بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

کفپوش سه بعدی ساختمان چیست؟

آموزش کفپوش سه بعدی در ایران از اهمیت بالایی برخودار است چون استفاده از کفپوش سه بعدی در کنار کاغذ دیواری های سه بعدی در سالهای اخیر در کشورمان بسیار رواج یافته است .اکثر علاقمندان به اشتباه این ذهنیت را دارند که از این نوع کفپوشها صرفا در کف سرویس های بهداشتی و حمام می توان استفاده کرد. اما امروزه در کشورهای پیشرفته از این سرویس نه تنها در مراکز خرید، هتل ها، سالن های ضیافت و رستورانها استفاده می شود بلکه حتی در ویلاها و آپارتمان ها نیز برای زیبا سازی فضاهای مختلف با کاربری های مختلف از پوشش های سه بعدی بهره میبرند.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

تکنیک اجرای کفپوش سه بعدی روشی تازه برای انتخاب کف پوش های ساختمانی است. امکان انتخاب گستره وسیعی از رنگ ها، تصاویر ومتریال در تولید آنها، کف پوش های سه بعدی را بسیار جذاب نموده و آینده ای بسیار روشن و امیدوار کننده را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد. اما مطمعنا اجرای نادرست و غیر تخصصی آن ،چه در طراحی تصویر و چه در اجرای روکش باعث کاهش محبوبیت و مقبولیت این سرویس خواهد شد.
نکته بسیار مهم در آموزش اجرای کفپوش های سه بعدی این است که علاوه بر اینکه حتما باید انتخاب مواد و متریال با کیفیت و نیز اجرای صحیح آن آموزش داده شود بلکه باید نحوه انتخاب طرح مناسب، همگام سازی آن با فضا و نیز آماده کردن فایل تصویر سه بعدی برای چاپ مخصوص آن محل دقت و توجه کرد(به عبارتی طرح را برای نقشه آن محل آماده کنیم) انتخاب درست تصویر و استاندارد برای آن فضا مقوله ای است که اکثر شرکت های خارجی بر آن واقفند همچنین رنگ، براقی و صافی سطح پوشش های سه بعدی نباید با مرور زمان از بین برود و راه رفتن با کفش های پاشنه دار، وجود مبلمان سنگین و گرد و خاک نیز در حالت استاندارد باعث از بین رفتن کیفیت و ظاهر این پوشش های سه بعدی نگردد.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

آیا آموزش کفپوش سه بعدی در ایران وجود دارد؟
با توجه به جوان بودن تکنیک کفپوش سه بعدی و در اختیار نداشتن مرجعی که اطلاعات تخصصی و به دور از هر گونه بزرگ نمایی و تبلیغات غیر واقعی را دراختیار مردم قرار دهد ، این سرویس جذاب از لحاظ (ماندگاری ، زیبایی و … ) آنچنان که باید و شاید در ایران معرفی و شناخته ننشدهاز این رو بر آن شدیم تا راه های آموزش این سرویس را به شما معرفی کنیم.تا اگر به فکر رونق دادن به کسب و کارتان یا شروع یک کار خلاق هستید انتخاب درست و موفقی داشته باشید.
طی یک سال گذشته در ایران هم مجموعه هایی برای اجرای پوشش های سه بعدی اعلام آمادگی کرده اند.که اکثرا کارهای اجرایی آنچنان با کیفیتی ندارند و مردم بخاطر نداشتن نمونه کارهای مقبول نمیتوانند به آنها اعتماد کنند اما کم کم با آمدن نمونه کارهای خوب اکثر فعالان دکوراسیون به این سرویس ها علاقه مند شدند و راه های آموزش این تکنیک خلاق را پیش گرفتند.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

اکنون در ایران بیش از ده موسسه فنی حرفه ای یا فعال صنعت دکوراسیون در حال آموزش کفپوش سه بعدی به علاقه مندان حوزه کسب و کار معماری هستند که در این مطلب به بررسی مهمترین آنها میپردازیم:

1) ایساتیس
گروه مهندسی ایساتیس از اولین مجموعه هایی بود که در ایران برای اجرای کفپوش های سه بعدی اعلام آمادگی کرد اما بدلیل نداشتن نمونه های موفق نتوانست نظر مشتری و کارفرمایان را جلب کند از همین رو بعد از یک سال شروع به تبلیغات برای آموزش این سرویس در ایران کرد ((جالب است بدانید حدود سه سال پیش یک شرکت ترکیه ای اقدام به آموزش این سرویس کرد. حدود 4 نماینده ایرانی در این دوره شرکت کردند. متاسفانه همه ی آنها بر این نظر بودند که این شرکت ترکیه ای با وجود دریافت هزینه ای گزاف هیچ نکته کارآمدی را آموزش نداده و تقریبا همه از این دوره ناراضی بودند.))

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

گروه ایساتیس سعی بر آموزش تخصصی در امر رزین و اپوکسی دارد به معنای دیگر ایساتیس تصاویر شاتر استوک را چاپ و فقط اجرای اپوکسی آن را آموزش میدهد و هیچگونه همگام سازی طرح با فضا را مورد بررسی قرار نمیدهد.
اطلاعات و مشخصات این دوره های ایساتیس به شرح زیر است:
دوره آموزش سه روزه: در این آموزش ابزارهای اجرا در اختیار شخص قرارخواهد گرفت و هنرجو کار را اجرا میکند. استاد بر روی آن نظارت میکند در پایان کلاس هم ابزار به موسسه بازگردانده میشود.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

برنامه کلاس ها:
هزینه ثبت نام برای این دوره 20.000.00 ریال میباشد . درضمن در این کلاس ها نمایندگی اعطاء میشود و هنرجویان نیز یک سال از طرف شرکت برای خرید متریال اپوکسی پشتیبانی میشوند.
در این موسسه آموزش یک روزه نیز برگزار میشود که شرایط آن به شرح زیر است:
نمایندگی اعطا نمیشود و شرکت مسولیتی در قبال تهیه متریال اجرا نسبت به هنرجویان ندارد
تمام اجرای تست توسط استاد کار انجام میشود و شرکت کنندگان تنها نگاه میکنند
هزینه این آموزش 10.000.000 ریال میباشد.
برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ این مجموعه مراجعه نمایید:
www.3dkafpoush.blogfa.com

موسسه آرمان:
موسسه آرمان یکی دیگر از آموزش دهندگان اجرای کفپوش سه بعدی است.این مجموعه نیز بیشتر اجرای رزین و اپوکسی را مدنظر قرار داده است و از آموزش دانش علمی و عملی آماده کردن طرح صرف نظر کرده است، در صورتی که قبلا هم اشاره کردیم در کفپوش سه بعدی و انتقال حس واقع گرایانه بیش از هر چیز دیگر آماده سازی طرح مطرح است،

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

دوره کفپوشهای سه بعدی (اپوکسی ) در این موسسه با شرایط و امکانات ذیل برگزار میگردد:
1-زمان دوره يك روزه و از ساعت 9 الي 17 مي باشد.
2-دوره آموزشي در مجتمع فنی تهران واحد شمال غرب برگزار خواهد شد.
3-در این دوره اجرای اپوکسی به صورت تئوری و عملی آموزش داده خواهد شد.
4-آموزش اجرای کاغذ دیواری های سه بعدی و آسمان مجازی
5-مواد و مصالح با قیمت پایه و بی واسطه برای پروژه دوستان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
7-مدرک دوره به صورت دو زبانه (فارسی و لاتین) سه ماه بعد از تشکیل دوره برای عزیزان پست خواهد شد.
8-برگزاری دوره آموزشی همراه با ناهار و پذیرایی میان وعده می باشد.
9-هزینه این دوره 750 هزار تومان میباشد.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

در پایان دوره علاقه مندان میتوانند با پرداخت هزینه اضافی مواد و متریال تست های بعدی را خریداری کنند.اجرای نمونه در کلاس تنها توسط مدرس انجام می¬شود و ابزارهای اولیه توسط هنرجو میبایست جداگانه خریداری شود.
برای اطلاعات بیشتر از این مجموعه به سایت زیر مراجعه نمایید:
www.mft22.com

ماندانا پلیمر:
شرکت دانش بنیان ماندانا پلیمر که در تبریز مشغول است همانطور که از اسمش پیداست یکی از مجموعه های پیشرو در امر تولید رزین و مواد پلیمری است و با استفاده از این آموزش ها سعی بر گسترش استفاده از رزین و اپوکسی در ایران را دارد.این مجموعه نیز همانند دو مجموعه قبل و دیگر مجموعه ها توجه خاصی به تاثیر طرح و نمود سه بعدی بودن آن در کیفیت این سرویس ندارد اما در امر رزین و اپوکسی از پیشگامان این صنعت است.همچنین این شرکت با شرایط مشخص برای تامین متریال اجرایی نمایندگی هایی اعطا میکند.در ادامه شرایط اعطای عاملیت فروش و دوره های آموزشی این شرکت را بررسی میکنیم:

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

هزینه این دوره ها 800.000 هزار تومان میباشد که با ارائه کارت دانشجویی میتوانید با 700.000 هزار تومان در آن شرکت کنید.
دوره های این مجموعه یک روزه بوده و بیشتر نکات اجرای اپوکسی توضیح داده میشود.
در پایان هم متقاضیان میتوانند ابزار مورد نیاز خود را که شرح آن در عکس آمده است با تخفیف خریداری کنند.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

آدرس سایت این شرکت برای اطلاعات بیشتر در زیر آمده است:
www.mandanapolymer.com

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

کفپوش سه بعدی پانید:

کلاس های آموزش کف پوش های سه بعدی و سقف کشسان این شرکت هر ماه در تهران و در یک روز برگزار میشود.محل برگزاری این دوره در محل شرکت پانید (تهران) است و علاقه مندان شهرستانی مجبور به گرفتن هتل میباشند. همچنین در انتها مدرک پایان دوره اعطا میشود،در این کلاس ها بصورت مفصل راجب کفپوش سه بعدی بحث شده و روش اجرای اپوکسی بطور کامل توضیح داده میشود اما باز هم فارغ از هرگونه آموزش برای آماده سازی طرح و انتخاب تصویر سه بعدی تنها به روش انجام روکش اپوکسی پرداخته میشود.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

هزینه این دوره آموزشی 700 هزار تومان میباشد و برای گرفتن تصاویر و طرح ها هیچگونه ضمانتی از طرف شرکت داده نشده و تمامی کارها نظیر تهیه آلبوم و نحوه معرفی به مشتری بر عهده خود هنرجو است.از اشکالات این دوره و دیگر دوره های حضوری در اختیار نگذاشتن منابع اطلاعاتی تنظیم شده برای رجوع هنر جو به آن در شرایط لازم است و به همین دلیل در تمام طول مدت این دوره باید هنرجویان مشغول فیلم برداری و یا نوشتن باشند.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

ویکاور:

ویکاور سرویسی است که با تکیه بر تکنیک طراحی های سه بعدی خطای دید و روکشی با کیفیت و ماندگار از دو جنس اپوکسی و پی وی سی تنها پوشش تصویری است که بر روی هر سه سطح کف،دیوار و سقف اجرا میشود.
این سرویس توسط شرکتی فعال در حوزه طراحی خطای دید و طراحی های دگرگون فعالیت دارد معرفی شده است. برای آموزش و همکاری بیشتر خود با علاقمندان پکیجی را فراهم کرده است که شامل آموزش صفر تا صد اجرای پوشش اپوکسی و نیز آموزش آماده کردن طرح و همگام سازی آن برای فضای مورد نظر میباشد.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

در اجرای کفپوش سه بعدی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح دید سه بعدی، دو پارامتر مهم دخیل است. که پیش از این شرکت های مختلف تنها به یکی از آنها یعنی تکنیک های اجرا توجه داشته اند. اما ویکاور مدعی شده است که به هر دوی آنها توجه ویژه داشته است.
همچنین در اجرای ویکاور میتوان از دو متریال با متغییر های مختلف استفاده نمود که سبب فراهم آمدن کاربری های مختلف شده است. ویکاور را میتوان با پوشش اپوکسی و پوشش پی وی سی اجرا نمود. این تنوع در متریال سبب شده است بتوانید بر روی تمام سطوح اقدام به اجرای پوشش تصویری سه بعدی نمایید. همچنین در استفاده از پوشش PVC زمان اجرا به حداقل رسیده است و میتوانید بلافاصله اقدام به بهره برداری نمایید.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

پکیج آموزش ویکاور شامل موارد زیر میباشد:
1)بیش از 8 ساعت فیلم آموزش اجرای ویکاور و آموزش همگام سازی و انتخاب طرح و نحوه چاپ و نیز آموزش نحوه معرفی به مشتری و مدیرت پروژه ها

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

2)بیش از 300 فایل اصلی تصاویر با کیفیت که برای این سرویس آماده و گزینش شدند بمنظور خود کفا شدن و کاهش هزینه های اضافی علاقه مندان در پروژه ها
3)آلبوم طرح ها +آلبوم پوستر های سه بعدی و طرح های دگرگون برای اولین بار در ایران

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

4)کتاب آموزش اجرای پوشش ویکاور(بهمراه معرفی کامل نحوه تهیه نقشه و اجرای اپوکسی)
5)امکان مشاوره و پاسخ دادن به سوالات هنرجویان و رفع اشکال توسط کارشناسان برای اجرای تست و پروژه ها
در دوره ی آموزشی این مجموعه قابلیت تنوع درخواست برای آموزش وجود دارد و شما میتوانید از پکیج هایی که شامل بخش های مورد نیازتان هست به صورت موردی بهره مند شوید.

بررسی آموزش کفپوش سه بعدی در ایران

شاید بتوان تفاوت ویکاور را در حوزه ی طراحی با سایر شرکت های داخلی و خارجی،همکاری تنها طراح خطای دیدکاربردی یعنی Mr.OpArt با مجموعه ویداوین دانست.در سایت www.mropart.org برخی آثار شخصی آقای خطای دید را ببینید.
برای اطلاعات تکمیلی از این پکیج میتوانید به سایت زیر مراجعه نمایید:
http://vidavin.com/fa/services/vcover
در پایان جدولی را فراهم کردیم تا به بررسی هرکدام از مجموعه ها و روش های آموزش کفپوش سه بعدی در یک نگاه بپردازیم:

 

 

ایساتیسمجتمع فنی تهرانپکیج ویکاورماندانا پلیمر
نحوه آموزشکلاس حضوریکلاس حضوریپکیج آموزشی غیر حضوریکلاس حضوری
زمان آموزش3 روز (مجموع 24 ساعت)8 ساعتبیش از 8 ساعت فیلم+کتاب10 ساعت
منبع آموزشیاستاداستادکتاب و فیلماستاد
تامین ابزار آموزش اجرافقط در جلسه آموزشبسته به نوع دوره در کلاس ارائه میشوددر پکیج ابزار ویکاور موجود استتوسط خود هنرجو خریداری میشود
تامین مواد اولیه پروژه هابلهبلهبلهبله
پشتیبانیداردنداردداردندارد
آموزش اجرای اپوکسیدارددارددارددارد
آموزش نحوه چاپنداردنداردداردندارد
آموزش انتخاب طرح و همگام سازی فایل تصویرنداردنداردداردندارد
آموزش ارتباط با مشتریداردنداردداردندارد
ارائه اصل فایل تصویرخیرخیربلهخیر
کاتالوگ و آلبوم طرحخیرخیربلهخیر
محل برگزاری آموزشتهرانتهرانغیر حضوریتبریز
تنوع در دوره ی آموزشیداردنداردداردندارد
قیمت2.000.000 تومان750.000 تومان790.000 تومان

800.000 تومان

امیدواریم این مطلب برایتان در امر گزینش بهترین و به صرفه ترین روش یادگیری آموزش کفپوش سه بعدی مفید واقع شده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
کاغذ دیواری سه بعدی ، کفپوش سه بعدی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)