن و نوین باشید.

  1. مبل‌های تک را فراموش نکنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

اتاق نشیمن به غیر از مبلمان اصلی به موارد دیگری هم نیاز دارد. این موارد می‌تواند شامل مبل‌ها، صندلی‌های راحتی تک شود. به خصوص اگر میزبان مهمانانتان باشید، متوجه خواهید شد که چقدر مبل‌ها و صندلی‌های راحتی تک کارآمد هستند.

علاوه بر این، شما می‌توانید چند کوسن رومبلی بگذارید تا به زیبایی فضای اتاق نشیمن و مبلمانتان بیافزائید.

قیمت خرید 60 مدل کوسن مبل [کوسن مدرن و سنتی- بالش مبل]

  1. در چیدمان مبل افراط نکنید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

همانطور که می‌دانید، انتخاب مبل باید مطابق با ابعاد فضای نشیمن و کارایی آن برای ساکنین خانه پیش برود. تا حدالامکان از چیدمان مبل‌های اضافی صرف نظر کنید. در عوض، سعی کنید تا انتخاب صحیح و هوشمندانه‌ای داشته باشید.

قرار دادن مبلمان اضافی می‌تواند فضایتان را کوچک و گرفته نشان بدهد و حتی رفت و آمدتان را به سایر جاهای خانه دشوار کند. هیچ مهمانی دوست ندارد با مبل‌های زیاد از حد معذب شود.

توصیه طراحان ما به شما این است که کم اما گزیده انتخاب کنید!

  1. انتخاب هماهنگی داشته باشید

راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل

در انتخاب مبلمان تک بعدی نباشید. سعی کنید مبل‌های اتاق نشیمن به صندلی‌های میز ناهارخوریتان هم بیاید. به هم آمدن و هماهنگ بودن خود جزء مهمی از دکوراسیون داخلی خانه به شمار می‌رود. به خصوص اگر اتاق نشیمن از سایر فضاها تفکیک نشده باشد و گستره دیدتان به سایر فضاها زیاد باشد.

3.7/5 - (4 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
30 مدل مبلمان راحتی جدید ، آشنایی با انواع مبلمان اداری ، انواع مختلف مبلمان راحتی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3.7/5 - (4 امتیاز)